Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: "Äiti ja tytär saavat inhottavaa huomiota hengityssuojaimen takia"

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näkee miten sivistymättömiä suomalaiset ovat, pitää tuijotella jos vähänkin näyttää eriltä. Itse kuusi vuotta ulkomailla asuneena, sekä maailmaa kiertäneenä, ei paljoa muiden ulkonäkö/tekemiset hetkauta.

Se on kyllä mukavaa kun suurkaupungeissa kukaan ei kiinnitä suhun huomiota mutta kun käy kotiseudullaan nii voi elämä sitä kyyläämistä. Oikein maalaisten touhua. En edes näytä erikoiselta mutta saatan käyttää huulipunaa ja värikkäämpää vaatetta arkisinkin.

Vierailija
42/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin kerran lentokoneessa ryhmää aasialaisia, jotka kaikki koneen laskeuduttua (Suomeen) pukivat hengityssuojaimet kasvoilleen. Tuli kyllä mieleen, että siellä lentokoneen suljetussa ilmanvaihdossa kiertää paljon enemmän mikrobeja kuin ulkoilmassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kuvan suojaimet suojaa vain pölyltä eikä hajusteilta...

Vierailija
44/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hittoako tuijottelette muita? Aasiassa tuo on ihan arkipäivää ja olen nähnyt suomessakin näitä maskituristeja.

Mitä jos porukka vaikks lopettais sen kyttäämisen. Olen nähnyt kummallisempiakin asioita, kuin hengityssuojainten käytön. Se, auttaako nuo oikeasti vai ei, on toinen juttu.

Aivan, vaikka minulla ei mitään tarvetta maskille olekaan, niin olisi aika kummallista, jos sellaisen laittaisin kasvoille ja sitten kaupassa minun perässäni jopa kuljettaisiin ja kommentoitaisiin. Olen kyllä sen verran sanova tyyppi, että huomauttaisin kyttäyksestä. 

Luulisi kuitenkin, että tuollainen kyttäys on pienten paikkakuntien ongelma. Pk-seudulla ihmiset eivät huomaa oikein mitään, eivät sittenkään, kun siihen voisi olla syytä. Esimerkki aivan toisesta aihepiiristä: Kerran lähijunassa oli mies, jolla oli ripulit housuissa. Mies kulki edestakaisin käytävällä ja haju oli aivan hirveä. Tarkkailin matkustajia. Jokainen jatkoi juttua vieruskaverin kanssa tai oli ihan ilmeettömänä kuin mitään ihmeellistä ei tapahtuisi. Tällä asenteella ei kasvomaskeja noteerattaisi millään tavalla. 

Vierailija
45/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos häntä itseään häiritsee, kun muut tuijottavat hänen hengityssuojaansa, niin eikö olisi huomaamattomampaa pistää nenään pienet tupot ajamaan samaa asiaa?

Näin juuri. Jos kerran tarkoitus suojautua lähinnä vain hajuilta, ei hengitysilmalta muutoin. Hajuthan ne vissiin laukaisee jonkinlaisen psyykkisen reaktion tai sitten sen migreenin.

Vierailija
46/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tommonen tötsä oikeesti toimii?

Eikö tuollainen hengityssuojain anna enemmänkin "henkistä" suojaa? Siis eikö tuo ole sellainen mekaaninen, lähinnä rakennuspölyltä ja muilta kiinteiltä partikkeleilta suojaava maski? Tuskin siis suojaa miltään hajuvesiltä yms voimakkailta tuoksuilta?

Toki ihminen käyttäessään saa kenties "haluamaansakin" erityishuomiota. Sellainen huutomerkki otsassa "Olen monikemikaaliyliherkkä" ja kenties se huomion saaminen onkin se juttu.    

Ehdoton valttikortti esim työhaastattelussa pitää tuollaista maskia.. Ja kertoa heti olevansa monikemikaaliyliherkkä ja homeallergikko. Ei pelkoa työllistymisestä.

Vierailija
47/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, monikemikaaliyliherkkä! Diagnoosi on varmasti itse annettu ja vielä netistä luettujen "laadukkaiden" artikkelien perusteella. 

Vierailija
48/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tuollainen vinkuja-äiti------ minä, minä,minä ja minä, MINUN vaivani ovat maailman suurimmat, minäminä......

Vierailija
49/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
50/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin maailman käsityskyky rajoittuu vain omaan napaan. Mitä en ole itse kokenut, sitä ei ole olemassa.

Vierailija
51/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Huh. Millaisia ihmisiä täällä on. Hävettää teidän tietämättömyytenne. Kemikaaleille voi oikeasti herkistyä. Niin käy esim. monelle kampaajalle. Onko tuossa nyt jotain ihmeellistä, että hometoksiineista sairastuu? Elimistön immuunipuolustus on joutunut koville ja nyt reagoi vähän kaikkeen.

