Auki valuvan vetoketjun korjaus, vihdoin keksin, miten sen teen :)
Farkkujeni vetskari ei pysy kiinni, vaan alkaa pikkuhiljaa avautua. Olen varmaan tosi epäkäytännöllinen ihminen, kun en heti keksinyt tätä vaan vasta kuukausien päästä eli tänä aamuna tuli ahaa-elämys. Jos paikalla on muitakin epäkäytännöllisiä niin jaan mielelläni teillekin vinkin: vetoketjussa täytyy olla vetimessä sellainen "silmukka", muuten ei onnistu. Mutta kai suurimmassa osassa farkkujen vetoketjuja sellainen on. Sen silmukan läpi pujotetaan ompeluun tarkoitettu vajaan sentin levyinen kuminauhan pätkä ja ommellaan käsin tai koneella lyhyeksi lenksuksi. Vetoketju vedetään kiiini ja kumanauhalenksu laitetaan ensin housun napin ympärille ja sen jälkeen nappi tavallisesti kiinni. Vetoketju pysyy ylhäällä :)
Kommentit (39)
Miten olisin osannut etsiä neuvoa asiaan youtubesta, kun nytkään ei löydy sitä videota asiasta? Ei olisi tullut mieleenkään etsiä youtubesta asiaan apua. Mutta googlettaa olisin kyllä voinut, ja nyt harmittaa vähän, etten sitä tehnyt jo ajat sitten.
ap
Ei ole av-mamman voittanutta. Jopa kuminauhanpätkästä ollaan kateellisia.
Mulla on avainrengas kiinni vetoketjun vetimen reiässä kun yksistä farkuista tahtoo kokoajan olla tallin ovi auki. Sen kokoinen avainengas että sujahtaa helposti napista pois ja takaisin, tosin itse en juuri koskaan avaa farkkujen nappeja ja vetoketjuja. Käytän sen verran venyvästä materiaalista tehtyjä että sujahtaa perseen ja lantion yli helposti.
Vierailija kirjoitti:
Parempi konsti on vetskarin vetimeen laitettava metallinen avainrengas, vetskari kiinni, renksu pujotetaan nappiin ja nappi kiinni....
Ei tarvii ommella eikä pelätä että aukee kuten hakaneula tai klemmari
Tätä konstia olen käyttänyt.
Helppo ja nopea toteuttaa ja käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit ap kertoa, että tämä ideasi on peräisin youtubesta. En muista sen naisen nimeä nyt.
Hei, en todellakaan usko keksineeni mitään uutta. En vaan ole etsinyt mitään tietoa asiasta koskaan, koska en vaan tajunnut, että asiaa voisi korjata millään muulla kuin vetoketjun vaihtamisella. Tietenkin tämän on jo joku keksinyt, varmaan sata kertaa maailmassa joku on tämän keksinyt ennen minua. Tänä aamuna oli minun vuoroni ;)
ap
Todellakin tämä on niitä niksejä, jonka hyvin moni keksii ihan itsekseen ilman mitään tuubeja.
Itsekin keksin sen jo ennen kuin internettiä oli edes olemassa :D
Ponnaria tai avainrinkulaa mä oon pitänyt monta vuotta. Jossain kaupoissa myydään jotain lenksuja tohon tarkoitukseen
Minkä ikäinen ap on? Avainrengasta tai kumilenkkiä on käytetty tuohon tarkoitukseen jo iät ja ajat. Luulit keksineesi ruudin uudelleen, vai miten se sanonta menee :-D ?
Mitä väliä mistä ja milloin keksii - kunhan keksii! On kuitenkin kysymys pienestä asiasta.
Hassua että toiset kuvittelee muidenkin ihmisten asuvan jossain youtubessa. Jos Siellä on jotain, kaikkien on pakko ollut se nähdä :D
Tämä idea on keksitty jo ajat sitten. Ei todellakaan ole ap:n keksimä.
Eihän ap sitä väittänytkään ns. keksineensä. Sanoi itsekin, että häntä ennen se on keksitty varmaan sata kertaa.
Tämä ketju on hyvä osoitus siitä, miten suomalaiset on kateellisia toisille ihan mistä tahansa. Ap puhui ahaa-elämyksestä, ei mistään keksinnöstä, jolle hakee suunnilleen jo patenttia. Hän ei ottanut kunniaa itselleen, vaan humoristisesti ja kivasti esitti asiansa ja kertoi muillekin, jos jollekin olisi vaikka apua vinkistä.
