Paljonko käytät vuodessa vaatteisiin?
Äkkiseltään laskin, että noin 3200 €, mikä minusta on todella vähän. Viimeisen 12 kuukauden aikana olen ostanut poplarin, parit farkut, suorat housut, kolme hametta, farkkutakin, barbourin liivin, villatakin ja villapuseron, 4 paitapuseroa, alusvaatteita ja toppeja noin 200:lla, lenkkarit, nahkasaappaat ja parit korkkarit. Ai niin ja 2 cocktailmekkoa juhliin. Yhteensä 3280 €.
Kommentit (21)
Lidlistä ostin shortshit ja alusvaatteita. Ehkä 40e mennyt. Samoissa kledjuissa kulkenu 4 vuotta ja isoveljen vanhoja vaatteita käyttäny
Vierailija kirjoitti:
Äkkiseltään laskin, että noin 3200 €, mikä minusta on todella vähän. Viimeisen 12 kuukauden aikana olen ostanut poplarin, parit farkut, suorat housut, kolme hametta, farkkutakin, barbourin liivin, villatakin ja villapuseron, 4 paitapuseroa, alusvaatteita ja toppeja noin 200:lla, lenkkarit, nahkasaappaat ja parit korkkarit. Ai niin ja 2 cocktailmekkoa juhliin. Yhteensä 3280 €.
Kuulinkin töissä pukuhuoneessa kun joku kehui ostaneensa muutamat cocktailmekot..hmm..
Alle 200 euroa mennyt tänä vuonna. Minulla ei ole tarvetta ostaa jatkuvasti uusia vaatteita. Sijoitan mieluummin osakkeisiin.
Lenkkareihin menee noin 200 euroa vuodessa. Muihin kenkiin ja vaatteisiin toiset 200 euroa. Yhteensä siis 400 euroa.
Varmaan alle 600e.
Käytän rahat muuhun koska olen mies
Noin 2500e, ehkä pari uutta vaatetta kuukaudessa.
En siis osta vaatteita ihan halvimmista ketjumyymälöistä.
En tiedä, ehkä jotain 400-500 euroa. Kaikki tilaan asoksesta, miltein jatkuvasti joku ale päällä.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh.. mulla on menny tänä vuonna alle 100e. Lidlistä muutama mekko, tokmannista muutama paita. Ja sukkia.
Lidliin meni kerralla 50e ja kumma kaikki istu sovittamatta hyvin päälle. Kauniita mekkoja, kun on niin kuumaan maahan menossa, ettei farkut piisaa. Mieskin kehui kun ostin 10e bikinit. Pyysi pitämään kokoajan kotona. :)
Mihin olet menossa?
Veikkaisin joku 300e. Joku kappahlin halpispaita/housut silloin tällöin.
Ehkä noin 400€.. Ostan yleensä vaatteita/alushousuja ja kengät alennusmyynnistä. Kesällä saa talvikenkiä monesti edullisesti esim. Zalandolta. Lisäksi kirppareilta löytää vaatteita hyvään hintaan.Viimeviikolla ostin 4 ihan uudenveroista merkkitoppia 10€ yhteensä. Oli Vilaa, Sisters Pointia ja Pull&Bearia. En ole uutena ostanut montaa vaatetta tänä vuonna. Kirppareilta ostaminen on palkitsevampaa:)
Sanoisin että maksimissaan 1000e. Ja silloin on mukana jotakin "kalliimpaa" kuten 300e käsilaukku tai jotain yleishyödyllistä teknistä tekstiiliä sisältävää goretex-housua vaelluksille yms.
Käyn ehkä 3 kertaa vuodessa kaupoilla katselemassa ajatuksena tuhlata enkä löydä mitään. Sit käyn syksyllä ja keväällä elloksen alesivuilla ja ostan kaikkea sekalaista n. 300-400e kertaoatoksena.
Oon ihan tyytyväinen etten ostele kuukausittain, Asia oli ongelma parikymppisenä.
9,90€ kolme paria urheilusukkia. Ostan vain tarpeeseen ja tänä vuonna ei ole tarvinnut muuta.
Puolen vuoden aikana olen ostanut kirpparilta pinkin topin (2 e) ja violetin nahkatakin (4 e), Seppälästä kukkatopin (4 e) sekä hellehatun (8 e), Cittarista t-paidan (4 e) sekä bikinit (5 e), Hennesistä kuudet alushousut (16 e). Mustat farkut (60 e) sain lahjaksi.
Ehkä 200-300 euroa vuodessa. Inhoan shoppailua.
Suunnilleen 100 euroa on tänä vuonna mennyt. Olen ostanut vaatteita kirpparilta ja yhdet nilkkurit alennusmyynistä 29 eurolla.
