IL: "Äiti ja tytär saavat inhottavaa huomiota hengityssuojaimen takia"
Kommentit (98)
En usko, että niitä kukaan seurannut on, eikä edes kytännyt. Koko juttu kuulostaa niin keksityltä. Taapoeriköinen ei todellakaankysy "eikö me olla kauniita" jos huomaa heitä katsottavan pitkään, koska taaperoikäinen ei odota kauneuden olevan siihen relevantti asia. (Pikemminkin päinvastoin, pieni lapsi tuijottaa kauneutta ja ollettaa muiden tekevän samoin, koska se on normaalimpi reaktio). Ja prismantapaisessa kaupassahan koko karjalauma kulkee saman reitin samojen hyllyjen läpi - siihenhän niiden myyntistrategia perustuu - joten tietein kaikki kulkevat peräikkäin, vaikka eivät erityisesti seuraa toisiaan.
Omaan napaan tuijottelua...
Vierailija kirjoitti:
Monikemikaaliyliherkkä? Mutta tatuoinnit uskaltautunut ottamaan silti? Nehän ei tietenkään mitään oireita aiheuta kehoon pysyvästi hakattuna. Vaan toki kaikki muut kemikaalit, mitä niinkin vaarallisessa paikassa kuin Prisma leijailee.
Valikoiva yliherkkyys vain itselle epämieluisiin asioihin..?
Viivi-Liisalla jotakin julkisuushakuisuutta? Alkukuusta Ilta-Lehti julkaissut myrskyvideonkin.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016072521956950_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/201607040110555_v6.shtml
Ei ainakaan mun 3-vuotias edes tajua olevansa "kaunis" ja mitä sillä noin yleisesti edes tarkoitetaan. Onneksi. Ja joo, meidän perheestä minä olen sairastunut homeen vuoksi astmaan ja olen yliherkkä tuoksuille sekä äänille, mutten todellakaan oleta muiden ihmisten mukautuvan siihen. Joskus tekee tiukkaa bussissa jos joku myskiltä tuoksuva ihminen on lähistöllä, mutta sitten vaikka jään pois jos meinaan oksentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmille tullut sairaus koska altistuivat homeelle kodissaan.
Nooh.. Jotenkin tässäkin jutussa nämä taustat ja oireet on vähän niin ja näin..
Krooninen migreeni... Alkanut homeista (tietenkin..) Ja sitten jo puhutaankin monikemikaaliyliherkkyydestä..
Monesti näissä taustalla on aika paljon muutakin ja kaikki ei välttämättä ole ihan elimellistä alkua olevaa...
Juu ilman muuta sinä av-mammana tiedät heidän asiat paremmin (tietenkin)
Vierailija kirjoitti:
Viivi-Liisalla jotakin julkisuushakuisuutta? Alkukuusta Ilta-Lehti julkaissut myrskyvideonkin.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016072521956950_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/201607040110555_v6.shtml
Jaa, se on taas näitä ihmisiä... no kohta se unohtaa koko allergian ja suojaimet jää kaapin nurkkaan.
Ihmeellisiä ihmisiä. Mitä se teitä liikuttaa vaikka vastaan tulisi ihminen dildo otsassa? Oikeuttaako se ilkeään käytökseen kun tämä ihminen ei mahdu teidän normiinne?
Jännä myös minkälaisia lääkäreitä ja psykologeja täältä löytyy, ei tiedetä ihmissestä mitään mutta silti heti syytetään valehtelijaksi, huomionkipeäksi ja muuta.
Jännä kun osa ei osaa edes lukea, naine altistui sairaudelle homeen takia, ei syntynyt sen kanssa. Jos hänellä on tatuointeja, nini lienee selvää, että ne on otettu ennen sairastumista.
Uhriutuja ja attention wh*re spotted! 🙄 Voi laps' raukkaa millaisen kasvattajan saanut...
Vierailija kirjoitti:
Taas joku mikkihiiri tekee itsestään ison numeron. Vitun yliherkät saisivat vähän kovettaa itseään, ettei tarvi tuollaista pelleilyä katella.
Meinäsin kommentoida, etten usko kovin monen naureskelevan tai kommentoivan suojaa. Ilmeisen väärässä olin. Asenne onkin toisinpäin.
Itse ajattelisin, että hänellä on joku syy pitää suojaa. Minulle ei kuulu onko se kuviteltu vai todellinen. Tuossa tapauksessa uskon sen kyllä olevan todellinen.
Jos tuollainen vaiva oikeasti on, siihen pitää olla sellainen moottorisoituhengityssuojain. Meillä on jokunen navettaihminen sellaisen kanssa töissä. Aika kallis ja painava, huvikseen sitä ei käytä.
Olen itse hajusteyliherkkä ja on tilanteita, missä minun on poistuttava nopeasti, mutta ei tuollainen suojain siinä auttaisi. Pitäisi olla se moottorisoitupuhdistin..enkä jaksa sitä pitää, kun niskat eivät kestä enää.
