Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen myötähäpeää kun luen anttilan alennusmyyntikitisijöistä

Vierailija
27.07.2016 |

En edes pysty tilittämään tähän miten jurppii kaikki daijut jotka somessa valittaa...
Miten kehtaavat. Firma kaatuu niin raadolle vaan ja vielä valitus päälle kun ei ole tarpeeksi halpaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään mennä Anttilaan enää ostoksille, velkojat teistä avuttomista mammoista hyötyvät eivät ne työntekijät.

Vierailija
22/30 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta pätkääkään koko Anttila. Ei edes työttömäksi jääneet.

Oletpa suorastaan sympaattinen ihminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100€  -ALV 24%  = 80,64€ 

Ei mene alvin laskeminen  noin että suoraan satasesta miinus 24€  tulos olis 76€.

Laskennallinen juttu ei jaksa selittää tarkemmin.

Voisko joku selittää, mua kiinnostaa.

Satanen sisältää jo alvin, siksi sitä ei lasketa 100*0,24.

Jos halutaan alvillisesta summasta se alvin osuus, voidaan laskea esim 100/1,24*0,24 =19,35.

Tällöin nettosumma on 100 - 19,35 = 80,65, tai suoraan se 100/1,24= 80,65. Ja tästä summasta alv 24% on 80,65 * 0,24 = 19,35.

Vierailija
24/30 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tähän sanot:

http://yle.fi/uutiset/anttilan_kuitit_hammentavat_asiakkaita__periiko_k…

Anttilan alesta ostaminen alle 24% alennuksella on siis lisätukea Anttilan velkojille. Senttiäkään siitä ei mene työntekijöille, he saavat irtisanomisajan palkan ja siinä se.

Sympatiat Anttilan työntekijöille, mutta muuten Anttila sai täysin ansionsa mukaan.[/

Konkurssipesällä Ei ole varaa maksaa irtisanomisajan palkkoja. Viimeinen palkkakin tulee palkkaturvan rahastosta.

Joka tapauksessa saavat vikan palkkansa, vaikka me ostettaisiin kaikki näitä alle 24% aletuotteita, ei niistä tulisi työntekijöille mitään hyötyä. Siispä en käy ostamassa mitään!

Vierailija
25/30 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse ollut töissä myymälöissä, jotka on menneet remonttimyyntiin tai sitten kokonaan kiinni. Ei tietenkään alennukset ole ekana päivänä -70% vaan se on aina porrastetusti. Toki itsekin olen tuollaisista tehnyt hyviä löytöjä, kun hyvä diili on ostaa sellaista, jota itse käyttää ja joka ei ole koskaan tarjouksessa. Eli jostain tuotteesta jopa -20% voi olla hyvä tarjous.

Ja kyllä aina jaksaa ihmetyttää välillä ihmisten käytös..muistan, kun joskus oli viimeinen päivä tyhjennysmyyntiä ja joku tuote oli -70% jostain jo alennetusta hinnasta niin, että hinta sille enää oli nimellinen, joku 1-2 euroa joka tapauksessa, mutta se hinta puuttui. Joku nainen jäi siitä vänkkäämään. Siis miettimään, voiko hän nyt ottaa jotain 8-10 euron alkuperähintaista tuotetta, kun ei nyt tiedä, paljonko se tarkalleen on se alehinta, hohhoijaa vaan..

Vierailija
26/30 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tähän sanot:

http://yle.fi/uutiset/anttilan_kuitit_hammentavat_asiakkaita__periiko_k…

TL;DR: Konkurssimyynnistä ei makseta alv:tä, joten kaikki alennukset alle alv:n (24%) tuovat Anttilan konkurssipesälle enemmän rahaa kuin täysihintainen tuote normaalimyynnissä.

Esimerkki: satasen tuote normaalimyynnissä, Anttila tilittää 24% hinnasta alv:nä ja kaupalle jää siis 76 euroa. Sama tuote konkurssimyynnissä 10% alennuksessa. Alv:tä ei tilitetä vaan kaikki jää konkurssipesälle, joten kaupalle jää 90 euroa.

Anttilan alesta ostaminen alle 24% alennuksella on siis lisätukea Anttilan velkojille. Senttiäkään siitä ei mene työntekijöille, he saavat irtisanomisajan palkan ja siinä se.

