Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2642)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin, että miksi rusina-askien kyljessä oli viinirypäleiden kuvia.
Se on siinä siksi, koska rusinat ovat kuivattuja viinirypäleitä.
Tietäjä tietää! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin, että miksi rusina-askien kyljessä oli viinirypäleiden kuvia.
Se on siinä siksi, koska rusinat ovat kuivattuja viinirypäleitä.
Sherlock!
Luulin, että "blyfri" on jotain polttoainetta, kun näin tämän sanan bensiiniautomaateissa sanan "lyijytön" jäljessä, vaikka sehän tarkoittaakin lyijytöntä ruotsiksi.
Itse en luullut näin, mutta äitini oli joskus luullut, että liukuportaita tulee koko ajan lisää jostain maan alta.
Luulin, että kaikki, joiden sukunimi on Savolainen, ovat kotoisin Savosta.
Luulin, että minun perheelläni ja suvullani on käytössä oma sukunimi, joka on meidän suvun oma sukunimi ja kaikki, joilla on sama sukunimi, ovat minulle automaattisesti sukua. Joidenkin melko harvinaisten sukunimien kohdallahan voi olla näin, koska se on suojattu niin, että sitä ei ainakaan käsitykseni mukaan käyttää muut kun sen suvun jäsenet. Siis jos haluaa sen sukunimen itselleen, niin pitää syntyä sen suvun jäseneksi tai mennä sen suvun edustajan kanssa naimisiin, jolloin voi ottaa sen suvun sukunimen itselleen. Minun sukunimeni kuitenkin on kuitenkin Nieminen ja sehän taitaa olla yksi viidestä tai ainakin yksi kymmenestä yleisimmistä sukunimestä suomessa eli olisi aika iso suku, jos kaikki Niemiset olisivat keskenään melko läheistä sukua (esim. serkkuja) niin
Luulin, että minun perheelläni ja suvullani on käytössä oma sukunimi, joka on meidän suvun oma sukunimi ja kaikki, joilla on sama sukunimi, ovat minulle automaattisesti sukua. Joidenkin melko harvinaisten sukunimien kohdallahan voi olla näin, koska se on suojattu niin, että sitä ei ainakaan käsitykseni mukaan käyttää muut kun sen suvun jäsenet. Siis jos haluaa sen sukunimen itselleen, niin pitää syntyä sen suvun jäseneksi tai mennä sen suvun edustajan kanssa naimisiin, jolloin voi ottaa sen suvun sukunimen itselleen. Minun sukunimeni kuitenkin on kuitenkin Nieminen ja sehän taitaa olla yksi viidestä tai ainakin yksi kymmenestä yleisimmistä sukunimestä suomessa eli olisi aika iso suku, jos kaikki Niemiset olisivat keskenään melko läheistä sukua (esim. serkkuja) niinkuin luulin.
Lisäksi en jotenkin voinut käsittää, että aikuisetkin ovat joskus olleet lapsia ja näyttäneet lapsilta joten minä kuvittelin, että aikuiset olivat lapsena muuten saman näköisiä kuin aikuisina mutta vain pienempiä. Sitten kun näin joidenkin sukulaisten kuvia joissa he olivat lapsia, niin olin todella ihmeissäni, että miten he olivat joskus voineet olla minua nuorempia, pienempiä ja ennenkaikkea lapsen näköisiä.
Sitten kun ne sukulaisten lapsuuskuvat olivat mustavalkoisia, niin minä luulin, että maailma oli ennen mustavalkoinen. Luuloa vahvisti vielä se, että kun kysyin aikuisilta, että "Miltä tuntui elää silloin kun kaikki oli mustavalkoista", niin heitä huvitti niin että he vastasivat jotain, että olihan se aika ankeaa ja yksinkertaista aikaa. Siksi luuloni vahvistui, kun aikuiset sanoivat maailman olleen todella mustavalkoinen, koska eiväthän aikuiset valehtele koskaan.
kuin luulin.
