Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voitteko rukoilla että paappani saisi vielä muutaman elinvuoden lisää?

Vierailija
26.07.2016 |

Hänellä on keuhkosyöpä ja eilen saanut vielä sydänkohtauksen :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paapallasi vielä elämänhalua?

Vierailija
2/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkosyöpä saattaa viedä todella nopeasti. Sori, mutta saattaa nukkua pois kesän aikana, viikon päästä tai huomenna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko inhimmillistä joutua elämään keuhkosyövän kanssa pitkään?  Oma äiti kuoli aika nopeasti eikä kerennyt kärsimään kivuista.

Vierailija
4/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat kuolemansairaan paappasi kituvan vielä muutaman vuoden?

Vierailija
5/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilin.

Vierailija
6/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se meidän rukoileminen auta asiaa mitenkään.

Vierailija
7/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä? Isäni kuoli äskettäin, hautajaiset on loppuviikosta. Hän oli virkeä, kuolema tuli äkillisesti. Mutta vaikka suru on ja emme olleet varautuneet, niin silti olen tyytyväinen siihen, ettei hän kärsinyt samalla tavalla kyvyttömän liikkumana tai puhumaan kuten äitini tila oli monta kuukautta ennen kuolemaa. Isä oli kuitenkin iäkäs, äitini kuollessaan vielä työikäinen. Jokaisella se loppu tulee joskus vastaan ja omaistenkin on kuolema kohdattava. Vaikka en ollut valmistautunut siihen, että isän lähtö tulee juuri tänä kesänä, olin valmistautunut siihen, että lähtö voi tulla koska tahansa, koska ikää on.

Toivotko elämää lisää itsekkäistä syistä vai paapan elämänhalun vuoksi? Isänikin oli jo huono liikkumaan. Siitä olen onnellinen, että hän vielä ambulanssiin lähtiessään oli ollut virkeä ja täysin järjissään. Eli hän eli pitkän elämän, josta sai nauttia loppuun asti, vaikka loppu olikin avun varassa liikkumis- ja näkövaikeuksien vuoksi. Onnellinen olen siitä, että hän pysyi täysin terävänä koko elämänsä loppuun asti, vaikka äidin kuolema olikin kova järkytys aikoinaan. 

Vierailija
8/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on itsekästä toivoa vanhan ja vakavasti sairaan elämän pitkittymistä. Mitä iloa siitä on, että vanha ja väsynut joutuu kitumaan kipujensa kanssa mahdollisimmin pitkään? Itse kyllä rukoilisin mahdollisimman kivutonta ja kaunista kuolemaa. Ja voimia läheisille menetyksen käsittelyyn. On aika elää ja aika kuolla.

Vierailija
9/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla meillä on aikansa. Ajattele paappaasi, haluaako hän kärsiä suurista tuskista vuosia?

Vierailija
10/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokainen haluaa läheisensä elävän mahdollisimman pitkään myös itsekkäistä syistä. Mitä pahaa siinä on? (Toki erittäin kivulloisen kuolemaa saatetaan toivoa kärsimysten lopettamisekai, jos.lääkkeet eivät auta.)

Oikeastaan kaikki täällä tehdään itsekkäistä syistä perimmältään. Halutaan lapsia, hoivataan niitä, hoivataan puolisoa jne. Kaikissa on mukana myös itsekkäitä tarkoituaperiä.

Rukoilkaa tokk muutkin ap:n paapan puolesta.

Vierailija
11/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se meidän rukoileminen auta asiaa mitenkään.

Näinpä... Jumala kun ei ole mikään pyyntöjentoteuttamisautomaatti (sä varmaan hait tällä jotain muuta).

Rukoilen teille kaikille voimaa ja viisautta vaikeaan tilanteeseen. "Tapahtukoon Sinun tahtosi" on rukoukseni tänäänkin. Toteamus, ja pyyntö, että itse kestän sen. Kun se tapahtuu joka tapauksessa, vaikka minun on sit välillä vaikeaa hyväksyä.

Vierailija
12/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai jokainen haluaa läheisensä elävän mahdollisimman pitkään myös itsekkäistä syistä. Mitä pahaa siinä on? (Toki erittäin kivulloisen kuolemaa saatetaan toivoa kärsimysten lopettamisekai, jos.lääkkeet eivät auta.)

Oikeastaan kaikki täällä tehdään itsekkäistä syistä perimmältään. Halutaan lapsia, hoivataan niitä, hoivataan puolisoa jne. Kaikissa on mukana myös itsekkäitä tarkoituaperiä.

Rukoilkaa tokk muutkin ap:n paapan puolesta.

Ap pyytää kyllä oikeastaan rukoilemaan omasta puolestaan. En minä rukoilisi (jos ylipäätään rukoilisin) kolmannen osapuolen puolesta, kun en edes tiedä mitä  hän toivoo. Mutta myönnän, että tämä rukoilu ei ole minun alaani lainkaan.

Vierailija
13/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilin. Nyt sain hyvän mielen tekemättä varsinaisesti mitään.

Vierailija
14/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoilin. Nyt sain hyvän mielen tekemättä varsinaisesti mitään.

Näinkö tää homma toimii?

Vierailija
15/15 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut syöpäkipuja ollenkaan. AP