Lapsen lestadiolainen kaveri katsoo meillä Cosmos -dokumenttisarjaa
On kylässä pari päivää ja ovat katsoneet jo muutaman jakson Netflixistä ja haluaa katsoa lisää. Mitäköhän kotonaan kertoo ja mitä vanhemmat on mieltä kun tulee vähän erilaista oppia kuin raamatusta. Vanhemmilta oli lupa että dokkareita saa katsoa, leffoja ei. :)
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
No oikeinhan se tekee kerta katsoo dokumenttisarjaa, kunhan ei leffoja katso. En ymmärtänyt tämän aloituksen ideaa.
No tietenkin se, että lestadiolaiset ja muut uskovaiset ovat raivohulluja tieteen vihaajia.
Tieteen vihaajia? Mistä sinä tuollaisia yleistyksiä olet keksinyt, tuo nyt ei ainakaan ollut kovin "tieteellinen" argumentti itsessään. Olen itse lestadiolainen, maisteri (eli yliopistokoulutus) ja uskon myös evoluutioon, koska se on tieteellinen fakta. Ei siinä ole mitään ristiriitaa minulle. Mistä Cosmos-dokumentti kertoo? Se ei käynyt aloituksesta selville.
Cosmos on hyvä sarja, toivottavasti tarjoaa lestalapsillekin maailmankatsomusta raamatun ulkopuolelta. Omat lapseni ovat myös katsoneet sitä ja ovat olleet todella kiinnostuneita siitä. En osannut odottaa että kiinnostuisivat dokumentista noin paljon.
No oikeinhan se tekee kerta katsoo dokumenttisarjaa, kunhan ei leffoja katso. En ymmärtänyt tämän aloituksen ideaa.