Lisäksi en jotenkin voinut käsittää, että aikuisetkin ovat joskus olleet lapsia ja näyttäneet lapsilta joten minä kuvittelin, että aikuiset olivat lapsena muuten saman näköisiä kuin aikuisina mutta vain pienempiä. Sitten kun näin joidenkin sukulaisten kuvia joissa he olivat lapsia, niin olin todella ihmeissäni, että miten he olivat joskus voineet olla minua nuorempia, pienempiä ja ennen kaikkea lapsen näköisiä.
Sitten kun ne sukulaisten lapsuuskuvat olivat mustavalkoisia, niin minä luulin, että maailma oli ennen mustavalkoinen. Luuloa vahvisti vielä se, että kun kysyin aikuisilta, että "Miltä tuntui elää silloin kun kaikki oli mustavalkoista", niin heitä huvitti niin että he vastasivat jotain, että olihan se aika ankeaa ja yksinkertaista aikaa. Siksi luuloni vahvistui, kun aikuiset sanoivat maailman olleen todella mustavalkoinen, koska eiväthän aikuiset valehtele koskaan.
Pikkulapsena luulin, että eri maihin lennetään avaruuden kautta. Luulin myös, että Iso-Britannia on suomen vieressä (?) ja että Britney Spears on sieltä kotoisin, koska nimet on niin samanlaiset :D
Joskus n. 7-8-vuotiaana pelkäsin vanhenemista, koska a) yläasteella saa turpaan ja b) aikuisena pitää harrastaa seksiä :D
Luulin että suomi on maailman kantakieli, ja kaikki muut kielet ovat kehittyneet siitä
Sitten siinä 2-5-vuotiaana luulin että nukkuessa lohikäärme tulee ja syö varpaat jos niitä ei pidä peiton alla :D Näin lohikäärmeistä painajaisia aika usein, epäilemättä tuo uskomus johtui siitä.
Luulin, että aikuisena oleminen on hirveän kivaa ja jännittävää, kun saa tehdä mitä tahtoo, sillä eihän aikuisia määrää kukaan ja aikuisena on kyllin vanha ja viisas tekemään mitä itse haluaa. Lisäksi luulin, että aikuiset eivät koskaan kiusaa toisia tai halua muille pahaa. Sen lisäksi aikuiset tietävät ja osaavat kaiken. Kuinka väärässä sitä silloin olikaan. :-(
Lisäksi luulin, että rahojen määrä ratkaisee, että kummalla on enemmän rahaa. Silloin elettiin vielä markka-aikaa ja minä luulin, että jos vaikka minulla olisi ollut kolme 50 pennin kolikkoa ja jollain toisella yksi 5 markan kolikko, niin minulla olisi ollut enemmän rahaa, koska minulla olisi kolme rahaa ja toisella olisi vain 1 raha. Sitten kerran otin rahoistani mukaan muutaman markan kolikon (en enää muista yhtään, että kuinka monta, mutta varmasti jotain 4-5). Lähdin sitten kioskille ostamaan jäätelöä ja ihmettelin, että miksi rahani eivät riittäneet haluamaani jäätelöön, vaikka minulla oli monta rahaa mukana.
Televisiossa ihmiset ovat oikeasti ruudun takana. Jonkin aikaa luulin, sitten käsitin mahdottomaksi.
Kaikissa maissa puhutaan samaa kieltä kuin Suomessa. Muistan, että tuli yllätyksenä, ettei niin olekaan.
Minulla ei ole ollut yhtään hassua uskomusta, vaan olen alusta lähtien jo ollut hyvin asiallinen.
Opettajat tietävät aivan kaikki maailman asiat.
Luulin, että Kekkonen on ammattinimike.
Luulin, että kun Suomessa puhutaan suomea, niin kaikkien muidenkin maiden kieli on samanniminen kuin maa.
Luulin, että jos kulkee tarpeeksi pitkälle, päätyy lopulta maailman reunalle, jolta voi pudota alas.
Luulin, että taskulaskin on laite, joka laskee, montako taskua sinulla on.
Luulin, että rukki ja trukki ovat sama asia.
Onhan se niin ollutkin, ennenkuin hämäräkytkimet otettiin käyttöön. Ja voi ne vieläkin sytyttää ja sammuttaa manuaalisesti.