Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävän tietokoneella pelaaminen kiristää välejä

Vierailija
27.07.2016 |

Huhhuh nyt on pakko avautua. Ollaan oltu yhdessä reilu vuosi, asuttu saman katon alla puolet siitä. Ikää löytyy vajaa 30v. Mies on akateeminen, fiksu ja kaikinpuolin ihana ihminen mutta tuo saakelin tietokoneen hakkaaminen on ihan naurettavissa mittasuhteissa. Tiesin jo ennen saman katon alle muuttamista että mies on kasvanut tietokonepelien maailmassa ja niistä piireistä on suurin osa läheisimmistä ystävistä (pl. duunikaverit yms), mutta nyt kun on asuttu yhdessä ollaan saatu vääntää tästä aiheesta lukemattomia kertoja.

Pelaa aikalailla joka ikinen päivä 3-8h. Nyt kesällä kun on duunissa löysempää ja tekee itsenäistä työtä, jossa itse päättää työajat niin on saattanut jopa jättää menemättä töihin ja istunut kellon ympäri koneella vaikka kuinka kaunis ilma olisi ollut ulkona ja kesä parhaimmillaan.

Hän saattaa jopa olla syömättä ellen kiikuta valmista annosta siihen nenän eteen. Olen yrittänyt hyvällä ja pahalla ja saanut monet itkuraivarit asian takia. Tunnen itseni ihan arvottomaksi kun mun seura kelpaa vain jos saan hänet jollain ilveellä irti koneesta tai keksin jotain puuhaa joka on aikataulutettu (elokuva leffateatterissa tms).

Kun mies istuu koneella, saatan jutustella hänelle ja hän myös reagoi ja vastailee mutta ei myöhemmin ole oikeasti rekisteröinyt mitään mitä olen sanonut. Nyt viimeaikoina myös seksi on vähentynyt sekä yleinen läheisyys.

Pitäisikö asia ottaa vielä vakavasti puheeksi vai onko teillä kokemusta mitä helkkaria voin asialle tehdä? Tarinaa aiheesta riittäisi mutta josko tämä avaisi tilannetta edea vähän. Eikä pliis niitä "jätä se sika" kommentteja sillä rakastan miestä yli kaiken ja parisuhteemme on muuten täysin riidaton ja täynnä naurua ja tulemme muuten loistavasti toimeen ja tiedän että haluan olla tuon ihmisen kanssa loppuelämäni. Tällä hetkellä tilanne alkaa vaan olla aika sietämätön. Help!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolta vaikuttaa parisuhde. Onko teillä mitään muuta yhteistä kun sänky? 

Vierailija
22/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies sanoi, että jos hänen pitää luopua pelaamisesta, joudun minä luopumaan jostain omasta mielestäni itselleni tärkeästä . Hän ei enää pelaa, mutta harrastaa muita asioita, joiden vuoksi ei ole kotona. Mies totesi, että kompromissi ei ole sitä, että hän luopuu jostain, molempien pitää luopua samanarvoisesta asiasta. Olen siis vielä enemmän yksin kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mulla myös ruuturiippuvainen mies. On läsnä ja juttelee ehkä 2x10 minsaa illassa. Meillä on lapsia, heitä huomioi paremmin. Toisaalta ei voida mennä kahdestaan enää mihinkään ulos, missä tulisi juteltua. Jos kaipaat päivittäin toisen aikuisen läsnäoloa, harkitse jäätkö tuohon suhteeseen, asia tulee hiertämään teitä jatkuvasti. Lasten saaminen ei lopeta miehen pelaamista, se vain siirtää sen yöhön tms. muuhun ajankohtaan. Millään mitä sanot ja valitat ei tule tilanne muuttumaan, miehen aivot on jo nuoresta mukautuneet jatkuvaan kiinnostavaan ruutuvirikkeeseen. Tulevina vuosina kiinnostat häntä vielä vähemmän kuin nyt.

Vierailija
24/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonolta vaikuttaa parisuhde. Onko teillä mitään muuta yhteistä kun sänky? 

Aikamoista analyysia. On tietysti, en ole lähtökohtaisesti onneton tässä suhteessa vaikka pelaaminen kiristää pantaa. Mulla on monta huonoa suhdetta takana, joten tunnistan huonon suhteen kun semmoisessa olen.

-ap

Vierailija
25/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minun harrastukseni ovat baarissa kännien vetäminen ja tietokoneella pelaaminen. Kaikki muu aktiviteetti tapahtuu "olosuhteiden pakosta" tai siksi, että se nyt vain on järkevämpää esim. siivota kuin olla siivoamatta. Sovittiin sitten, että pelailen vaan tällä tietokoneella ja jätän kännäämisen vähemmälle. Hyvin on toiminut.

