Olen ryypännyt 3kk voinko lopettaa heti
Niinhän sitävoi sanoa että kyllä alkoholistilla syitä löytyy ryyppäämiseen. Eilen lopetin ja kärvistelin koko päivän puhumattakaan nukkumisesta. Aamulla kävin tupakalla ja pyyhin "hikeä" otsa oli kun voita ei hikeä. Onko odotettavissa kramppeja tai jotain? diapamit on tarvittaessa käytössä, jotka ovat nyt apteekissa, oisko niistä mitään hyötyä. Aijon kyllä lopettaa nyt kokonaan, aikaisempia ryyppyputkia ei ole ollut. Lähti lapasesta kun hyvä ystäväni kuoli, ajattelin mitä väliä. Miten on mahdollista eilen aamulla lopetin ja alkometri näyttää vieläkin 0.8. T. Seppo
Kommentit (44)
idiootti kirjoitti:
Onhan se noinkin vaan pelkään että keppanalla se lähtis lapasesta. jukolauta mikä vapina on nyt, pelkotilat, mahdollinen avioero ,kuinkapaljon meni rahaa auton lisäksi . Kun tässä on yksin asiat tuntuu suurenevan. Täytyy soittaa kaverille et pääsis apteekkiin. Tiedän AA:n kävin siellä tässä välillä ja tuntui loputtomalta olla juomatta koskaan enää. Meinasin mennä päivä kerrallaan eteenpäin. Seppo
Pystyt lopettamaan. Elämä ilman alkoholia ei ole oikeasti kamalaa, kun siihen tottuu. Sitten huomaa, miten paljon parempaa elämä on ilman! Lupaan sulle sen! Jos vaan pääset pahimman yli. Mullakin oli vaihe kun harmittelin, etten pysty enää juomaan. Se oli riippuvuus joka puhuu niin, että jäisi jostain paitsi. Sä selviät ilman! Sun pitää vaan uskoa itseesi. Muista kuka olet siellä sisimmässä, etsi se vahva minä sun sisältä. Se joka selviää eikä kaadu talousvaikeuksiin tai mahdolliseen avioeroon - sulla on tie vain ylöspäin! Älä anna periksi nyt. Toinen mitä suosittelen vierotusoireisiin on kannabis, jos pystyt mistään saamaan. Moni on sillä alkoholista vierottautunut.
Vierailija kirjoitti:
idiootti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon joit viikossa? Mun miehellä sama tilanne.
Keskimäärin 3.5 litraa kirkasta ja lonkerot ja siiderit siihen päälle. Vironviinojahan ne oli, Kyllähän tullikin yritti asiaan puuttua, mutta kun oli sallitun rajoissa ja tärinä päällä sain tuotua ja "kaverit" auttoivat. Seppo
Puoli litraa kirkasta päivässä. Siis mikä prosentti tässä kirkkaassa?
Jos tavallista kossua, niin tuo on aivan harrastelijamaista menoa. Päihde työntekijänä tiedän, että litra päivässä (juhlapäivinä kaksi) ja kaljat päälle on ihan tavanomainen päiväannos monelle.
Ihmeen korkeat promillet jos vielä vuorokauden jälkeen on miltei 1 promille veressä. Eli lähtötaso on ollut n. neljä promillea. Sitä ei kyllä puolella litraa viinaa saa aikaiseksi.
Nyt menee hermo. Kirotin että keskimäärin 3.5 litraa kirkasta ja muut juomat siihen päälle viimeviikolla aloi yritää ja vitukshan se meni ensin siideriä "loivennukseen" siitähän se lähti kahteen läpäkkään. En tiedä minkäsortin päihde työntekijä olet mutta litra päivässä jokapäivä ja muut juomat päälle ei ole normaalia, ainakin mulla loppuakohti määrät kasvoi. Eli siitä tuo keskimäärä. T. Seppo
idiootti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
idiootti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin 3.5 litraa kirkasta ja lonkerot ja siiderit siihen päälle. Vironviinojahan ne oli, Kyllähän tullikin yritti asiaan puuttua, mutta kun oli sallitun rajoissa ja tärinä päällä sain tuotua ja "kaverit" auttoivat. Seppo
Jos tavallista kossua, niin tuo on aivan harrastelijamaista menoa. Päihde työntekijänä tiedän, että litra päivässä (juhlapäivinä kaksi) ja kaljat päälle on ihan tavanomainen päiväannos monelle.
Ihmeen korkeat promillet jos vielä vuorokauden jälkeen on miltei 1 promille veressä. Eli lähtötaso on ollut n. neljä promillea. Sitä ei kyllä puolella litraa viinaa saa aikaiseksi.
Nyt menee hermo. Kirotin että keskimäärin 3.5 litraa kirkasta ja muut juomat siihen päälle viimeviikolla aloi yritää ja vitukshan se meni ensin siideriä "loivennukseen" siitähän se lähti kahteen läpäkkään. En tiedä minkäsortin päihde työntekijä olet mutta litra päivässä jokapäivä ja muut juomat päälle ei ole normaalia, ainakin mulla loppuakohti määrät kasvoi. Eli siitä tuo keskimäärä. T. Seppo
Todellakin Seppo olet ihan oikeassa, älä kuuntele nyt näitä jotka käskee loiventamaan, eivät ymmärrä mitä on riippuvuus. Loiventavissa on riski että juominen vain jatkuu (ja on todennäköistä). Voimia! Olet oikealla tiellä.
Hei Seppo. Sinä kykenet siihen kyllä. Nyt darrassa ja morkkiksessa kaikki ongelmatkin, niitä vähättelemättä tuntuvat miljoona kertaa pahemmilta. Ihan hirveän paljon voimia koitokseen.
Mä niin toivon, että sä kestät Seppo nyt nämä muutamat pahat päivät! Ja mä niin toivon, että sua seuraamalla saan itsenikin tehtyä saman!!!
t. toinen alkkis
ps. kiitos vastaajille, saan itsekin hyviä vinnkkejä, sillä Seppo ei ole yksin asian äärellä
Kehon nestatasapainosta on pidettävä huolta. Alkoholi vaikka nestettä onkin ei ole tarjonnut parasta mahdollista nestetasapainon liityvää huoltoa, koska se toimii kehossa ja soluissa väärällä lailla. Juo vettä 3 l päivässä. Helpottaa kramppeihinkin.
Sinun on myös mahdollisesti saatava joku harrastus tai muu terveellisempi vaihtoehto aiemman juopotteluun tilalle.
Yhteyttä A-klinikalle tai terveyskeskukseen lopettajat! T. veljensä viinakramppiin menettänyt
Vierailija kirjoitti:
Kehon nestatasapainosta on pidettävä huolta. Alkoholi vaikka nestettä onkin ei ole tarjonnut parasta mahdollista nestetasapainon liityvää huoltoa, koska se toimii kehossa ja soluissa väärällä lailla. Juo vettä 3 l päivässä. Helpottaa kramppeihinkin.
Sinun on myös mahdollisesti saatava joku harrastus tai muu terveellisempi vaihtoehto aiemman juopotteluun tilalle.
Lataa vaikka Pokemo GO ja lähde ulos kävelemään :)
Putken lopettaminen on niin hankalaa, että sen välttely voi saada perin koomisia muotoja, tämä yksikin bloggaamaan ryhtynyt entinen juoppo paskoi housuunsa ja keksi miljuunia tekosyitä jatkaa kaatamista vielä vähän ja vielä vähän http://seura.fi/raitistumiskokemuksia/2016/07/16/viidestoista-yo/?share…
Vierailija kirjoitti:
Veden tilalle Vissy tai isotooninen urheilujuoma. Suolatasapaino on muutenkin jo ihan seinillä, ei kannata pelkkää vettä lotrata.
Jos ooot 3 kk ryypännyt, sulla ois niin kamala olo että et pystyis tänne kirjottelee, taidat liiotella.