Kuluvana vuonna eli noin puolen aikana 200 €. Kun on perus hyvä klassinen (tylsä?) garderoobi ja mitat pysyneet samana, niin voi mennä pidempi aika ostamatta ja hankkimatta, mitään. - Sen sijaan, ehkä täytyisi osata luopua, jostain, vaan viimeksi jäi kun jäin aprikoimaan, että onko tarpeeksi hyvä kierrätttäväksi vai eii. Tilannetta ystävälleni päivitellessä hän sanoi, että hänelle kelpaisi mainiosti. - Odottaa vissiin, että minä tosinkin sen hänelle. Oma aloittesiesti en ole viitsinyt lähettää kun postikuluja olen maksanut ihan tarpeeksi muutenkin viimeaikoina.
[Korjaus] Kuluvana vuonna eli noin puolen vuoden n. aikana 200 €
Kun itse ostan itselleni, ostan varmaan kolmet legginsit/y = 60e, yhdet farkut 100e, kaksi paitaa 50e, pikkuhousuja 50e, rintaliivejä 3=600e. Eli 860, ellen väärin laskenut. Olisin muuten kuvitellut määrän paljon pienemmäksi :O Viime vuonna ostin myös uuden talvitakin 850e.
Jos on jotain pakottavaa kissanristiäistä niin pitää ostaa uutta mekkoa jne. Niihin menee kerrallaan kampaajineen 1.500-6.000e. Niitä en kuitenkaan laske normaaliin elämään, vaan ennemmin miehen työkuluiksi.
"Kun itse ostan itselleni, ostan varmaan kolmet legginsit/y = 60e, yhdet farkut 100e, kaksi paitaa 50e, pikkuhousuja 50e, rintaliivejä 3=600e. Eli 860, ellen väärin laskenut. Olisin muuten kuvitellut määrän paljon pienemmäksi :O Viime vuonna ostin myös uuden talvitakin 850e.
Jos on jotain pakottavaa kissanristiäistä niin pitää ostaa uutta mekkoa jne. Niihin menee kerrallaan kampaajineen 1.500-6.000e. Niitä en kuitenkaan laske normaaliin elämään, vaan ennemmin miehen työkuluiksi."
Oletko miehesi työkalu? ja täytyy sanoa aika arvokkaita kissapetojen ristiäisiä teillä on, jos saat niihin menemään puolestatoista tonnista - kuuten tonniin/ ristiäiset. Esimerkiksi eräänkin Saulin isännöimille ja häntä ennen useampana vuotena muuan Tarja järjesti usein Joulukuun alussa juhlat, mutta en muista, että kertaakaan niihin olisi täytyyt käyttää kerralla noin yli kolmea tonnia, vaikka voin kertoa juhlista, että ne ovat olleet joka vuosi monelle odotettu tapahtuma. - Toki vaatteiden ostamiseen ja tälläytymiseen saa upotettua loputtomasti rahaa. Vaan voiko tyylikkyyttä ostaa vain rahalla?
Vierailija kirjoitti:
"Kun itse ostan itselleni, ostan varmaan kolmet legginsit/y = 60e, yhdet farkut 100e, kaksi paitaa 50e, pikkuhousuja 50e, rintaliivejä 3=600e. Eli 860, ellen väärin laskenut. Olisin muuten kuvitellut määrän paljon pienemmäksi :O Viime vuonna ostin myös uuden talvitakin 850e.
Jos on jotain pakottavaa kissanristiäistä niin pitää ostaa uutta mekkoa jne. Niihin menee kerrallaan kampaajineen 1.500-6.000e. Niitä en kuitenkaan laske normaaliin elämään, vaan ennemmin miehen työkuluiksi."
Oletko miehesi työkalu? ja täytyy sanoa aika arvokkaita kissapetojen ristiäisiä teillä on, jos saat niihin menemään puolestatoista tonnista - kuuten tonniin/ ristiäiset. Esimerkiksi eräänkin Saulin isännöimille ja häntä ennen useampana vuotena muuan Tarja järjesti usein Joulukuun alussa juhlat, mutta en muista, että kertaakaan niihin olisi täytyyt käyttää kerralla noin yli kolmea tonnia, vaikka voin kertoa juhlista, että ne ovat olleet joka vuosi monelle odotettu tapahtuma. - Toki vaatteiden ostamiseen ja tälläytymiseen saa upotettua loputtomasti rahaa. Vaan voiko tyylikkyyttä ostaa vain rahalla?
Minä en omaa minkäänlaista tyylisilmää. Enkä tykkää pynttäytyä, joten olen ulkoistanut sen palvelun.
Ohhoh.. mulla on menny tänä vuonna alle 100e. Lidlistä muutama mekko, tokmannista muutama paita. Ja sukkia.
Lidliin meni kerralla 50e ja kumma kaikki istu sovittamatta hyvin päälle. Kauniita mekkoja, kun on niin kuumaan maahan menossa, ettei farkut piisaa. Mieskin kehui kun ostin 10e bikinit. Pyysi pitämään kokoajan kotona. :)