Kaiken lisäksi Anttila kaatui omaa tyhmyttään: myi ihan samaa tavaraa mitä Cittarit ja Prismat mutta kalliimmalla. Anttila aloitti myymällä edullisia tuotteita postimyyntinä, ja sitten iski vauhtisokeus: tuli tavarataloja ja hinnat nousivat ja kun kilpailu koveni valikoimat pienenivät mutta hinnat pysyivät. Kaiken huipuksi Anttila epäonnistui verkkokauppansa markkinoimisessa kutakuinkin täysin: oli myöhässä eikä ollut kilpailukykyinen hinnoiltaan eikä oikein millään muullakaan saralla. Kaiken huippu on se että verkkokauppa ei ole mitään muuta kun nykyajan vastine postimyynnille. Anttila hylkäsi juurensa ja tämä oli lopputulos.

Sympatiat Anttilan työntekijöille, mutta muuten Anttila sai täysin ansionsa mukaan.

Pakko olla samaa mieltä noista hinnoista ja valikoimista. Juuri alkukesästä kävin Anttilassa ja ihastelin muutamia meriaiheisia sisustusjuttuja. Hinta vaan oli niin törkeä, että jäivät kauppaan. Mietin jo silloin, että mitenhän lyhyeksi tämä Anttilan uusi lento jää jos näillä hinnoilla yrittää.

Vierailija
27/30 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulis mieleenkään mennä Anttilaan enää ostoksille, velkojat teistä avuttomista mammoista hyötyvät eivät ne työntekijät.

Velkojathan toki eivät ole ihmisiä, joilla ei ole vaikka yrityksiä, joilla on saatavia Anttilalta, koska ovat vaikka mukana toimitusketjuissa tai tarjoavat jotain palvelua, että Anttilan liiketoiminta mahdollistui. Juuei, toivottavasti menevät konkkaan vaan hekin? #av-mammanlogiikka

Vierailija
28/30 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee myötähäpeä myös siitä että siellä ollaan oikein jonottamassa alennustuotteiden perään. Mua ei saisi kirveelläkään sinne junttien tarjoushaukkojen joukkoon.

Olen persaukinen opiskelija ja satuin lounaan jälkeen piipahtamaan Anttilaan eilen. Ostin sieltä -40 % alessa olevia astioita, pesuaineita ja säilytyspurkin. Jonotin alle 10 min.

Olen juntti tarjoushaukka joo, paljon fiksumpaa maksaa se täyshinta samasta kamasta jossain muualla. Huoh.

Vierailija
29/30 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan kaiken mitä voin ulkomailta. Esimerkki: shampoo hinta suomessa 31€, ulkomainen kosmetiikkamyymälä 16€. Kysyn vaan, missä mättää?

Mä ostan halpahallista. 1,50-3€. Miten sun hiuskuontalos on muka niin erikoinen, ettei puhdistu tuon halvemmalla?

Vierailija
30/30 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse ollut töissä myymälöissä, jotka on menneet remonttimyyntiin tai sitten kokonaan kiinni. Ei tietenkään alennukset ole ekana päivänä -70% vaan se on aina porrastetusti. Toki itsekin olen tuollaisista tehnyt hyviä löytöjä, kun hyvä diili on ostaa sellaista, jota itse käyttää ja joka ei ole koskaan tarjouksessa. Eli jostain tuotteesta jopa -20% voi olla hyvä tarjous.

Ja kyllä aina jaksaa ihmetyttää välillä ihmisten käytös..muistan, kun joskus oli viimeinen päivä tyhjennysmyyntiä ja joku tuote oli -70% jostain jo alennetusta hinnasta niin, että hinta sille enää oli nimellinen, joku 1-2 euroa joka tapauksessa, mutta se hinta puuttui. Joku nainen jäi siitä vänkkäämään. Siis miettimään, voiko hän nyt ottaa jotain 8-10 euron alkuperähintaista tuotetta, kun ei nyt tiedä, paljonko se tarkalleen on se alehinta, hohhoijaa vaan..

Olin kanssa vuosia sitten lisäapuna erään tavaratalon muuttomyynnissä. Siellä eräs matami tuli kassalle valittamaan että "teidän kuulkaa pitäisi nyt vaan myydä kaikki tuotteet eurolla, kn roskiin ne menee kuitenkin!".

Oltiin vähän että wtf, tosissaanko meinasi, että kauppa dumppaa kaikki myymättä jääneet roskiin kuin esim. pakkaisi ja siirtäisi uuteen myymälään.

En sitten tiedä, että hoitiko ko. leidi omat muuttonsa sillä tavalla, että kaikki rodeen ja uudet mööpelit uuteen asuntoon.