Parhaan makuinen kasvimaito?
Kahviin ja smoothieihin lähinnä. Muuten en oikein maitoa käytä ja haluaisin lopullisesti eroon. Oon koittanut makeuttamatonta mantelmaitoa ja siitä en ainakaan tykännyt yhtään.
Mitä te käytätte?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Kasvimaitoa ei ole olemassa, maito on eläinperäinen tuote.
Ja tiedättekö ettei puhdistusmaitokaan ole OIKEAA maitoa!!! En tajua miksi pitää tulla vänkäämään tällaiseen ketjuun jos ei ole mitään järkevää vastattavaa aloittajan varsin selkeään kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän kauramaitoa smoothiessa, on parhaan makuinen ja koostumus hyvä. Kaikkia mahdollisia muitakin on kokeiltu ja ihan käyttökelpoisia, mutta tykätään eniten kaurasta. Lisäksi on mielestäni parempi valinta kuin esim. soija.
Itse käytän kyllä muuten maitotuotteitakin, mutta smoothiesta saa kauramaidolla parempaa kuin millään piimällä, jogurtilla tms.
Käytän kauramaitoa kahviinkin jos maito on loppu ja on ihan ok.
Kahvin juon mustana, mutta smoothiessa tykkään käyttää mantelimaitoa. Mulle on vinkattu myös pistaasimaitoa, mutta tuppukylämme valinta vähälänään ei ole vielä saapunut kyseinen uutuus...
Mun mielestä makeuttamaton mantelmaito on hyvää, mutta kahviin se ei sovi. Nuo baristakäyttöön tehdyt Alpron ja Oatlyn tuotteet olisivat valintani kahvimaidoiksi.
Alpron light soijamaito on mielestäni parasta kahvissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi haluaa juoda ns. maitoa joka kuitenkin on korviketta.
Koska smoothiet ja herasheikit nyt vaan pitää tehdä johonkin nesteeseen, eikä vesi ole mitenkään herkullinen pohja noille. Maitoa käytän vain kahviin, joten jäljelle jää oikeastaan mehut ja kasvismaidot.
Kauramaito neutraalein maultaan, hasselpähkinä taas aivan kamalaa kärähtäneen lehmänmaidon makuista.
Vierailija kirjoitti:
Alpron soijamaito ehdottomasti! Ehkä lähimpänä lehmän maidon makua, mutta parempaa. Lisäksi ei muuta rakennettaan kahvissa - lähes kaikki muut soijamaidot ja jotkin kauramaidotkin tekevät niin.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin samaan tapaan? Laktoositon maito on kyllä ihan oikeaa maitoa, sitä vaan on käsitelty. Mikään kasvipohjainen taas ei ole oikeasti maitoa.