Enää pari viikkoa siihen ihanaan päivään, kun koululaisilla alkaa koulu!
Ai että tuo on niin ihana päivä joka vuosi. Kyllä minä nukun tuota päivää edeltävänä yönä sen yön aina niin hyvin. Tulee niin ihana rauha aina kaupungille ja muuallekkin, kun koululaiset lähtevät kouluun. Tänä vuonna on ollut kaupungilla normaaliakin rauhattomampaa, koska on ollut se Pokemon Go. Koulujen alkaminen varmasti lopettaa tuonkin hullutuksen.
Enkä todellakaan ole ajatuksieni kanssa ainoa. Muistan hyvin erään tuttavani sanomiset muutaman vuoden takaa. Hänen lapsensa olivat olleet touhukkaita koko, aivan kuten lapset tuppaa olemaankin., Lisäksi lasten luona oli ollut kavereita koko kesän. Hän oli äitinä yhdessä vaiheessa jo erittäin väsynyt ja tokaisi, että "Onneksi koulut alkavat muutaman päivän päästä".
Kommentit (18)
Teit pennut etkä välitä tippaakaan. Outo äiti.
Koulujen alku on vanhempien juhlapäivä. Siitä pitäisi tehdä vapaapäivä kaikille muille paitsi opettajille ja oppilaille.
Vierailija kirjoitti:
Teit pennut etkä välitä tippaakaan. Outo äiti.
Ei minulla ole lapsia. -ap
Tää ihan sama aloitus (ilman viittausta Pokemoneihin) tasan vuosi sitten 😵.
Tottakai kaikki vanhemmat odottavat koulun alkua, sitä ei vaan sanota ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Tää ihan sama aloitus (ilman viittausta Pokemoneihin) tasan vuosi sitten 😵.
Siis oli täällä tasan vuosi sitten...
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kaikki vanhemmat odottavat koulun alkua, sitä ei vaan sanota ääneen.
Sinä= kaikki?
Kaikki. Meillä ensi viikolla onneksi leiri. Meidän lapset todella energisiä...
Nytkin pelaavat puhelimilla kuten ovat tehneet koko kesän. Rannalla ovat käyneet 5-6 kertaa muuten eivät oikeastaan ulkoile. Pari kertaa on mennyt niin hermot että olen ajanut nuo ulos. Omat ja pari sukulaisten lasta venyvät täällä sisällä. Siitäkin vinkuivat kun laitan ne siivoamaan omat sotkunsa.
Ennen koulua lähtee iltaisin puhelimet takavarikkoon. Ei ne muuten malta alkaa nukkumaan ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Nytkin pelaavat puhelimilla kuten ovat tehneet koko kesän. Rannalla ovat käyneet 5-6 kertaa muuten eivät oikeastaan ulkoile. Pari kertaa on mennyt niin hermot että olen ajanut nuo ulos. Omat ja pari sukulaisten lasta venyvät täällä sisällä. Siitäkin vinkuivat kun laitan ne siivoamaan omat sotkunsa.
Ennen koulua lähtee iltaisin puhelimet takavarikkoon. Ei ne muuten malta alkaa nukkumaan ajoissa.
Miksi sallit tuollaisen?
Odotan myös koulunalkua, lähtee kiljukaulat pihasta edes osaksi päivää pois. Jospa illallakin menevät kotiinsa ennen auringonlaskua, toivon, toivon. Nyt kun on helle ja illalla haluaa tuulettaa, pitää korvatulpat laittaa noiden alati huutavien pirujen takia.
Itse odotan kauhulla ja viiden pahoin, sillä kånken-reput tulevat takaisin katukuvaan. Hyi helvetti. Niitä näki jopa kesälläkin aivan liikaa.
Mua taas harmittaa koulujen alkaminen.
Kamala työ taas vahtia, että läksyt tehdään ja kokeisiin luetaan. Riidellään näistä.
Meidän esikoinrn on aivan perässä vedettävä laiskimus ja ysille menossa.
Enemmän kouluiän jo ohittaneet sitä pokemonia pelaavat.
Mopojonnetkin jättävät arkiöiset päristelyt ja siirtyvät häiriköimään enää vain viikonloppuöisin. Kun vielä amiksetkin pääsevät takaisi koulunpenkille loppuu myös se traktorimeteli ja amisbemarien bassonjytkekin.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas harmittaa koulujen alkaminen.
Kamala työ taas vahtia, että läksyt tehdään ja kokeisiin luetaan. Riidellään näistä.
Meidän esikoinrn on aivan perässä vedettävä laiskimus ja ysille menossa.
Miksi vaivaudut moiseen? Anna lapsen oppia kantapään kautta. Pidä vaan huolta, että käy koulussa (ettet saa lastensuojelijoita kimppuunne), mutta muuten anna hoitaa opiskelut itse. Minulla on viisi lasta, enkä ole yhdenkään opiskeluihin ikinä puuttunut. Ekalla luokalla opet aina yrittää vaatia osallistumaan läksyihin. Sanon aina suoraan, että en jaksa enkä aio tehdä sitä. Meilläkään esikoinen ei halunnut tehdä läksyjä - eikä tehnyt. Ei myöskään lukenut kokeisiin. Silti opiskelee nykyään ammattikorkeassa. Meni amiksen kautta, mutta kirjoitti kaksoistutkinnosta magnaa ja eximiaa. Kaikki muutkin on pärjänneet hyvin ilman hössötystä.
Niin, ja olen itsekin yläkoulun opettaja.
Niin ja äskeinen yläkoulun ope jatkaa vielä, että muuten koulun alku olis kivaa, mutta kun itsekin joutuu sinne... Mä ilmoitin perheelle, että opeilla on vaan kuukauden kesäloma ja muu on opetuksetonta aikaa. Niinpä aion olla työpaikalla suunnittelemassa tulevia oppitunteja kuusi tuntia joka päivä koulujen alkuun asti. Niin että töissä ollaan. Aah, mikä rauha!
Jaa.