Maailman ja ihmisen luominen Raamatussa, miten minä sen ymmärrän.
Alussa" Jumalat" loivat taivaat ja maan( ei yksi vaan kaksi Jumalaa, hebr. Elohim on monikkomuoto, tai paremminkin duaalimuoto, kuten esim. suomalaisessa sanassa, sakset, on yhdet sakset mutta silti se on monikkomuodossa), siis luomistyössä oli sekä Isä Jumala että Poika Jumala eli Vapahtaja, ja myös Jumalan henki(Pyhä Henki).
Maalla ei ollut mitään muotoa, oli vain autiutta, pimeyttä, syvyys ja vettä. Sitten Jumala sanoi tulkoon Valkeus, hän ei siis tarkoittanut tällä valkeudella aurinkoa, aurinko luotiin vasta neljäntenä päivänä, vaan Poikaansa, Jeesus sanoi itse: minä olen Valkeus ja tästä Valkeudesta sai elämän kaikki luotu siitä eteenpäin. Ensimmäinen päivä.
Jumala loi taivaankannen tai kaaren, erottamaan vedet, itse käsitän että se oli joko ilmakehä tai avaruudessa oleva "taivaankaari", jonka yläpuolella oli myös vettä, eli ei vettä ollut ainostaan maan päällä vaan myös avaruudessa ja nämä vedet satoi sitten maan päälle vedenpaisumuksessa, kun taivaan akkunat aukenivat. Nooan päiviin asti ei siis satanut vettä ollenkaan, vaan maa sai kosteuden aamukasteesta. Jumala kutsui taivaankantta/kaarta taivaaksi. Toinen päivä.
Sitten Jumala käski vesien kokoontua yhteen paikkaan että kuiva maa tulisi näkyviin, eli maa oli yksi ainut yhtenäinen manner, maa ei jakaantunut silloin, vaan vasta myöhemmin sellaisen miehen kuin Pelegin elinaikana, Peleg eli muistaakseni 120 vuotta ja hänen aikana maa jakaantui eri mantereihin. Siihen mihin vesi kerääntyi, niitä Jumala kutsui meriksi ja kuiva maa oli maa. Myös kaikki kasvit luotiin ja maa tuotti kaikenäköisiä kasveja lajiensa mukaan. Huomatkaa että vielä silloin ei ollut aurinkoa, silti kasvit kasvoivat ja tuottivat hedelmää. Koska aurinkoa ei ollut määräämässä päivän pituutta ja aikoja, niin nämä kolme ensimmäistä päivää on saattanut olla hyvinkin pitkiä, satoja meidän vuosia ehkä, en tiedä itsekkään tähän vastausta. Kolmas päivä.
Tässä ensimmäiset kolme päivää.
Kommentit (3)
Jumala sanoi tulkoon valot taivaankanteen erottamaan päivän yöstä, ja olkoon ne merkkeinä ajoista, päivistä ja vuosista ja olkoon ne antamassa valoa maan päälle.Ja Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman hallitseman päivää ja pienemmän yötä ja hän loi myös tähdet. Ja Jumala oli tyytyväinen työhönsä, kuten kolmena ensimmäisenä päivänäkin. Neljäs päivä.
Ja Jumala sanoi, vilisköön vedet kaikenäköisiä eläviä olentoja ja lentäköön lintuja maan yläpuolella taivaalla. Jumala loi kaiken vesissä liikkuvan ja linnut lajiensa mukaan. Ja Jumala siunasi ne ja sanoi, lisääntykää ja täyttäkää vedet ja meret ja lisääntykään linnut maan päällä. Viides päivä.
Jumala sanoi, tuottakoon maa kaikenäköisiä eläimiä lajiensa mukaan ja niin tapahtui. Sitten Jumala sanoi, tehkäämme ihminen,( siis monikossa "me" ei minä, puhui siis Pojalleen ja he yhdessä loivat ihmisen) kuvaksemme , meidän kaltaiseksi, mieheksi ja naiseksi hän heidät loi. Huomatkaa Jumala loi myös naisen omaksi kuvaksi, tasa-arvoiseksi miehen kanssa, eli nainen myös on Jumalan kuva samalla tavalla kuten mieskin. Ja Jumala siunasi heidät ja sanoi, lisääntykää ja täyttäkää maa ja Jumala laittoi ihmisen hallitsemaan kaikkea elävää maan päällä. Jumala antoi hedelmiä ja kasveja ravinnoksi ihmiselle ja kaiken vihreän mikä kasvaa maan päällä hän antoi ravinnoksi eläimille ja linnuille maan päällä, siis eläimet(peto) eivät syöneet vielä toisiaan vaan he olivat kaikki kasvissyöjiä siihen aikaan. Ja Jumala oli tyytyväinen luomaansa. Kuudes päivä.
Näin kaikki luomistyö oli saatettu loppuun ja Jumala lepäsi seitsemännen päivän kaikesta työstä ja luomisesta, ja siunasi ja pyhitti seitsemännen päivän. Eli koville otti luomistyö jopa Jumalaa, miettikää miten paljon hänen täytyi ajatella, luoda ja tehdä että sai kaiken toimimaan kellontarkasti, niin maan, ilman, veden, avaruuden, kasvit, eläimet ja ihmisen, jne. jne. se oli suuri urakka ja me näämme sen kaiken ihmeellisyyden ympärillämme. Seitsemäs päivä.
Valkeus on näkyvää spektriä avaruudessa ja pimeys on pimeää materiaa. Tiedemiehet eivät vielä osaa sanoa mistä pimeä massa koostuu.
Ymmärräthän nyt varmasti etä kyseessä on pelkkä satu jolla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä?