Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävän tietokoneella pelaaminen kiristää välejä

Vierailija
27.07.2016 |

Huhhuh nyt on pakko avautua. Ollaan oltu yhdessä reilu vuosi, asuttu saman katon alla puolet siitä. Ikää löytyy vajaa 30v. Mies on akateeminen, fiksu ja kaikinpuolin ihana ihminen mutta tuo saakelin tietokoneen hakkaaminen on ihan naurettavissa mittasuhteissa. Tiesin jo ennen saman katon alle muuttamista että mies on kasvanut tietokonepelien maailmassa ja niistä piireistä on suurin osa läheisimmistä ystävistä (pl. duunikaverit yms), mutta nyt kun on asuttu yhdessä ollaan saatu vääntää tästä aiheesta lukemattomia kertoja.

Pelaa aikalailla joka ikinen päivä 3-8h. Nyt kesällä kun on duunissa löysempää ja tekee itsenäistä työtä, jossa itse päättää työajat niin on saattanut jopa jättää menemättä töihin ja istunut kellon ympäri koneella vaikka kuinka kaunis ilma olisi ollut ulkona ja kesä parhaimmillaan.

Hän saattaa jopa olla syömättä ellen kiikuta valmista annosta siihen nenän eteen. Olen yrittänyt hyvällä ja pahalla ja saanut monet itkuraivarit asian takia. Tunnen itseni ihan arvottomaksi kun mun seura kelpaa vain jos saan hänet jollain ilveellä irti koneesta tai keksin jotain puuhaa joka on aikataulutettu (elokuva leffateatterissa tms).

Kun mies istuu koneella, saatan jutustella hänelle ja hän myös reagoi ja vastailee mutta ei myöhemmin ole oikeasti rekisteröinyt mitään mitä olen sanonut. Nyt viimeaikoina myös seksi on vähentynyt sekä yleinen läheisyys.

Pitäisikö asia ottaa vielä vakavasti puheeksi vai onko teillä kokemusta mitä helkkaria voin asialle tehdä? Tarinaa aiheesta riittäisi mutta josko tämä avaisi tilannetta edea vähän. Eikä pliis niitä "jätä se sika" kommentteja sillä rakastan miestä yli kaiken ja parisuhteemme on muuten täysin riidaton ja täynnä naurua ja tulemme muuten loistavasti toimeen ja tiedän että haluan olla tuon ihmisen kanssa loppuelämäni. Tällä hetkellä tilanne alkaa vaan olla aika sietämätön. Help!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli addiktio mikä hyvänsä ei parisuhteesta tule mitään. Puhe vaikuttaa tunnin pari sitten addiktio vie usko pois.

Vierailija
2/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä vastata näin, mutta et voi tehdä mitään mikä tuon lopettais. Mies tulee pelaamaan vielä 59-vuotiaanakin. Mieti jaksatko elää noin ennen kuin teillä on lapsia ja yhteinen asuntolaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies muuten reagoi sun itkupotkuraivareihin? Nostaako katseen ruudulta?

Vierailija
4/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette pelaa yhdessä?

Vierailija
5/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siedin minäkin kunnes tuli lapsi kuvioon eikä mikään miehen pelaamisessa muuttunut, päinvastoin pakeni kaikesta velvollisuudesta ja suuttui jopa lapselle jos häiritsi pelaamista. Ero tuli (liian myöhään). En suosittele ainakaan lapsia hankkimaan sitten.

Vierailija
6/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkällä puheella et tule saamaan ratkaisua aikaan. Mielestäni ainoa keino on koukuttaa mies myös johonkin toiseen asiaan. Mielummin johonkin toiseen harrastukseen, jota voisitte sitten harrastaa yhdessä. Pelaaminen vähenee ja saatte edes jotain laatuaikaa kahdestaan. Mies tuskin siltikään tulee ikinä istumaan iltoja sohvalle, vaan kyllä se "kotiaika" on sitä pelaamista. Kannattaa varmaan miettiä tarkkaan jaksaako tuota. 

- M31 joka pelasi ennen helvetisti, nykyään on muitakin harrastuksia jotka kiinnsotavat, mutta vieläkin pelaan paljon.

Vierailija
7/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko minusta...ai niin, ei mulla ollutkaan tyttöystävää.

töissäkäyvä mies joka pelaa kaikki vapaa ajat tietokoneella

Vierailija
8/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh näitä vastauksia mä aikalailla odotin. Mä vaan ihan oikeesti haluisin uskoa että kykenisin jotenkin tilannetta muuttamaan.. Tuntuu niin hirveältä ajatukselta erota "hyvästä" parisuhteesta tietokoneen takia. Ja sulle joka kysyit miten reagoi itkuraivareihin, niin nostaa kyllä katseensa ja ollaan käyty pitkiä keskuteluja molempien huutaessa ja itkiessä mutta siinä mielessä omaan huonon luonteenpiirteen, etten osaa olla vihainen niin annan yleensä samantien anteeksi ja olen kuin ei mitään.

