Voiko sukupuolta mielestäsi muuttaa?
1. Oletko hetero, homo vai bi?
2. Voisitko harrastaa seksiä tai seurustella ihmisen kanssa, joka on vaihtanut sukupuoltaan?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Voi herra isä, ei kukaan sukupuoltaan vaihda. Fyysistä sukupuolta voidaan korjata, ei vaihtaa.
Näin bi-seksuaalina, joka on harrastanut seksiä sekä tran naisen, että miehen kanssa; korjausleikkaus ei välttämättä näy kovinkaan selvästi.
Mitä tämä tarkoittaa?
N. Erkki kirjoitti:
2. Voisitko harrastaa seksiä tai seurustella ihmisen kanssa, joka on vaihtanut sukupuoltaan?
Sukupuoli korjataan. Termit kuntoon, kiitos.
1. Panseksuaali, eli koen vetoa niin miehiin, naisiin kuin siltä väliltä oleviin.
2. Voisin. Ihmisestä se on kiinni.
Olen transmies ja tällä hetkellä suhteessa miehen kanssa. Tutustuin puolisooni, kun näytin vielä 110% naiselta ja nyt ollaan kihloissa. Rakkaus on ihmeellinen asia.
Vierailija kirjoitti:
N. Erkki kirjoitti:
1. Panseksuaali, eli koen vetoa niin miehiin, naisiin kuin siltä väliltä oleviin.
Olen transmies ja tällä hetkellä suhteessa miehen kanssa. Tutustuin puolisooni, kun näytin vielä 110% naiselta ja nyt ollaan kihloissa. Rakkaus on ihmeellinen asia.
Mielenkiintoinen tapaus. Kuvittelisin, että tavanmiehen ja transmiehen välinen parisuhde on se kaikkein harvinaisin kombinaatio. Tutustuitte, kun näytit vielä naiselta. Onko miesystäväsi bi-seksuaali?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N. Erkki kirjoitti:
Mielenkiintoinen tapaus. Kuvittelisin, että tavanmiehen ja transmiehen välinen parisuhde on se kaikkein harvinaisin kombinaatio. Tutustuitte, kun näytit vielä naiselta. Onko miesystäväsi bi-seksuaali?
Ei voi biseksuaaliksi sanoa. 99,9% ihmisistä, joihin hän kokee vetoa, on naisia.
Eikä tämä niin harvinainen kombinaatio ole kuin voisi kuvitella. Miehet ovat yllättävän avarakatseisia.
Sukupuolta ei pysty muuttamaan. Vika korvien välissä.
Olen hetero ja avioliitossa toisen heteron kanssa.
P.S Asia erikseen on ne vauvat, jotka syntyneet ilman selviä sukupuolielimiä. He ymmärrettävästi voivat tarvita lääketieteellistä apua ja plastiikkakirurgiaa.
Olen bi nainen ja kyllä voisin seurustella transihmisen kanssa, mikäli hän olisi sinut itsensä ja menneisyytensä kanssa, eikä traumatisoitunut niin, että suhde olisi henkisesti liian raskas.
1. Hetero
2. Tietysti voisin, ellei ole ääliö. Mutta en muutenkaan pane ääliöitä, oli ne mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen bi nainen ja kyllä voisin seurustella transihmisen kanssa, mikäli hän olisi sinut itsensä ja menneisyytensä kanssa, eikä traumatisoitunut niin, että suhde olisi henkisesti liian raskas.
Niin, ja siis mielestäni sukupuolta voi korjata, ja kehoa muuttaa. Sukupuoli sinänsä on vähän epäselvä käsite, meitä kun on täällä moneen junaan...intersukupuolisiakin jne.
1. Hetero
2. Harrastaisin seksiä miehen kanssa. Sama se mitä hän on aiemmin ollut.
Olen hetero.
Kysymys on hassu, koska heterona tunnistan biologisen sukupuolen ja ellei se ole vastakkainen biologisesti, en tunne kiinnostusta.
Jossitteluna totean, että tilanne olisi varmasti eri jos olisin bi-seksuaali.
1 olen hetero.
Aika fakiiri pitäisi olla jos joku muuttaisi minun sukupuolen tai eheyttäisi minusta lesbon. Ei minulla mitään inhoa tai vihaa ole ketään vastaan vaikka olisi mitä sukupuolta tai rakastaisi ketä. En oikein usko että sukupuolta voidaan vaihtaa tuosta vain, nix-nax ja pox.
Sukupuoli määritellään nykyään identiteetin kautta. Itse olen biologiselta sukupuoleltani nainen sekä myös identifioidun naiseksi ja heteroksi. Minun on mahdotonta kuvitella, että henkilö joka identifioituu mieheksi, mutta ei ole sitä biologiselta sukupuoleltaan viehättäisi minua seksuaalisesti.
Minua lähestyvistä miehistä olen tunnistanut, joka kerta onko mies biologiselta sukupuoleltaan mies vai ei. En tiedä, mistä se johtuu, mutta olen ajatellut, että onko feromoneilla tekemistä asian kanssa?
1. Olen biologisesti uros, mutta en identifioi itseäni mieheksi.
2. En usko, että pystyisin harrastamaan seksiä cis-miehen, transmiehen tai transnaisen kanssa. En myöskään ole kovinkaan halukas käyttelemään "sukukalleuksiani" mihinkään toisen ihmisen kanssa tapahtuvassa seksissä, vaan kumppanin tarvitsisi käyttää tietynlaista seksilelua jotta seksistä nauttiminen onnistuu henkisesti.
Jos joku uskoo tietävänsä mitä seksuaalista suuntautumista edustan, niin hienoa(?) hänen kannaltaan. Itse en asiasta ole kovinkaan varma.
Tutkija Tuomas Aivelon mielestä lesbonaisella ei ole legitiimiä syytä kieltäytyä peniksellisestä kumppanista. Aivelo väittää seksuaalisuuden olevan kulttuurisesti muokattavissa.
"Ongelma kuitenkin on, ettei mitään tällaista hyvin tarkasti määräytynyttä seksuaalista kiinnostusta ole, ja seksuaaliseen kiinnostukseen voidaan kulttuurisesti vaikuttaa."
Lisäksi hän kehottaa tutkimaan arvomaailmaa, jos suuntautumisen vastainen kumppani ei kiinnosta:
"Jos sen sijaan sulkee pois esimerkiksi kaikki transihmiset, tummaihoiset, lihavat, vammaiset tai niin edespäin, on hyvä tarkastella hieman omia arvojaan.
On iljettävää, että seksiin liittyvää vapautta valita käytetään transihmisiä vastaan."
Peniksestä kieltäytyviä lesboja hän syyttää transfobiasta:
"...pääsen vähän kiinni terf-lesbon ajatusmaailmaan. Jos hänen mielestään transnaiset eivät ole naisia, niin ei hän varmasti myöskään halua harrastaa seksiä transnaisten kanssa. Tässä ei tosin kyse ole biologiasta, vaan transfobiasta."
https://www.tiede.fi/blogit/kaiken-takana-loinen/syrjintaa-ei-kannata-k…
Vierailija kirjoitti:
1. Hetero
2. Harrastaisin seksiä miehen kanssa. Sama se mitä hän on aiemmin ollut.
Jos kumppanin genitaaleilla ei ole sinulle merkitystä, niin silloin olet pan- tai biseksuaali. Onnittelut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N. Erkki kirjoitti:
Ei voi biseksuaaliksi sanoa. 99,9% ihmisistä, joihin hän kokee vetoa, on naisia.
Eikä tämä niin harvinainen kombinaatio ole kuin voisi kuvitella. Miehet ovat yllättävän avarakatseisia.
Kumppanisi pitää siis myös maskulinisoiduista naisista. Ei se muuta hänen heterouttaan, vaikka nainen olisi karvainen, möreä-ääninen, tai häneltä olisi amputoitu rinnat.
Voi herra isä, ei kukaan sukupuoltaan vaihda. Fyysistä sukupuolta voidaan korjata, ei vaihtaa.
Näin bi-seksuaalina, joka on harrastanut seksiä sekä tran naisen, että miehen kanssa; korjausleikkaus ei välttämättä näy kovinkaan selvästi.