Miten moni viesti on käsitellyt sitä, että ap ei ole sitä keksinyt, eikä saa ottaa siitä kunniaa ja youtubessa tämä on näytetty jo ajat sitten ja plaaplaa. Miten ihmiset ei vaan voi uskoa, että joku tällainen avausviesti ei ole suunniteltu hämäys- ja huijausyritys, että joku täysin random tyyppi anonyymina saisi jotain kunniaa itselleen suuresta keksinnöstään, mutta av-mammat sitten valppaana huomasi tämän suuren huiputusyrityksen ja näpäyttävät nyt sitten oikein joukossa ap:ta, ottavat luulot pois... voi herranen aika sentään. Onko täällä ihmisillä ihan kaikki kohdallaan, joka alkaa jäkättää tällaisesta asiasta? Muutama sentti kuminauhaa sai mammat liikkeelle :D :D :D
Siis luuletteko, ettei ihmiset voi itsestään keksiä asioita uudestaan?! :D Minulle äiti on opettanut tekemään tuon vetskaritempun avainrenkaalla. Itse keksin puristaa pihdeillä vetoketjun sitä liikkuvaa osaa, kun se ei enää jaksanut sulkea kulkemaansa reittiä kiinni. Ta-vitun-daa, eihän sitä tarvitse kuin ajatuksen kanssa katsoa ja tämmöinen tulee mieleen useammallakin.
Minulla on ollut samaa ongelmaa joittenkin farkkujen kanssa. Ongelmaan löytyy tosiaan pika-apu jostain kuminauhalenkistä tai muusta, joita täällä on mainittu. Mutta pysyvä apu löytyi (tai ainakin toistaiseksi pysyvä) kun laihduin. Sama vetoketju ei koskaan nyt aukea itsestään, kun farkut ovat sopivat. Aikaisemmin ne olivat mielestäni sopivat, mutta vetoketjussa oli vikaa. Nyt ne ovat oikeasti sopivat ja vetoketju pysyy kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole av-mamman voittanutta. Jopa kuminauhanpätkästä ollaan kateellisia.
Öööö... kateellisia? :"D Mitä vitun KATEELLISIA XD
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on hyvä osoitus siitä, miten suomalaiset on kateellisia toisille ihan mistä tahansa. Ap puhui ahaa-elämyksestä, ei mistään keksinnöstä, jolle hakee suunnilleen jo patenttia. Hän ei ottanut kunniaa itselleen, vaan humoristisesti ja kivasti esitti asiansa ja kertoi muillekin, jos jollekin olisi vaikka apua vinkistä.
Miten moni viesti on käsitellyt sitä, että ap ei ole sitä keksinyt, eikä saa ottaa siitä kunniaa ja youtubessa tämä on näytetty jo ajat sitten ja plaaplaa. Miten ihmiset ei vaan voi uskoa, että joku tällainen avausviesti ei ole suunniteltu hämäys- ja huijausyritys, että joku täysin random tyyppi anonyymina saisi jotain kunniaa itselleen suuresta keksinnöstään, mutta av-mammat sitten valppaana huomasi tämän suuren huiputusyrityksen ja näpäyttävät nyt sitten oikein joukossa ap:ta, ottavat luulot pois... voi herranen aika sentään. Onko täällä ihmisillä ihan kaikki kohdallaan, joka alkaa jäkättää tällaisesta asiasta? Muutama sentti kuminauhaa sai mammat liikkeelle :D :D :D
Ei jumalauta XDDDDDD KATEELLISIA. en saa happea :"D Minä katsoin sen videon youtubesta, jossa joku nainen näyttää kaikenlaisia eri kikkoja ongelmiin, itse naisen nimeä en nyt muista. Sitten palstalla joku selittää pokkana keksineensä tämän upouuden (not) ratkaisun ongelmaan :D Miten vitussa tuosta saa revittyä KATEUTTA? XD Minun housuni pysyvät jalassa ilman kikkailuja ja vetoketjukin on yleensä koko päivän ihan kiinni vain. Olen ihan helvetin kateellinen kuminauhaviritelmistä XD Miksi minulla ei ole sellaista!!! :((((
kaffimånsteri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta XDDDDDD KATEELLISIA. en saa happea :"D Minä katsoin sen videon youtubesta, jossa joku nainen näyttää kaikenlaisia eri kikkoja ongelmiin, itse naisen nimeä en nyt muista. Sitten palstalla joku selittää pokkana keksineensä tämän upouuden (not) ratkaisun ongelmaan :D [FF0000]Miten vitussa tuosta saa revittyä KATEUTTA?[/ FF0000]XD Minun housuni pysyvät jalassa ilman kikkailuja ja vetoketjukin on yleensä koko päivän ihan kiinni vain. Olen ihan helvetin kateellinen kuminauhaviritelmistä XD Miksi minulla ei ole sellaista!!! :(((([/quoteRauhoitu.
Mä en ole mitään ommellut, vaan ihan vain solminut sen kumilangan. Ja mä myös keksin tuossa sen pyörän uudelleen, eli en ollut mistään siitä ennen kuullut :D
Eikös meidän pidäkin olla ylpeitä, että meissä asuu se pieni keksijänero ;D
Tuubinainen oli siis tosi törppö, kun esitti keksinnön omanaan ja sai ties vaikka tuhansia tykkäyksiä!! HUI!