Vierailija kirjoitti:
Jos ooot 3 kk ryypännyt, sulla ois niin kamala olo että et pystyis tänne kirjottelee, taidat liiotella.
Jahas, mä oon juonut päivittäin jo vuoden, ei yhtään holitonta päivää... Täällä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
idiootti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihan heti uskoisi, että olet päihdetyöntekijä, kun noin tilastotieteeseen vain tuijottelet. Etkö ymmärrä, että ihmisten maksat ja elimistöt poikkeaa todella paljon toisistaan, eikä niitä voi lokeroida yhteen mappiin? Riippuu paljon ihmisen menneestä juomakulttuurista ja nykyisen putken pituudesta sekä elimistön tehosta, mikä määrä kellekkin on tarpeeksi tai liian paljon/vähän. Minä olisin Sepon juomamäärällä juonut puolet pidemmän ajan, vaikka putkeni on ollut monta vuotta humalahakuista. Siinä oli nyt yks esimerkki erilaisten elimistöjen suodatustehosta. Toinen on, että tuttavani juo päivittäin viinaa n1litran ja aamulla pystyy puhaltaa nollat (käy töissä) ja tehnyt sitä jo vuosia. Et nyt ole oikein oikealla alalla, kun kaupanpäälle väheksyt ihmistä, joka pyytää apua tilanteeseensa.
Puhu, puhu ja puhu päätöksestäsi ja tuntemuksistssi. Kun saat ajatukset ulkopuolelle oman pääsi, niitä on helpompi käsitellä. Seppo, kerro miltä sinusta juuri nyt tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
idiootti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti hakee apua ja tukea lopettamiseen, ja sinä tulet tänne vähättelemään hänen käyttämiään määriä. Järkytys. Noilla määrillä saa todellakin maksansa ja elämänsä tuhottua eikä ole normaalia. Ap, jos kestät ilman alkoholia, koita lopetusta mielummin niin. Alkoholi on voimakkaasti riippuvuutta aiheuttava ja loiventavien käyttö aiheuttaa riskin että juominen jatkuu. Jos et muutamassa päivässä selviä omin avuin kotona nesteytyksen yms ohjeiden kanssa, hakeudu lääkäriin. Jos haluat voit hakeutua katkolle ja lääkäriin jo nyt. Päivystävältä lääkäriltä saisit tukea ja apua, mikä auttaa sua alkuun. Voimia kaikille alkoholismista kärsiville! Se on kamala sairaus ja riippuvuus mutta selviätte kyllä. Kunhan muistatte että asian kieltämällä ja pään pensaaseen pistämällä ette tässä asiassa pääse mihinkään. Te pystytte lopettamaan, te päätätte teidän elämästä, ei mikään etanoli päätä teidän puolestanne! Voimia!
Kiitos siitä että puoulustit mua, loiventaminen ei ainakaan sopinut. Kun käymme eukon kanssa saunassa, niin alkuun se toi kaljaa saunajuomaks. Sanoin että en voi ottaa olen alkoholisti, sama toistuu muuallakin ku käydää kylässä, kieltäydyin, vastaus oli kylhä sä yhen voit ottaa. Olen keksinyt valkoisia valheita ja vesi ja limppari käy mulle. Koskaan aikaisemmin ei putkia ole ollut. Kuukaudessa otan 1-2 kertaa kuussa, se on mielestäni perseestä, eukkonikin ihmettelee miksi sanot itseäsi alkoholistiksi, se aina sanonut voithan sinä ottaa kun et räyhä kotona, siis kapakkamiehiä en ole. Mutta tunnen itseni alkoholistiksi, tämä putki minuu vituttaa aikaismmin ei putkia ole ollu, mutta nyt tämän putken jälkee harkitsen kokonaan lopettamista. Vesi on maistunu tänään tosihyvältä, munuaiset tuntuis olevan kunnossa kun saa juasta kusella. Syämään en oo pystynyt mutta vesi ja mehua kylläkin. Kaveri käyti mua apteekissa sinne, lääkäri oli kirjottanut 100kpl diapamia ja peettasalpaajaa ja käynti miekkarissa kakskertaa viikossa. Diapameja 3kpl vuorokaudessa, vieläkun sais syötyä ja nukuttua, lähtis parempaan suuntaan. En oo juonut tänään enää viinaksia on ollut. Nyt en jaksa ulkonaolla. Kiitän teitä kaikkia sydämmeni pohjasta. Seppo
Vierailija kirjoitti:
Jus joo oletko sinä järjiltäsi, titkö mikä on juomaputki. En pysty nukkumaan, hikoilen, morkkis, sohvalla en pysty makaamaan, juomaan pystyn mehua ja vettä. Syömää en pysty, muisti paaikka paikoin jostakin pois. Mulla on tää kone missä pystyn oleman ja näpytellä yhellä sormella. Tollasen mulkeron pitäs ite ottaa 3kk kuuri. Seppo
Voi olla että elimistöösi tulee lopettamisen seurauksena yhden B-vitamiinin puutos, joka hoitamattomana aiheuttaa pysyvän hermovaurion.
Kannattaa konsultoida joltakin ammattilaiselta, siis ei alkoholistilta, vaan terveyden hoidon.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että elimistöösi tulee lopettamisen seurauksena yhden B-vitamiinin puutos, joka hoitamattomana aiheuttaa pysyvän hermovaurion.
Kannattaa konsultoida joltakin ammattilaiselta, siis ei alkoholistilta, vaan terveyden hoidon.
Kyllä me alkoholisit, jotka olemme neuvoja jaelleet, olemme itse jo konsultoineet terveudenhoidon ammattilaisia aikoinamme. Samat neuvot on jaettu, ettei tarvi kotoa hirveissä oloissa lähteä jonottamaan terveyskeskukseen, kun ei pahempaa hengenvaaraa kerran ole. Ja B-vitamiinia monessa viestissä on kehoitettu ja muuta asiallisia neuvoja, jotka olisi antanut kukatahansa ammattiauttaja tkssa. Että äläs viisastele.
idiootti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jus joo oletko sinä järjiltäsi, titkö mikä on juomaputki. En pysty nukkumaan, hikoilen, morkkis, sohvalla en pysty makaamaan, juomaan pystyn mehua ja vettä. Syömää en pysty, muisti paaikka paikoin jostakin pois. Mulla on tää kone missä pystyn oleman ja näpytellä yhellä sormella. Tollasen mulkeron pitäs ite ottaa 3kk kuuri. Seppo
Jos ei mikään kiinteä pysy sisällä/mene alas, kokeile vanhaa kunnon lihalientä. Tarvitset suoloja tommosen putken jälkeen. Paranemisia!
Alkoholisti hakee apua ja tukea lopettamiseen, ja sinä tulet tänne vähättelemään hänen käyttämiään määriä. Järkytys. Noilla määrillä saa todellakin maksansa ja elämänsä tuhottua eikä ole normaalia. Ap, jos kestät ilman alkoholia, koita lopetusta mielummin niin. Alkoholi on voimakkaasti riippuvuutta aiheuttava ja loiventavien käyttö aiheuttaa riskin että juominen jatkuu. Jos et muutamassa päivässä selviä omin avuin kotona nesteytyksen yms ohjeiden kanssa, hakeudu lääkäriin. Jos haluat voit hakeutua katkolle ja lääkäriin jo nyt. Päivystävältä lääkäriltä saisit tukea ja apua, mikä auttaa sua alkuun. Voimia kaikille alkoholismista kärsiville! Se on kamala sairaus ja riippuvuus mutta selviätte kyllä. Kunhan muistatte että asian kieltämällä ja pään pensaaseen pistämällä ette tässä asiassa pääse mihinkään. Te pystytte lopettamaan, te päätätte teidän elämästä, ei mikään etanoli päätä teidän puolestanne! Voimia!