Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei tullut 8-vuotiaan syntymäpäiville, miten lohduttaa?

Vierailija
24.07.2016 |

Tyttöni oli järjestänyt perinteiset kotisynttärit, ohjelmassa olisi ollut trampoliinilla pomppimista, kynsien laittoa (olimme hommanneet lakkoja ja koristeita) herkuttelua ja ongintaa.

seitsemästä kutsutusta kukaan ei tullut. Kaksi perui tulonsa, viisi ei ilmoittanut mitään. Tyttö jaksoi odottaa ikkunassa toista tuntia ja sitten iski pettymys. Muutaman perään soittelin ja olivat unohtaneet kuulemma ilmoittaa etteivät pääse. No, sitten tulikin itku. Ymmärrän hyvin, voisi tulla itseltänikin tuollaisessa tilanteessa vaikka olenkin aikuinen.

Nyt on ollut itkuisena sylissä koko illan mutta murheesta ei näy tulevan loppua. Millä piristäisin häntä? :(

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiön fb:ssä oli viime viikolla myös vastaavanlainen tilanne. Juhlija täytti 6 vuotta. Tyttömme 10 v meni mukaan juhlimaan, vaikka olikin vanhin. Onneksi en ollut ehtinyt viedä eteenpäin tytöltämme jääneitä juttuja, monet ihan uusia esim liian pieniä lahjaksi saatuja vaatteita. Tein niistä paketteja, joita lapset veivät päivänsankarille lahjaksi. Jotta juhlien lisäksi päivänsankari sai myös lahjoja. 

Vierailija
42/51 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalaa!

Tuota pelkäsin itsekin, kun järjestin lapseni 6 vuotissynttäreitä. Olimme kutsuneet koko päiväkotiryhmän, sillä meistä oli reilua kutsua kaikki lapset.

Miksi pidätte juhlia, joihin kutsutaan ihmisiä, jotka eivät oikeasti ole hyviä kavereita? Ystävät tulevat kyllä, mutta kuten ap:n tapauksessakin eivät ne tule, joita ei oikeasti kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin viestiä noiden kavereiden vanhemmille ja kertoisin että kävi näin ja että miten olisi jos kokeiltaisiin uusia juhlia kun koulut on alkaneet. Ja varmistaisin että ajankohta sopii useammalle vieraalle ja että ovat tulossa.

Tytölle keksisin huomiselle jonkun yllätyksen, tyyliin huvipuistoon tai muuta extrakivaa.

Toimisin myöskin näin.

Muotoilisin viestin jotenkin että "Eilen 22.7. oli tarkoitus juhlia meillä Ellin 8 v. synttäreitä. Yksikään vieras ei kuitenkaan päässyt tulemaan paikalle, eikä myöskään ehtinyt ilmoittaa poisjäännistään. Elli olisi iloinen, jos voisimme juhlia yhdessä kavereiden kanssa la 13.8. meillä kotona. Olethan ystävällinen ja ilmoitat mikäli tämäkään ajankohta ei sovi." Tms. Ehkä turhan v..mainen sävy tässä, mutta olisin kyllä kiukkuinen. Siitä ettei viitsi edes ilmoittaa!

Iso halaus ja pusu pienelle synttärisankarille. En tajua millainen ihminen  ei viitsi ilmoittaa ettei pääse!

Vierailija
44/51 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asutte? Paikalliseen fb palstaan ilmoitus ja huomenna uudet synttärit 😊 mun tyttö on sitä kautta ollut synttäreillä ja tykkäsi vaikkei tuntenut muita.

Hmm, päästitkö lapsen yksin ventovieraille synttäreille? Entä, jos se olisikin ollut houkutin ja odottamassa joku karvainen äijä?

Haloo!!! En kai päästänyt yksin. Odotin juhlissa sivustalla koko ajan.

Vierailija
45/51 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kyllä oo koskaan käyny ees mielessä että KESÄLLÄ vois olla vaikea päästä juhliin :o Että ei mikään ihme jos ap:lläkään ei tullut mieleen. Meillä poika syntynyt jouluaattona, ja juhlat pidetään KESÄLLÄ, joko kesä- tai heinäkuussa, koska kivempi järkätä juhlat kesäpäivälle kuin kaamoksen keskellä (oikeana päivänä ei tietenkään muutenkaan voisi). Ja aina on juhlijoita riittänyt, ei ilmeisesti meidän tutut ole koko kesää jossain muualla kuin kotonaan.

Tosi harmi ap, jotain ylläriä huomiselle suosittelisin minäkin!

Ps. Minusta kyllä olisi kohteliasta ilmoittaa aina, onko tulossa juhliin, vaikkei niin erikseen pyydettäisi. Kuka pöljä jättää ilmoittamatta jos kutsun saanut >:( itsestään selvää!

Vierailija
46/51 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa. Varmasti loma-aika on vaikea synttärien kannalta. Tytön ei ainakaan pidä kuvitella että hänestä ei pidetä ja sen takia ei tultu, ja näin asia ei varmasti olekaan. Kannattaa järjestää uudet juhlat kun koulu on alkanut.

Vierailija
47/51 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyn kesäsynttäreitä varten, pääsevätkö kaverit juhliin. Jos näyttää siltä, ettei vieraita tule, vaihdan ajankohtaa sellaiseksi, että heitä tulee.

Sukulaiset ovatkin sitten asia erikseen. AIna ei tulla, vaikka on luvattu.

Vierailija
48/51 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieraiden tulo varmistetaan niin että kutsutaan myös esim. Minun ja miehen sisaruksia lapsineen, kummeja lapsineen, isovanhemmat ja vaikka esim. Sankarin omat sisarukset saa tahtoa kaverin samaan aikaan tai naapuruston lapsia joiden kanssa muulloinkin leikkii. Näin on aina ollu vieraita ja lapset olleet tyytyväisiä vaikka paraskaan kaveri ei ois päässyt. Miksi jo näin nuorille pidetään synttärit esim. Vain koulukavereille. Eikö lapsella tosiaan ole muita kavereita..naapuruston lapsia..serkkuja. .ketään??

Vierailija
49/51 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Tsemppiä teille, olen samaa mieltä kuin moni muukin aikaisemmin, että keksikää te nyt yhdessä jotain hauskaa ekstraa ja herkutelkaa. Järkyttävää toi ohareiden teko! Itse olisin varmaankin kiukustuksissani puhissut, että jäipähän sitten meille enemmän herkkuja...!

Itselläni ei lapsia ole, mutta olen heinäkuussa syntynyt, joten juhlavieraiden saamisen vaikeus on sitä kautta tuttua.  Juhliini tuli aina muutama vieras, varsinkin kun luokkalaisteni lisäksi kutsuin myös naapurustossa asuvia kavereitani, mutta muistan, että kieltäytyjien määrä oli aina suuri, juurikin loma- ja mökkireissujen vuoksi. Jotkut aiemmin jo ehdottivatkin, että kaverisynttäreitä voi viettää toukokuussa ennen koulun päättymistä tai elokuussa koulun alkamisen jälkeen, ja tästä voi mielestäni hyvin keskustella lapsen kanssa! Omatkin vanhempani yrittivät ehdottaa minulle tuota elokuuta, mutta en suostunut, vaan olin todella tarkka siitä, että synttärijuhlat pidettäisiin oikeana päivänä juhlatunnelman takia (mielestäni kuukausi sitten menneiden synttäreiden vuoksi juhlatunnelmaan virittäytyminen elokuussa oli siis vähän kuin yhtäkkiä viettäisi joulua helmikuussa). Toisaalta, myös heinäkuussa syntynyt veljentyttäreni on käsittääkseni aina juhlinut synttäreitään koulujen alkamisen jälkeen, joten hänelle tällainen järjestely sopi (ilmeisen paljon joustavampi lapsi kuin minä!). Lapsilla voi lisäksi olla vaikka mitä ajatuksia, toiveita tai pelkoja siitä miksi/miksi ei juhlia voi siirtää: omalla luokallani, varsinkin ihan alaluokilla juuri 7-8-ikäisenä, ikä oli hyvin tärkeä asia, ja vertailtiin usein sitä, kuka oli vanhin/nuorin tai kuka ketäkin vanhempi. Näin ollen, jos olisin viettänyt synttäreitäni elokuussa luokkalaisteni kanssa, he olisivat - hitsit sentään - voineet luulla minua nuoremmaksi kuin olin! :D

Kutsuminen hoidettiin meillä aina soittamalla kutsutuille ja sopimalla asioista siinä puhelimessa. Äidilläni oli koululta saatu yhteystietolista, joissa luki kaikkien luokkalaisten osoitteet, puhelinnumerot ja vähintään yhden huoltajan nimi.  En tosin tiedä, onko tällaista käytäntöä enää olemassakaan. Muuten kannatan tässä jo ehdotettua ilmaisua "vastaathan xx.xx. mennessä", ettei varmasti jää epäselväksi, kuuluuko tulostaan ilmoittaa! Kutsun lähettämistapoja voi sitten miettiä omaan tilanteeseensa sopivaksi - kutsukortti kutsutulle käteen koulun kevätjuhlassa, jos sellaista pidetään? Kutsu facebookin kautta? :)

Hurjasti onnea tytölle :) Toivottavasti keksitte jotain hauskaa!

Vierailija
50/51 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala :( melkein itku pääsee ku ajattelee toista siellä oottelemassa ja kukaan ei tule..:( todella sydäntä särkevää...toivottavasti keksit jotain piristystä ja uudet juhlat jossa varmistetaan että kavereita pääsee. Iso hali tytölle..<3 tollasta ei saisi käydä kenellekään lapselle. Rupes soimaan päässä se maija vilkkumaan ei saa surettaa biisi Vaikka en mikään vilkkumaan fani ookaa..anyway oon tosi pahoillani ja toivottavasti keksitte jonkun hauskan yllätyksen...<3

Vierailija
51/51 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää. Mutta oikeasti, järjestäkää ensi vuonna juhlat vasta koulujen alettua. Meillä lapsi syntynyt tammikuun alussa. Kaverisynttärit järejestetään AINA vasta tammikuun puolivälissä, joskus jopa vasta helmikuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän