Tekeekö mielenne aloittaa ristin käyttäminen?
Oletteko suunnitelleet ristin käytön aloittamista?
Itse kyllä, sillä Toisenkin suuntauksen edustaja tuo omansa näkyvästi esille. Haluan myös osoittaa solidaarisuutta sille isisin alttarille puukottamalle kristilliselle papille.
Kommentit (43)
En, sillä uskonnot ovat alinta saastaa mitä maa päällään kantaa.
Ei ollut sopivaa vaihtoehtoa. Käytän välillä kaulassa ristiä. Ja uskon siihen mitä se edustaa, eli en ole siinä fariseus. Itseostettu kultainen risti. En ole rippikoulua käynyt.
Ei, sillä olen jotakin tapa- ja tuurikristityn väliltä, enkä mitenkään halua osallistua puolten valitsemisella tapahtuvaan turvattomuuden lisääntymiseen enkä siihen, että uskonnon (meidän SUOMALAISTEN mielestä yksityisasian) tunnusmerkistöstä tulisi epämieluisien asioiden symboleita samalla tavalla kuin maamme lipulle ja varsinkin vaakunalle on jo käynyt.
Pieni kultainen risti kaulassa olisi kyllä hyvä asia. Kunnioittamaan sitä työssään arvojensa takia puukotettua pappia. Vähän samaan tapaan nyt kuin se Ranskan lippu monen profiilikuvan yhteydessä.
Kiitos! Olettepa ahkerasti äänestäneet. Laittakaa lisääkin ääniä ja perusteluja, jos vielä on.
Ap
Käytän jo, aloin käyttää jo 3v sit ku sain lahjaks 😃
Tekeekö mielenne ei käyttää ristiä.
Vähä sama ku kääntyis juutalaiseks voidakseen vittuilla palestiinalaisille.
Ei jatkoon.
Ei tarvitse kääntyä yhtään mihinkään, jos kaapissa on rippiristi. Tällöin on omasta tahdostaan vahvistanut kasteensa ja on valinnut kristillisen tien.
Sen kristityn papin tappo oli selkeä teko isisiltä kristittyjä kohtaan.
Perustelu: ei ollut yksittäinen hullu, vaan heitä oli kaksi. Ja lisäksi ei ollut tarkoituskaan tappaa mahdollisimman montaa, vaan kohteena juuri pappi kirkossaan oli heille oleellista.
Vähän kummallinen aloitus mutta vastaan silti, että olen käyttänyt ristiä kaulassa aika ajoin jo vuosikymmeniä vakaumukseni merkkinä. Ja aion käyttää jatkossakin.
En, sillä olen ateisti, puuttui vaihtoehdoista. Huono äänestys.
Mä käytän mieluummin burkhaa niin vältyn Isis-sekopäiltä. :D
Miksi turhaan kaivaisin verta nenästä? Keskiajalla oisin pitänyt ristiä hullujen kristittyjen ristiretkeläisten ja noitavainoajien pelossa.
Ei ollut sopivaa äänestysvaihtoehtoa. En ala käyttämään ristiä, koska olen ateisti. Ateismi ei ole uskonto.
Muutenkaan en oikein ymmärrä ristin käyttöä jonkinlaisena vastalauseena. Kyllähän suurin osa muslimeistakin vastustaa isisiä.
Yllättävän monta toista uskontokuntaa edustavaa on vauvapalstalla.
N17 135 kg kirjoitti:
Käytän jo, aloin käyttää jo 3v sit ku sain lahjaks 😃
Saitko rippilahjaksi?
Ainakin tyttäreni ja hänen poikkiksensa käyttävät. Ovat tämän kesän rippilapsia.
Kala on jo laitettu autoon. Ristin etsintä kotoa jatkuu.
Minäkin valitsisin tämän vaihtoehdon.