Vierailija
26/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä vastata näin, mutta et voi tehdä mitään mikä tuon lopettais. Mies tulee pelaamaan vielä 59-vuotiaanakin. Mieti jaksatko elää noin ennen kuin teillä on lapsia ja yhteinen asuntolaina.

Mitä tapahtuu, kun mies täyttää 60? Miksi pelaaminen loppu silloin?

Vierailija
27/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hyvä merkki tuossa on se että teillä sentään jokin keskusteluyhteys on. Mielestäni ei vielä kannata lyödä hanskoja tiskiin. Neuvoisin vielä kerran kertomaan kumppanillesi, että hänen käytöksensä aiheuttaa mielipahaa ja toivot muutosta tilanteeseen. Olisiko mahdollista löytää kompromissi tilanteessa.

Itsellä oli hyvin samankaltainen tilanne aiemmin. Mies vietti kaiken vapaa-aikansa CS:n parissa ja kyllähän siinä pinna alkoi pukkua, kun jatkuvalla syötöllä mesoaa kuulokkeet korvilla ja jos erehdyit pyytämään laskemaan äänen volyymiä niin tuli tiuskintaa takaisin. Näiden neljän vuoden aikana tilanne on edistynyt siinä mielessä, että minulla on omat harrastukseni ja mies kyllä edelleen pelaa, mutta ottaa nyt toiveeni huomioon ja sitä yhteistä aikaa järjestetään esim. elokuvan tai ruoanlaiton merkeissä.

Pahoittelut sekavasta tekstistä, toivottavasti jotain jelppiä tästä on.

Vierailija
28/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä vastata näin, mutta et voi tehdä mitään mikä tuon lopettais. Mies tulee pelaamaan vielä 59-vuotiaanakin. Mieti jaksatko elää noin ennen kuin teillä on lapsia ja yhteinen asuntolaina.

Mitä tapahtuu, kun mies täyttää 60? Miksi pelaaminen loppu silloin?

Löysimme Aspergerin.

Vierailija
29/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samantyyppisessä tilanteessa. Muistan miettineeni, että jos muuttaisin omaan asuntoon, niin näkisimmeköhän lainkaan. Ja sitä nyt suosittelenkin sinulle, omilleen muuttamista. Silloin miehen on pakko sopia näkemisestä kanssasi, koska et ole "saatavilla" yhteisessä kodissa. Ja voitte sopia yhteisestä tekemisestä tai sinun luona näkemisestä useammin kuin hänen luonaan näkemisestä.

Vierailija
30/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua erota, niin sinun pitää alkaa elää sinkun elämää eli menet ja tulet miten haluat. Hanki itsellesi harrastuksia, niin pääset pois kotoa. Osta kaupasta omat ruuat ja valmista ruoka vain itsellesi. En ymmärrä, miksi viet miehelle ruuankin nenän eteen, kyllä hän osaa tehdä itselleen ruuan, kun tulee tarpeeksi nälkäiseksi.

Muista vaan, että olet miehellesi ikuinen kakkonen. Sinun oma elämä menee hukkaan, jos odotat kuin koira miehen jalkojen juuressa, milloin mies huomaa sinut. Luultavasti mies ei edes huomaisi, jos joku päivä kuitenkin muutat muualle.

Kuulostaa tylyllle, mutta nythän sinä vain passaat teinipoikaa.

Vierailija
31/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa sopia ilta tai pari viikossa, jolloin mies ei pelaisi ja viettäisitte aikaa yhdessä?

Itse tietokoneriippuvaisena naisena etsin pitkään miestä, joka olisi myös, ettei oma pelailuni ja muu nöräilyni toisi ryppyjä rakkauteen. En oikeasti jaksaisi katsella hetkeäkään miestä, joka nalkuttaisi koneella pönöttämisestäni, saisi painua hevonkuuseen elämästäni.

Oma rakkaani nyt sitten pelailee omia juttujaan, minä omiani ja välillä pelataan yhdessä - vaatii toki kompromisseja, koska emme ole ihan samoista peleistä innostuneita. Ja tehdään toki kaikkea muutakin yhdessä, ei se tietokone sentään hallitse minunkaan elämääni, mutta kyllä, nörään useita tunteja päivässä.

Jos tuota gameriasi rakastat niin minusta parempi, että annat hänen harrastaa harrastustaan ja pyydät, että pitäisi välillä pelittömiä iltoja, jolloin voisitte tehdä jotain kivaa yhdessä.

Tekisi mieli neuvoa, että ala pelata itsekin, mutta jos se ei nappaa, etsi jotain muuta omaa tekemistä, mitä voit tehdä sillä aikaa, kun mies pelaa. Esim. kirjat, piirtäminen, käsityöt, some, joku liikuntaharrastus.