Taas sellainen, että pitäisi korvien väliä hoitaa, eikä lehtien palstoilla retostella.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mun 3-vuotias edes tajua olevansa "kaunis" ja mitä sillä noin yleisesti edes tarkoitetaan. Onneksi. Ja joo, meidän perheestä minä olen sairastunut homeen vuoksi astmaan ja olen yliherkkä tuoksuille sekä äänille, mutten todellakaan oleta muiden ihmisten mukautuvan siihen. Joskus tekee tiukkaa bussissa jos joku myskiltä tuoksuva ihminen on lähistöllä, mutta sitten vaikka jään pois jos meinaan oksentaa.
En ole edes yliherkkä, mutta joskus ihmettelen kuika ihmiset ylihajustavat itsensä, niin että lemuavat hajujen sekamelskalle. Parhaassa tapauksessa suihkuttavat hajuvettä, hiuslakkaa tms. julkisissa liikennevälineissä. Sen verran voisi ottaa muita ihmisiä huomioon. Liika hajuvesi on kamala vaikka en kohtausta siitä saakaan.
Jos häntä itseään häiritsee, kun muut tuijottavat hänen hengityssuojaansa, niin eikö olisi huomaamattomampaa pistää nenään pienet tupot ajamaan samaa asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollainen vaiva oikeasti on, siihen pitää olla sellainen moottorisoituhengityssuojain. Meillä on jokunen navettaihminen sellaisen kanssa töissä. Aika kallis ja painava, huvikseen sitä ei käytä.
Olen itse hajusteyliherkkä ja on tilanteita, missä minun on poistuttava nopeasti, mutta ei tuollainen suojain siinä auttaisi. Pitäisi olla se moottorisoitupuhdistin..enkä jaksa sitä pitää, kun niskat eivät kestä enää.
Taas sellainen, että pitäisi korvien väliä hoitaa, eikä lehtien palstoilla retostella.
Korvienvälivikaa tällä just hoidetaankin. Hoito on yliherkkyyden julistaminen ja sitä kautta huomion ja empatian saaminen.
Onko yliherkkyyteen jo kokeiltu homeopatiaa?
Vierailija kirjoitti:
Taas joku mikkihiiri tekee itsestään ison numeron. Vitun yliherkät saisivat vähän kovettaa itseään, ettei tarvi tuollaista pelleilyä katella.
Kommentillasi kerroit vain itsestäsi ja taustastasi. Pahoitteluni.
Vierailija kirjoitti:
Naurettava nainen. Ei ole ihme, että tuijotetaan, kun tuollainen tötterö naamalla kävelee. Tuijottaisin minäkin.
Juntti. Pk-seudulla näkee useinkin hengityssuojaimia käyttäviä aasialaisia, jotka käyttävät flunssankin tullen hengityssuojaa. Ei tulisi mieleenkään pällistellä heitä tuimana. Itse luultavasti luulisin artikkelin naisen nähdessäni, että on juuri flunssasta kyse, vaikka ei Euroopassa tätä fiksua tapaa olekaan laajalti omaksuttu.
Artikkeli kyllä herätti paljon kysymyksiä. Miten tuollainen maski suojaa muka hajuilta? Ja onko lapsikin saanut tuon ikävän riesan homeelle altistuttuaan? Pystyisikö lasta tässä tapauksessa vielä jotenkin "siedättämään", jotta pystyisi elämään lapsuutensa ilman suurempia hankaluuksia, on kuitenkin niin pieni vielä? En tosiaan tiedä, tepsiikö kemikaaliyliherkkyyteen samankaltaiset siedätysmenetelmät lääkärin valvonnassa kuin allergioihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se tuossa iässä vielä monesti niiin on, että toistelee äidin puheita. Eli sitä mistä äiti, kaikenaikaa puhuu.
Mekaanista pölyä ja ehkä jotakin migrobeja se paperinen suojus jonkinverran torjuu, jos on tiiviisti.
Taas näkee miten sivistymättömiä suomalaiset ovat, pitää tuijotella jos vähänkin näyttää eriltä. Itse kuusi vuotta ulkomailla asuneena, sekä maailmaa kiertäneenä, ei paljoa muiden ulkonäkö/tekemiset hetkauta.
Tuo tuijottelu on ärsyttävää. Oon kohdannut kaupassa samaa.. Kaksi Keski-ikäistä juttelee keskellä käytävää ja tuijottaa mua. Katson kerran, kaks ja kolmannen kerran ja aina vaan. Sitten pysähdyn heidän kohdalle ja kysyn napakasti: no?? Mitä tuijotatte? Kylläpä menivät hiljaiseksi sen jälkeen. :D joskus olen myös irvistänyt rumasti tuijottajalle. Kannattaa käyttää noita tekniikoita, menevät hämilleen ;)
Miksi kaikkien pitää nykyään aina mennä mennä vinkumaan ensin facern tms ja sitte iltapäivälehdille??! Minä olisin tuossa tilanteessa sanonu päin naamaa että v*ttuako tuijotatte!? Tosin en olekaan sosiaalisessa mediassa niin vähä pakko sanoo asiat päin naamaa jos on sanottavaa..eikä kyllä haittaa yhtään