Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaan makuinen kasvimaito?

Vierailija
25.07.2016 |

Kahviin ja smoothieihin lähinnä. Muuten en oikein maitoa käytä ja haluaisin lopullisesti eroon. Oon koittanut makeuttamatonta mantelmaitoa ja siitä en ainakaan tykännyt yhtään.

Mitä te käytätte?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvimaitoa ei ole olemassa, maito on eläinperäinen tuote.

Vierailija
2/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelimaitoa ja kauramaitoa olen käyttänyt, mutta en koskaan kahvissa. Prode-paukkuihin ainakin sopii hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Alpron soijamaitoa, sitä löytyy myös light versioina tietääkseni.

Vierailija
4/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh kasvimaidoiksi niitä kutsutaan. Samaan tapaan laktoositon maito ei ole maitoa, vaan maitojuomaa.

Vierailija
5/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
6/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aikaisemmin juonut makeuttamatonta mantelijuomaa, kookosmaitoa ja kauramaitoa. Kaikista olen tykännyt, mutta suhde loppui kookoksen kanssa kun joku sanoi siitä tulevan mieleen sperma:D Sen jälkeen en ole sitä kyennyt juomaan. Viimeaikoina olen juonut riisijuomaa, joka on yllätyksellisesti ollut mielestäni todella hyvää, olin aluksi hieman skeptinen. Kokeilin myös riisipohjaista jäätelöä ja se osoittautui myös hyväksi ostokseksi.

Vierailija
7/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaito

Vierailija
8/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän rainbown riisijuomaa ja välillä oatlyn ikaffea. Ne molemmat sekoittuu suht hyvin kahvin sekaan eivätkä kokkaroidu. Mihinkään muuhun en kasvijuomia käytäkään.

Vierailija
9/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi haluaa juoda ns. maitoa joka kuitenkin on korviketta.Maito on maitoa, sitten voi olla jotain maidonkaltaista juomaa, mutta eihän se nyt maitoa ole. Paitsi kookosmaito

Yhtä vähän tajuan soijarouheen käytön jauhelihan korvikkeena tai jonkun lihamöhkäleeksi muotoillun synteettisen jutun. Onko se nimeltään seitan tms. josta tehdään joulupöytään "kinkku".Hakutaan siis mahdollisimman lihankaltaista tuotetta muttei syödä lihaa.

Vierailija
10/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alprolla on ihan kahviin tarkoitettua maitoa, itse ainakin pidän siitä. Jos ihan pelkilteen juon, niin Alpron kylmähyllyssä oleva mantelimaito on paras.

Vierailija
11/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kahvissa Plant-merkkistä kaurajuomaa. Minusta se on hyvâä.

Vierailija
12/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ihan samaa olen ihmetellyt. On vege nakkia yms. Ja juustonkorvikkeita. Maalaisjärkeä voisi opetella ihmiset käyttämään eikä mennä mukaan joihinkin joukkohysterioihin jotka provosoivat vaan toisiaan. Verrataan johonkin amerikan meininkiin esim suomalaista maidon ja lihantuotantoa. Kuinkahan moni näistä ituhipeistä on oikeasti ollut vaikkapa töissä usealla eri tilalla ja tietäisi esim suomalaisen naudan ruokinnasta tai hoidosta yhtään mitään. Netistä vain katsotaan kidutusvideoita ja lietsotaan toisiaan.

Vierailija
13/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
14/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi haluaa juoda ns. maitoa joka kuitenkin on korviketta.Maito on maitoa, sitten voi olla jotain maidonkaltaista juomaa, mutta eihän se nyt maitoa ole. Paitsi kookosmaito

Yhtä vähän tajuan soijarouheen käytön jauhelihan korvikkeena tai jonkun lihamöhkäleeksi muotoillun synteettisen jutun. Onko se nimeltään seitan tms. josta tehdään joulupöytään "kinkku".Hakutaan siis mahdollisimman lihankaltaista tuotetta muttei syödä lihaa.

Meillä juodaan korvaavia maitotuotteita miehen erittäin pahan maitoproteiini allergian takia. Ruoan teossa käytän joskus jopa korvaavia kasvipohjaisia kermoja!