Loppuun heitto, että ruvetkaa miehesi kanssa pelaamaan yhdessä Pokemon Gota, siinä tulee liikunta ja yhdessäolokin samalla. :D

Vierailija
32/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kertoo sinulle koko ajan, mikä hänen arvojärjestyksensä on. Kannattaa kuunnella.

Vierailija
33/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikaisemmni miehen kanssa joka pelasi paljon ja itse taas tykkään urheilla ja ulkoilla. Siitä tuli riitaa ja tehtiin liian vähän yhdessä asioista, koska ei ollut samoja mielenkiinnonkohteita... parempi oli siis etsiä mies joka myös tykkää samoista asioista kuin minä. Ehdota teille jotain yhteistä tekemistä? 

Vierailija
34/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikaisemmni miehen kanssa joka pelasi paljon ja itse taas tykkään urheilla ja ulkoilla. Siitä tuli riitaa ja tehtiin liian vähän yhdessä asioista, koska ei ollut samoja mielenkiinnonkohteita... parempi oli siis etsiä mies joka myös tykkää samoista asioista kuin minä. Ehdota teille jotain yhteistä tekemistä? 

Miksiköhän naismaiset miehet eivät sitten vie kaikkia naisia, jos yhdessä tekeminen on parisuhteen perusta?

Vierailija
35/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toimii hyvin niin kauan kuin ei ole lapsia, sitten noi yhteiset tekemiset jäävät pois.

T. Aikaisemmin tässä ketjussa kommentoinut

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa sopia ilta tai pari viikossa, jolloin mies ei pelaisi ja viettäisitte aikaa yhdessä?

Itse tietokoneriippuvaisena naisena etsin pitkään miestä, joka olisi myös, ettei oma pelailuni ja muu nöräilyni toisi ryppyjä rakkauteen. En oikeasti jaksaisi katsella hetkeäkään miestä, joka nalkuttaisi koneella pönöttämisestäni, saisi painua hevonkuuseen elämästäni.

Oma rakkaani nyt sitten pelailee omia juttujaan, minä omiani ja välillä pelataan yhdessä - vaatii toki kompromisseja, koska emme ole ihan samoista peleistä innostuneita. Ja tehdään toki kaikkea muutakin yhdessä, ei se tietokone sentään hallitse minunkaan elämääni, mutta kyllä, nörään useita tunteja päivässä.

Jos tuota gameriasi rakastat niin minusta parempi, että annat hänen harrastaa harrastustaan ja pyydät, että pitäisi välillä pelittömiä iltoja, jolloin voisitte tehdä jotain kivaa yhdessä.

Tekisi mieli neuvoa, että ala pelata itsekin, mutta jos se ei nappaa, etsi jotain muuta omaa tekemistä, mitä voit tehdä sillä aikaa, kun mies pelaa. Esim. kirjat, piirtäminen, käsityöt, some, joku liikuntaharrastus.

Loppuun heitto, että ruvetkaa miehesi kanssa pelaamaan yhdessä Pokemon Gota, siinä tulee liikunta ja yhdessäolokin samalla. :D

Vierailija
36/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän naismaiset miehet eivät sitten vie kaikkia naisia, jos yhdessä tekeminen on parisuhteen perusta?

Jos tarkoitat "naismaisella" miestä, jolla on hyvät parisuhde- ja keskustelutaidot, tykkää viettää aikaa kumppaninsa kanssa, ymmärtää esimerkiksi kulttuurin ja tapahtumissa käynnin päälle, haluaa tehdä arjesta kivaa yhteistä aikaa ja on romanttinen, niin... kyllähän me viemmekin.

Vierailija
37/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo ole parisuhde.

Vierailija
38/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nämä pelaajat voi pariutua keskenään? Onhan narkkaritkin yleensä yhdessä.

Vierailija
39/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanon vielä sulle, että lähes kaikissa miehissä on joku "vika". Ihminen valitsee helposti itselleen puolison, joka muistuttaa lapsuuden tunneympäristöstä. Esim. mä en saanut lapsena tarpeeksi huomiota, toinen vanhempi oli poissaoleva henkisesti, esim. ei juuri katsonut silmiin tai kuunnellut, toinen fyysisesti poissa. Jos sulla samanlainen tausta, mieti tota juttua vielä.

Vierailija
40/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan alennu nalkuttamaan toiselle, mutta teen kyllä selväksi, mitkä omat parisuhdetarpeeni ovat. Voin olla tukena addiktion murtamisessa, mutta jos toinen ei osoita edes halua vastata tarpeisiini, ei suhteesta silloin tietenkään mitään tule.