Toi yhteinen harrastus oli hyvä idea, ollaan käyty yhdessä esim kuntosalilla mutta sitten mies löytää sen "peliajan" jostain muusta raosta joten hyöty aikalailla 0.

-ap

Vierailija
9/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette pelaa yhdessä?

Pelataan myös yhdessä. Tosin ei tietokoneella ja ihan erityyppisiä pelejä. En ole strategisten korttipelien ja fantasiaörkkiammuskelujen kaveri. :D

Vierailija
10/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaako se jotain moninpelejä? Jos sillä on edes jonkulaista halua ratkaisuun, niin tiedän miehiä jotka ovat tiputtaneet osallistumistaan noihin moninpelijuttuin. Kiltoihin, klaaneihin jne. Ei täysin mahdodonta. 

Vierailija
11/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelaako se jotain moninpelejä? Jos sillä on edes jonkulaista halua ratkaisuun, niin tiedän miehiä jotka ovat tiputtaneet osallistumistaan noihin moninpelijuttuin. Kiltoihin, klaaneihin jne. Ei täysin mahdodonta. 

Tiedän kaksi peliä mitä se pelaa ja joihin koukuttuu uudestaan vuorotellen. Toinen on peli, jota pelaa kuulokkeet päässä kavereidensa kanssa, mutta ei yksin. Ymmärrän tuon pelin, koska on siinä tekemisissä oikeiden ystäviensä kanssa jotka asuvat kauempana. Nyt vuorossa on joku v*tun korttipelihässäkkä jossa pelataan vastustajaa vastaan. Eilen pelasi 14h koska oli pakko päästä maailman 2000 parhaan joukkoon ennenkuin kausi vaihtuu. :D

Vierailija
12/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu täällä, yhdessä ollaan asuttu 2 vuotta. Lähtee mun kanssa kyllä koiria lenkittämään ja usein muuhunkin puuhaan, jos jaksan keksiä, mutta kyllästyttää aina olla se joka tekee aloitteen yhteiseen tekemiseen ja pähkäilee mitäs sitä tänään keksis. Mies tulee töistä yleensä 9 jälkeen illalla ja pelaa usein yli puolenyön, joskus kolmeen asti. Plus päivällä ennen töitä pelaa minkä kerkeää eli jos en raahaa lenkille, kauppaan tms. Tosi kiltti ja ihana mies muuten ja ollaan keskusteltu kyllä asiasta ilman mitään lopputulosta. Nyt meille on sitten vauvakin tulossa. Voin vain toivoa että lapsen hoito menee pelaamisen edelle (edes iltaisin/öisin, käyn miestä monta tuntia aikaisemmin nukkumaan yleensä).

Oon vaan tullut siihen lopputulokseen että pitäköön sitten harrastuksensa, mulle jää enemmän omaa aikaa esim. lukea kirjoja...

Vierailija
13/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. Viittasin jo tuossa että olen vähän pehmo olemaan "loukkaantunut" tai "vihainen" niin en tiedä ymmärtääkö mies edes että kohta on oikeesti valittava tietokoneen ja parisuhteen väliltä. En haluisi mitään hirveää tappelu asiasta, vaan saada miehen oikeesti ymmärtämään miten tosissani olen.

Vierailija
14/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä prinsessaharhailijoita moneskohan tänään.. Vai ei sais mies pellaa koneella vaan pitäis olla kokoajan naista huomioimassa.

Vierailija
15/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi peliä mitä se pelaa ja joihin koukuttuu uudestaan vuorotellen. Toinen on peli, jota pelaa kuulokkeet päässä kavereidensa kanssa, mutta ei yksin. Ymmärrän tuon pelin, koska on siinä tekemisissä oikeiden ystäviensä kanssa jotka asuvat kauempana. Nyt vuorossa on joku v*tun korttipelihässäkkä jossa pelataan vastustajaa vastaan. Eilen pelasi 14h koska oli pakko päästä maailman 2000 parhaan joukkoon ennenkuin kausi vaihtuu. :D

Selkeästi mies on löytänyt harrastuksen, johon suhtautuu intohimolla. Olen kateellinen

Vierailija
16/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

66688 kirjoitti:

Ihan sama juttu täällä, yhdessä ollaan asuttu 2 vuotta. Lähtee mun kanssa kyllä koiria lenkittämään ja usein muuhunkin puuhaan, jos jaksan keksiä, mutta kyllästyttää aina olla se joka tekee aloitteen yhteiseen tekemiseen ja pähkäilee mitäs sitä tänään keksis. Mies tulee töistä yleensä 9 jälkeen illalla ja pelaa usein yli puolenyön, joskus kolmeen asti. Plus päivällä ennen töitä pelaa minkä kerkeää eli jos en raahaa lenkille, kauppaan tms. Tosi kiltti ja ihana mies muuten ja ollaan keskusteltu kyllä asiasta ilman mitään lopputulosta. Nyt meille on sitten vauvakin tulossa. Voin vain toivoa että lapsen hoito menee pelaamisen edelle (edes iltaisin/öisin, käyn miestä monta tuntia aikaisemmin nukkumaan yleensä).

Oon vaan tullut siihen lopputulokseen että pitäköön sitten harrastuksensa, mulle jää enemmän omaa aikaa esim. lukea kirjoja...

Jaa että vauvakin piti siihen hommata. Jos jo nyt pelaaminen menee sinun edellesi, menee se varmasti lapsen hoidonkin edelle. Noh, toiset elää toivossa koko elämänsä tai ainakin parhaan ajan siitä.

Vierailija
17/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ja sen kaverit ovat kanssa pelanneet aina paljon ja aiheutti meilläkin ensimmäisinä vuosina paljon riitoja kun minusta se oli typerää ajanhaaskausta ja miehelle se oli taas tärkeä osa hänen elämäänsä ja kiinnostuksenkohteita.

Luovittiin ja tehtiin kompromisseja, selkeästi tilaa ja aikaa miehelle jolloin hän saa rauhassa keskittyä pelaamiseen ja selkeästi myös sitä aikaa kun konetta ei hakata. Riitojahan se aiheutti toki kun minä en ymmärtänyt miten tärkeää pelaaminen miehelle on ja mies ei ymmärtänyt miksi se minua häiritsi niin paljon.

Kaikki meilläkin muuten hyvin että en minä sinua eroamaan kannusta vain siksi että jokin kiinnostuksenkohde ei osu yksiin ja meillä pelaaminen vähentyikin todella paljon kun tehtiin lapsi ja arkisisältö elämässä näin muuttui. Nykyään mies ei välillä kausiin pelaa lainkaan mitään pitkiin aikoihin ja välistä innostuu ja uppoutuu taas jonkin pelin pyörteisiin mutta pelailee yleensäkin silloin kun lapset ovat nukkumassa tai on itse joko meillä tai kavereillaan pitämässä peli-iltoja jolloin sitten hakataankin pelata yö läpeensä.

Minusta typerää haukkua toisten harrastuksia vain koska ei itse ymmärrä tai ole kiinnostunut mutta ymmärrän että miksi sinua närästää jos peli syö paljon yhteistä aikaa ja tekemistä. Yrittäkää rauhallisesti keskustella kompromissi.

Vierailija
18/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen ole kahden kypsän aikuisen parisuhde. Miehelle sopisi sinkkuus paljon paremmin ja ihmettelen jos on ollut aiemmin pitkässä parisuhteessa.

Vierailija
19/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa. Viittasin jo tuossa että olen vähän pehmo olemaan "loukkaantunut" tai "vihainen" niin en tiedä ymmärtääkö mies edes että kohta on oikeesti valittava tietokoneen ja parisuhteen väliltä. En haluisi mitään hirveää tappelu asiasta, vaan saada miehen oikeesti ymmärtämään miten tosissani olen.

Tiedätkö, ei sillä sille miehelle ole loppujen lopuksi väliä, miten tosissasi olet. Se on vaan elämää.

Vierailija
20/46 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ja sen kaverit ovat kanssa pelanneet aina paljon ja aiheutti meilläkin ensimmäisinä vuosina paljon riitoja kun minusta se oli typerää ajanhaaskausta ja miehelle se oli taas tärkeä osa hänen elämäänsä ja kiinnostuksenkohteita.

Luovittiin ja tehtiin kompromisseja, selkeästi tilaa ja aikaa miehelle jolloin hän saa rauhassa keskittyä pelaamiseen ja selkeästi myös sitä aikaa kun konetta ei hakata. Riitojahan se aiheutti toki kun minä en ymmärtänyt miten tärkeää pelaaminen miehelle on ja mies ei ymmärtänyt miksi se minua häiritsi niin paljon.

Kaikki meilläkin muuten hyvin että en minä sinua eroamaan kannusta vain siksi että jokin kiinnostuksenkohde ei osu yksiin ja meillä pelaaminen vähentyikin todella paljon kun tehtiin lapsi ja arkisisältö elämässä näin muuttui. Nykyään mies ei välillä kausiin pelaa lainkaan mitään pitkiin aikoihin ja välistä innostuu ja uppoutuu taas jonkin pelin pyörteisiin mutta pelailee yleensäkin silloin kun lapset ovat nukkumassa tai on itse joko meillä tai kavereillaan pitämässä peli-iltoja jolloin sitten hakataankin pelata yö läpeensä.

Minusta typerää haukkua toisten harrastuksia vain koska ei itse ymmärrä tai ole kiinnostunut mutta ymmärrän että miksi sinua närästää jos peli syö paljon yhteistä aikaa ja tekemistä. Yrittäkää rauhallisesti keskustella kompromissi.

Itse pelaaminen ei harrastuksena ole minusta lainkaan typerää. On hyvä että on edes joku harrastus ja ajanviete mikä kiinnostaa. En vaan usko että se olisi vastaavassa tilanteessa miehellenikään ok jos laiminlöisin häntä jatkuvasti ja viettäisin työpäivien lisäksi harrastukseni parissa kaiken hereilläoloaikani. Jonkinnäköinen kompromissi olisi tietysti kaikista optimaalisin ratkaisu.

-ap