Vierailija
15/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviin laitan joko Alpron "for professionals" versiota (ei juoksetu) tai Oatlyn iKaffea. Jälkimmäinen maistuu hitusen viljaiselle, mutta on ihan jees. Soijamaito musta parhaan makuista. Kookoksesta en tykkää yhtään, enkä mantelimaidoista...

Vierailija
16/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ole kasvissyöjä, mutta laktoosittomatkaan maitotuotteet ei meinaa mulle sopia. Meinaavat turvottaa. Mutta kahvista en mustana tykkää.

Pitääpä ainakin tuota alpron kahvimaitoa koittaa ja kauramaito kuulostaa hyvältä ainakin nimen perusteella. Se vois smoothiessa toimia?

Kiitos ehdotuksista ja te muut, antakaa ihmisten juoda wnb maitoa ja nyhtökauraa yms. Miksi te edes näihin ketjuihin eksytte, jos suhtaudutte asiaan negatiivisesti?

Vierailija
17/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota ihan samaa olen ihmetellyt. On vege nakkia yms. Ja juustonkorvikkeita. Maalaisjärkeä voisi opetella ihmiset käyttämään eikä mennä mukaan joihinkin joukkohysterioihin jotka provosoivat vaan toisiaan. Verrataan johonkin amerikan meininkiin esim suomalaista maidon ja lihantuotantoa. Kuinkahan moni näistä ituhipeistä on oikeasti ollut vaikkapa töissä usealla eri tilalla ja tietäisi esim suomalaisen naudan ruokinnasta tai hoidosta yhtään mitään. Netistä vain katsotaan kidutusvideoita ja lietsotaan toisiaan.

Sehän on mitä suurimmissa määrin maalaisjärjen käyttöä, ettei käytä lihaa, maitoa tms. kun on korvaavia tuotteita saatavilla, jotka ovat ekologisempia ja eettisempiä.

Vierailija
18/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän on hyvin yksinkertainen asia, jota yllättävän moni mielellään äimistelee tyhmäksi heittäytyen. Moni meistä on tottunut käyttämään eläinperäisiä tuotteita, mutta ei sitten jossain vaiheessa enää halua tai voi niitä käyttää (eettiset syyt, allergiat). Jos tuotteen voi korvata kasviperäisellä versiolla, ei muutos ole niin suuri, vaan saa vielä melkein samaa kuin ennenkin. Lihankaltaisella (tai maidon, tai minkä vaan eläinperäisen) tuotteella ja aidolla alkuperäisversiolla on se olennainen ero, ettei ensin mainittua varten tarvitse tappaa/hyväksikäyttää eläimiä, tai sitten se ettei se sisällä sitä allergiaa aiheuttavaa tekijää.

Jos et vieläkään tajunnut, kysy vaan jatkokysymyksiä, voin vastata.

Vierailija
19/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kauramaito on parhaimman makuista, en tosin ole koittanut sitä kahviin, joten en tiedä miten se siinä käyttäytyy.

Vierailija
20/34 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikki varmaan tietävät tuon. Silti ap:n tarkoittamia kasvipohjaisia juomia kutsutaan varsin yleisesti kasvimaidoiksi, koska niitä käytetään maidon tapaan.

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Oma suosikkini kahvinvalkaisijana on kaurapohjainen Oatly iKaffe. Maistuu mielestäni paremmalta kuin muut kahvimaidonkorvikkeet eikä muistaakseni sisällä lisättyä sokeria. Tavallinen Oatly-kauramaito on myös hyvänmakuista ja sopii erityisesti ruuanlaittoon ja sellaisenaan juotavaksi, kahviinkin paremman puutteessa. Ei sisällä lisättyä sokeria.

Alpro-soijajuoma on myös kahviin sopiva, joskin saattaa saostua kahvissa ja lopputulos näyttää vähän ällöltä. Tähän auttaa jonkin verran se, että kaataa soijajuoman kuppiin ennen kahvia.

Alpron makeuttamaton mantelimaito on mielestäni hyvää, mutta sopinee parhaiten sellaisenaan juotavaksi ja esim. kaurapuuron seuraksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi