Lapsuuden unelma-ammatit TOP3
Kommentit (30)
Lääkäriä olen väittänyt lapsuuden unelmaksi sen jälkeen, kun huomasin lukion lopulla sen hyvän palkan, statuksen ja varman duunin. Oikeasti toki pyrin lääkikseen pinnallisista syistä, mutta jostain syystä tuo unelmaläppä pitää vain sanoa tässä yhteydessä.
1. Eläinlääkäri
2. Laulaja
3. Kirjailija
(ei järjestyksessä)
Arkkitehti
Argeologi
Näyttelijä
Miten kävi: olen tv-ja elokuva alalla ( kameran takana ).
Muistan vain että halusin olla pappi. Minulle kuitenkin nopeasti ilmoitettiin ettei se käy, koska olen tyttö.
1. Pokemon mestari. : DD
2. Näyttelijä.
3. Psykologi.
Vierailija kirjoitti:
1. Pokemon mestari. : DD.
Sama :D unelmat murskaksi kun tajusin ettei Pokemon-kouluttaja ole oikean elämän ammatti.
Eläinlääkäri. Eläinlääkäri. Eläinlääkäri.
Arkkitehti,
Malli,
Kaupan kassa.
Piirsin pienenä paljon kuvitteellisten talojen ja kaupunkien kaavoja ja pohjapiirustuksia, mutta lukion pitkän matematiikan kurssit karistivat mahdollisuuteni tulla arkkitehdiksi.
Mallin urasta haaveilin salaa yläaste-ikäisenä, sillä olin silloin tosi pitkä ja laiha ja monet kaverit ja heidän vanhempansa sanoivat minussa olevan malli-ainesta. TV:stä ahmin Mallikouluja ja ANTM:in kausia, mutta koska olin loppupeleissä hyvin ujo en olisi varmaan ollut kovin hyvä malli ja perheeni akateemisuuden vuoksi pidin uratoivetta liian pinnallisena minulle. Välillä mietitytää mitä olisi käynyt, jos olisin uskaltanut kokeilla siipiäni.
Kaupan kassa taas oli näitä "hölmöjä" päiväkodin ja ekojen luokkien aikaisia urahaaveita. Pidin kassaneidin työtä hyvin hohdokkaana ja leikin kavereiden kanssa tosi paljon kauppaleikkejä!
Olen nykyään aine-opettaja.
Eläinlääkäri, ratsastusopettaja, oman tallin pitäminen
Arkkitehti
Opettaja
Toimittaja
Minäkin piirtelin talojen pohjapiirustuksia ja niistä tuli mielikuvituksellisia. Talojen muodotkin olivat erikoisia. Yläasteella tuli kerran kuviksen sijaiseksi sisutusarkkitehti, joka pisti meidät piirtämään pohjakuvia. Minun työstäni hän kommentoi, ettei saunan kiuas ole yleensä ulkoseinää vasten. Silloin minulle kirkastui, ettei minusta tule arkkitehtiä, jos tuollaisetkin seikat pitää huomioida.
1. Astronautti
2. Laulaja
3. Vuoristokiipeilijä :DD
Lentäjä
Liikunnanopettaja
Miljonääri (luulin sitä ammatiksi)
Taiteilija
Näyttelijä
Poliitikko (olin 9-11v)
Kirjastonhoitaja
Arkeologi
Delfiinien kouluttaja
Huippuratsastaja (en ees harrastanu ratsastusta)
Vastaanottovirkailija (en oikeen tiedä miksi)
Kokki
Ilmoitin kuulemma 5-vuotiaana (vuonna 1979), että minusta tulee vasemmistoliiton puheenjohtaja.:D :D
Palomies
Malli
Eläinlääkäri