Käytätkö rannekelloa? Miksi? Miksi et?
Kelloja on nykyään joka paikassa kuten puhelimissa ja joka kodinlaitteessa. Käytätkö silti vielä rannekelloa?
Kommentit (56)
Joo, rannekello on tosi kätevä kun pyöräilee vaikka töihin tai jonnekin minne pitää ehtiä ajoissa, voi tarkistaa aina ajan nopealla vilkaisulla. Ei sitä pyöräillessä ole turvallista saati mukavaa pitää puhelinta kädessä eikä jaksa vaivautua pysähtymään ja etsimään sitä laukusta.
Jos jotain täytyy ranteissa pitää niin mieluummin koruja. En tykkää kelloista. Ihan sama minkä hintainen kello. En elä sellaista minuuttiaikataulutettua elämää, että tarvitsisin kelloa koko ajan mukanani.
Käytän, se on kätevä ja näyttävä. Longinesin automaattikello, olen muutenkin kiinnostunut kelloista. Paljon työläämpää on näprätä kännykästä aika esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän rannekelloa. Töissä eräs kollega aidosti ihmetteli minulle ääneen että "eikö se ole vähän noloa käyttää rannekelloa enää kun on älypuhelimet?"
Eikä kyseinen henkilö ole edes mikään 19v teini vaan vähän minua vanhempi 30-vuotias nainen. Noh, kuulun sitten tähän nolojen jengiin kun sitä kelloa käytän ihan julkisesti vielä.. :D
Kello kuuluu hyvin pukeutuvan asusteisiin.
Ei kuulu esimerkiksi iltapuvun (tai hääpuvun) kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän rannekelloa. Töissä eräs kollega aidosti ihmetteli minulle ääneen että "eikö se ole vähän noloa käyttää rannekelloa enää kun on älypuhelimet?"
Eikä kyseinen henkilö ole edes mikään 19v teini vaan vähän minua vanhempi 30-vuotias nainen. Noh, kuulun sitten tähän nolojen jengiin kun sitä kelloa käytän ihan julkisesti vielä.. :D
Ei kuulu esimerkiksi iltapuvun (tai hääpuvun) kanssa.
xD Harvempi pitää iltapukua saati hääpukua arkena. Ja paremmin se rannekello niidenki kanssa sopii yhteen kuin kännykkä. Voi olla vaikka kultainen/hopeinen siro kello.
Vierailija kirjoitti:
Kommentista päätellen kyseinen nainen ei varmaan muuta teekään kun hiplailee älypuhelintaan. Se vasta noloa onkin jos mikä.
Nykyään taas käytän, sain ihanan kellon synttärilahjaksi. Olin jotain 10 vuotta ilman, mutta nyt huomasin, miten helppoa katsoa aika ranteesta. Jos on kiire johonkin niin ei siinä ehdi puhelinta kaivaa laukusta. Rannekello helpottaa eämää ja on kauniskin.
En ole käyttänyt sitten vuoden -84. Silloin koulussa eräs poika väänsi rannettani niin, että kellonhihna hajosi. Hyvin olen pärjännyt. Silloin aikoinaan oli kelloja joka puolella ja aina saattoi kysyä ihmisiltä, että paljonko se kello on. Nykyään katson puhelimesta ajan. Tai seinäkellosta kotona. Tai liedestä. Tai..
Kaupungilla kävellessä näkee jatkuvasti henkilöitä, jotka pitävät kännykkää kädessä, vaikka eivät jahtaa mitään pokemoneja. Siihen verrattuna rannekello on vaivaton kapine ajan katsomiseen, ja voi laittaa kännykän taskuun tai reppuun.
Käytän kelloa. Töihin on omansa ja vapaalle niitä on kertynyt 4kpl lisää. Ei mitään älyttömän kalliita, mutta 1 sveitsiläinen, pari seikon automaattia yms. laatupelejä. Mulla on aina ollut kello ranteessa ja hankala olisi olla ilman.
Sykemittari, jossa on kello. Katson kelloa ranteesta. Puhelimen äärellä olen muutamia kertoja päivässä ja työpäivän aikana lähinnä vaihdan biisiä..
Vierailija kirjoitti:
Käytän. En osaa ilmankaan olla ja miksi pitäisi kaivaa känny esiin, kun haluaa nopeasti tietää ajan? Toisekseen kelloni ovat aina osa asustustani.
Ihan sama täällä.
Asuuni sopii kello ja siksi käytän sitä joka päivä.
Tosin aika isohan tuo on mutta käkikello istuu hyvin habitukseeni.
En enää. Minulla on mennyt kaksi kelloa rikki vain lattialle putoamisesta. Yhdessä meni lasi huuruun hikoilun kosteudesta. Pari lakkasi toimimasta paristo vaihdon jälkeen. Ainakaan nykyisillä kvartsi kelloilla ei tee mitään. Haluan kellon joka kestää pieniä iskuja ja on vesitiivis.
Kännyköiden tultua en käyttänyt rannekelloa vuosiin, sitten taas käytin välillä, mutta kun ranneke hajosi, ja varaosatkin olivat epäsopivia paskoja, rannekello jäi taas pois käytöstä...
Rannekelloni hajosi, eikä sitä enää kuulemma kannattanut korjauttaa. Se oli joululahja työnantajaltani Sodexolta ja on vielä jossain laatikossa tallessa. Ehkä joskus vien sen kelloseppäkoululle oppilastyönä korjattavaksi jos niin voi tehdä, en tiedä. Totuin sitten katsomaan ajan kännykästä, joka on Nokia 1100 ja mahtuu hyvin taskuun, joten on helppo ottaa esille.
Vierailija kirjoitti:
7000€ arvoinen sveitsiläinen käsityönnäyte löytyy ranteesta.
Ostit pois kun halvalla sait?
Käytän rannekelloa päivittäin. Yleensä minulla on matkapuhelin kokonaan pois päältä. Kotonani on kyllä jonkinlainen kello lähes joka huoneessa.