Miesystävän tietokoneella pelaaminen kiristää välejä
Huhhuh nyt on pakko avautua. Ollaan oltu yhdessä reilu vuosi, asuttu saman katon alla puolet siitä. Ikää löytyy vajaa 30v. Mies on akateeminen, fiksu ja kaikinpuolin ihana ihminen mutta tuo saakelin tietokoneen hakkaaminen on ihan naurettavissa mittasuhteissa. Tiesin jo ennen saman katon alle muuttamista että mies on kasvanut tietokonepelien maailmassa ja niistä piireistä on suurin osa läheisimmistä ystävistä (pl. duunikaverit yms), mutta nyt kun on asuttu yhdessä ollaan saatu vääntää tästä aiheesta lukemattomia kertoja.
Pelaa aikalailla joka ikinen päivä 3-8h. Nyt kesällä kun on duunissa löysempää ja tekee itsenäistä työtä, jossa itse päättää työajat niin on saattanut jopa jättää menemättä töihin ja istunut kellon ympäri koneella vaikka kuinka kaunis ilma olisi ollut ulkona ja kesä parhaimmillaan.
Hän saattaa jopa olla syömättä ellen kiikuta valmista annosta siihen nenän eteen. Olen yrittänyt hyvällä ja pahalla ja saanut monet itkuraivarit asian takia. Tunnen itseni ihan arvottomaksi kun mun seura kelpaa vain jos saan hänet jollain ilveellä irti koneesta tai keksin jotain puuhaa joka on aikataulutettu (elokuva leffateatterissa tms).
Kun mies istuu koneella, saatan jutustella hänelle ja hän myös reagoi ja vastailee mutta ei myöhemmin ole oikeasti rekisteröinyt mitään mitä olen sanonut. Nyt viimeaikoina myös seksi on vähentynyt sekä yleinen läheisyys.
Pitäisikö asia ottaa vielä vakavasti puheeksi vai onko teillä kokemusta mitä helkkaria voin asialle tehdä? Tarinaa aiheesta riittäisi mutta josko tämä avaisi tilannetta edea vähän. Eikä pliis niitä "jätä se sika" kommentteja sillä rakastan miestä yli kaiken ja parisuhteemme on muuten täysin riidaton ja täynnä naurua ja tulemme muuten loistavasti toimeen ja tiedän että haluan olla tuon ihmisen kanssa loppuelämäni. Tällä hetkellä tilanne alkaa vaan olla aika sietämätön. Help!
Kommentit (46)
Jollekulle sopii ihan hyvin se, että asutaan samassa asunnossa mutta ollaan toisen kanssa läsnä useimpina päivinä vain 0-4 tuntia päivässä. Minäkin tiedän tällaisen pariskunnan, jossa toinen on muusikko ja toinen tutkija. He eivät ole aina samassa maassakaan.
Vain sinä itse tiedät, oletko sellainen ihminen, jolle tämä sopii. Miehesi selvästi on, ja hän tuskin tulee muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aikaisemmni miehen kanssa joka pelasi paljon ja itse taas tykkään urheilla ja ulkoilla. Siitä tuli riitaa ja tehtiin liian vähän yhdessä asioista, koska ei ollut samoja mielenkiinnonkohteita... parempi oli siis etsiä mies joka myös tykkää samoista asioista kuin minä. Ehdota teille jotain yhteistä tekemistä?
Miksiköhän naismaiset miehet eivät sitten vie kaikkia naisia, jos yhdessä tekeminen on parisuhteen perusta?
Jos tarkoitat "naismaisella" miestä, jolla on hyvät parisuhde- ja keskustelutaidot, tykkää viettää aikaa kumppaninsa kanssa, ymmärtää esimerkiksi kulttuurin ja tapahtumissa käynnin päälle, haluaa tehdä arjesta kivaa yhteistä aikaa ja on romanttinen, niin... kyllähän me viemmekin.
Ei, vaan miestä, jolla on samat kiinnostuksen kohteet kuin naisilla karkeasti yleistäen.
66688 kirjoitti:
Ihan sama juttu täällä, yhdessä ollaan asuttu 2 vuotta. Lähtee mun kanssa kyllä koiria lenkittämään ja usein muuhunkin puuhaan, jos jaksan keksiä, mutta kyllästyttää aina olla se joka tekee aloitteen yhteiseen tekemiseen ja pähkäilee mitäs sitä tänään keksis. Mies tulee töistä yleensä 9 jälkeen illalla ja pelaa usein yli puolenyön, joskus kolmeen asti. Plus päivällä ennen töitä pelaa minkä kerkeää eli jos en raahaa lenkille, kauppaan tms. Tosi kiltti ja ihana mies muuten ja ollaan keskusteltu kyllä asiasta ilman mitään lopputulosta. Nyt meille on sitten vauvakin tulossa. Voin vain toivoa että lapsen hoito menee pelaamisen edelle (edes iltaisin/öisin, käyn miestä monta tuntia aikaisemmin nukkumaan yleensä).
Oon vaan tullut siihen lopputulokseen että pitäköön sitten harrastuksensa, mulle jää enemmän omaa aikaa esim. lukea kirjoja...
Saat varautua siihen, että todennäköisesti hoidat vauvan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aikaisemmni miehen kanssa joka pelasi paljon ja itse taas tykkään urheilla ja ulkoilla. Siitä tuli riitaa ja tehtiin liian vähän yhdessä asioista, koska ei ollut samoja mielenkiinnonkohteita... parempi oli siis etsiä mies joka myös tykkää samoista asioista kuin minä. Ehdota teille jotain yhteistä tekemistä?
Miksiköhän naismaiset miehet eivät sitten vie kaikkia naisia, jos yhdessä tekeminen on parisuhteen perusta?
Jos tarkoitat "naismaisella" miestä, jolla on hyvät parisuhde- ja keskustelutaidot, tykkää viettää aikaa kumppaninsa kanssa, ymmärtää esimerkiksi kulttuurin ja tapahtumissa käynnin päälle, haluaa tehdä arjesta kivaa yhteistä aikaa ja on romanttinen, niin... kyllähän me viemmekin.
Ei, vaan miestä, jolla on samat kiinnostuksen kohteet kuin naisilla karkeasti yleistäen.
Luulen, että naisia saavat meidänlaisemme miehet, jotka emme "karkeasti yleistä" vaan ymmärrämme, että naiset muodostavat erilaisia ryhmiä hieman samaan tapaan kuin miehetkin. Minä olen kiinnostunut taiteista, kirjallisuudesta, hyvästä ruoasta ja viinistä ja matkustelusta, eikä näistä mielenkiinnonkohteista ole koskaan ollut haittaa suhteisiin päätymisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksei nämä pelaajat voi pariutua keskenään? Onhan narkkaritkin yleensä yhdessä.
Voi kuule... sehän on jokaisen pelaajamiehen haave että löytäisikin gamergurlin joka näyttää edes vähän naiselta ja painaa vähemmän kuin mies. Liian vähän heitä. Mutta onneksi nykyään enemmä kuin 10v sitten.
Siinä vaiheessa, kun seurustelet oikeasti sinulle sopivan kumppanin kanssa, mietit tätä nykyistä suhdettasi ja ihmettelet, miksi roikuit siinä niin kauan.