Aika moni sairastaa homeista tietämättään. Ihmetellään ihottumia, virtsatientulehduksia, jatkuvia flunssia, silmätulehduksia, astman puhkeamista, kilpirauhassairauksia jne. Eikä ymmärretä yhteyttä.

Sisäilma vaikuttaa terveyteen vähintään saman verran, kuin ruoka mitä syöt. Joskus jopa enemmän.

Vierailija
52/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän rouvan nähnyt kaupassa yms usein tosin aina ilman hengityssuojaa.

Ja tupakkaa kyllä pystyy vetämään kaksin käsin.

Jonkun sortin mielenterveyskuntoutuja että eiköhän häneen kohdistuva huomio johdu

Omasta käytöksestä tai kielenkäytöstä.

Vierailija
53/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, jotkut kusipäämammat taas päässeet iltapäivälehtiin. :D

Vierailija
54/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun sortin mielenterveyskuntoutuja että eiköhän häneen kohdistuva huomio johdu

Ja ensimmäinen niistä tulikin jo ilmoittautumaan. :D

Vierailija
55/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla yksinkertaisia? kirjoitti:

Huh. Huh. Millaisia ihmisiä täällä on. Hävettää teidän tietämättömyytenne. Kemikaaleille voi oikeasti herkistyä. Niin käy esim. monelle kampaajalle. Onko tuossa nyt jotain ihmeellistä, että hometoksiineista sairastuu? Elimistön immuunipuolustus on joutunut koville ja nyt reagoi vähän kaikkeen.

Aika moni sairastaa homeista tietämättään. Ihmetellään ihottumia, virtsatientulehduksia, jatkuvia flunssia, silmätulehduksia, astman puhkeamista, kilpirauhassairauksia jne. Eikä ymmärretä yhteyttä.

Sisäilma vaikuttaa terveyteen vähintään saman verran, kuin ruoka mitä syöt. Joskus jopa enemmän.

Miten sisäilma eroaa ulkoilmasta? Eikö ne ole samaa ilmaa? Ja ulkoilmahan on täynnä kaikkia mikrobeja, homeitiöitä yms. Miksi homeoireet esiintyy vain sisätiloissa? Samaten myös vaikka autot. Kukaan ei koskaan erityisen tarkkaan siivoa autoja, ne on jatkuvasti kosteudessa, talvisin kuravesi lilluu kumimatoissa yms. Mutta kukaan ei valita autojen kosteudesta..

Vierailija
56/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ensimmäinen niistä tulikin jo ilmoittautumaan. :D

Ja mitä tässä nyt oli kusipäistä?

Vierailija
57/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pösilö attention whore. On kuulemma "monikemikaaliyliherkkä" tms. ja sitten kulkee naamassaan pölysuojain joka ei suojaa kemikaaleilta mitenkään.

Vierailija
58/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakassa on vain 200 terveydelle haitallista kemikaalia. Taidokkaasti monikemikaaliyliherkkä onnistunut yliherkistymään Prisman sisäilmalle mutta ei tupakan kemikaaleille..

Vierailija
59/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av:lla yksinkertaisia? kirjoitti:

Miten sisäilma eroaa ulkoilmasta? Eikö ne ole samaa ilmaa? Ja ulkoilmahan on täynnä kaikkia mikrobeja, homeitiöitä yms. Miksi homeoireet esiintyy vain sisätiloissa? Samaten myös vaikka autot. Kukaan ei koskaan erityisen tarkkaan siivoa autoja, ne on jatkuvasti kosteudessa, talvisin kuravesi lilluu kumimatoissa yms. Mutta kukaan ei valita autojen kosteudesta..

Sisäilma eroaa koneellisen ilmanvaihdon vuoksi täysin ulkoilmasta (Helsingin yliopistossa tätä on tutkittu enemmän, jos kiinnostaa). Myös erilaiset materiaalit kotona vaikuttavat sisäilmaan (muovimatoista esim.voi tulla päästöjä, lastulevy jne.).

Homeoireita voi saada myös ulkoilmasta. Sisällä usein homeet ovat vain erityisen myrkyllisiä, koska ne kasvavat aivan eri pinnoilla, kuin ulkona. Lisäksi lämpö, kosteus jne. olosuhteet ovat otollisia.

Homeoireita voi saada myös autossa.Tiedän ihmisen, joka sai astmakohtauksen homeisessa taksissa.

Vierailija
60/98 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiohuorahan tuo on a tekopyhä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme