Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin 7 vieraasta turhaan=(

Vierailija
24.07.2016 |

Esikoisen rippijuhlat tänään. Koti ja puutarha laitettu juhlakuntoon. Kutsut lähetetty ajoissa ja ilmoittautumiset otettu vastaan. Ruoka, kakut, kahvit ja tarjoilija pitopalvelusta, hinta 32e/hlö. Kallista, mutta harvoimpa sitä juhlia järjestetään. Mutta se harmitti, että kaikki ilmoittautuneet ei tulleetkaan. Yhden perheen 2 teinipoikaa (ei huvittanut), sinkkumies sukulainen (tulikin muuta menoa) ja eräs 4 henkinen perhe (unohti?) Harmitti jo alunalkaen se, että tuon verran kutsutuista ilmoitti etukäteen etteivät pääse, mutta aika tylyä jättää tulematta jos on ilmoittanut tulostaan. Aika vähiin vieraat sitten lopulta jäi.

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa. Meille tuli kyllä muut mutta yksi pariskunta oli lähtenyt etelän lomalle. Ei siinä muuta mutta ihmettelen etteivät ilmoittaneet, vaikka muuutamaa viikoa aiemmin nähtiin ja sanoin vielä että seuraavaksi nähdään meillä rippijuhlissa. Olivat jo varanneet matkan silloin mutta eivät sanoneet, minusta se oli loukkaavaa.

Vierailija
2/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin monta vierasta tuli paikalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää vierailta! Täydellisiä idiootteja.

Meillä, tosin vain lapsen syntymäpäiville, kutsuttujen lähisukulaisten syyt ollakin tulematta olivat:

- tv:stä tuleekin urheilua, katsomme sitä (isovanhemmat)

- ei inspiroi lähteä (lapsen täti)

- ei ilmoittanut mitään (kummi)

Päätin olla vaivaamatta heitä toiste.

Vierailija
4/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harmillista. Noi teinitkin, miten olisivat suhtautuneet jos heidän juhlissa olisi käynyt noin?

Vierailija
5/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Minä maksoin yo-juhlissa 80 vieraasta, paikalle tuli 68 vierasta. Mutta pitopalvelu pakkasi yhden maksetuista kakuista matkaansa vedoten siihen, että oletusarvoisesti kaikki vieraat ei ota kakkua, siksi 3 kpl 20 hengen kakkuja riitti.

Vierailija
6/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi vähän samalla lailla, juhlat kyllä vasta ensi sunnuntaina. Ennakkopuheissa ilomielin tulossa olleet sukulaiset peruvat nyt yksi toisensa jälkeen. No, tollainen on kyllä vielä törkeämpää, että on ilmoitettu tulosta ja sitten tehdään no show.

Vietimme kaikkien lasten kanssa tosi pienet ristiäiset ja silloin tuli vähän pahaa puhetta kun ei tätejä ja setiä (siis meidän vanhempien setiä ja tätejä) kutsuttu. Nyt ajateltiin sitten pitää kerrankin isommat juhlat, mutta eipä kiinnosta. Toki ollaan eri kaupungissa kuin sukulaiset, jotka ovat 99 % Helsingistä. Kun asuimme ulkomailla suositussa lomakaupungissa, majoitus ja täysihoito kelpasivat mainiosti. Ja meidän oletetaan aina tulevan Helsinkiin juhliin, vaikka tyyliin maapallon toiselta puolen.

Vierailija
7/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä opin sen, että kun heti ensivuonna on seuraavat rippijuhlat, ilmoitan pitopalveluun jo varoiksi muutaman vähemmän ja lapsia ei kannata laskea lukuun lainkaan, eivät ne edes syöneet. Ei edes kakkua. Ruokaa jäi kuitenkiin niin paljon ettei olisi loppunut vaikka olis tullut 7 ylimääräistä..

Ap

Vierailija
8/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä. Minä maksoin yo-juhlissa 80 vieraasta, paikalle tuli 68 vierasta. Mutta pitopalvelu pakkasi yhden maksetuista kakuista matkaansa vedoten siihen, että oletusarvoisesti kaikki vieraat ei ota kakkua, siksi 3 kpl 20 hengen kakkuja riitti.

Ala-arvoista toimintaa pitopalvelulta.

Vierailija
9/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on juntteja, suurin osa. Pitaa vaan muistaa, ettei kutsu toisen kerran. 

Periaattessa olen sita mielta, etta suomalaisilla ois paljon parantamisen varaa kaytostavoissa yleensa. Kiitos varsinkin on huvennut ihmisten sanavarastosta melkein kokonaan.  Juuri viime suomi-lomalla olin oikeastaan aika jarkyttynyt kuinka tylyja ihmiset oli. 

Vierailija
10/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi jättää menemättä juhliin mihin oon ilmoittanut ilman tosi pätevää syytä.

Yhdet häät jouduin jättämään väliin rintatulehduksen takia ja peruin osallistumisen edellisenä iltana. Tuntui pahalta juuri sen takia,että pitopalvelut yms maksettu.

Vierailija
11/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala-arvoista toimintaa pitopalvelulta.

Minä maksan, minun kakku! Miksi suostuit?

Vierailija
12/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joku vielä luulee, että kutsutaan paljon vieraita lahjojen toivossa. Ei voi mitenkään olettaa, että kaikki lahjat tulee rahana ja sillä saisi edes puolia kuluista katettua. 5 henkinen perhe saattaa ihan hyvin antaa 20e tai vaikka jonkun korun. Halvemmaksi tulisi jättää bileet pitämällä ja antaa teinille 1000e

Vierailija
13/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä vaatinut tuon yhden kakun hyvityksenä pois hinnasta, jos kerran veivät sen mukanaan. Ihan varmasti ei edes mennyt toisiin kesktityksiin, vaan sille kotiin joka sen vei.

Vierailija
14/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitten joku vielä luulee, että kutsutaan paljon vieraita lahjojen toivossa. Ei voi mitenkään olettaa, että kaikki lahjat tulee rahana ja sillä saisi edes puolia kuluista katettua. 5 henkinen perhe saattaa ihan hyvin antaa 20e tai vaikka jonkun korun. Halvemmaksi tulisi jättää bileet pitämällä ja antaa teinille 1000e"

- Periaatteessa varmaan noin. Mutta minusta juhlissa -myös rippijuhlissa- on kyse paljosta muustakin kuin rahastamisesta.  

Vierailija
15/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlat ovat katoamassa olevaa kansanperinnettä. Ihmiset eroaa kirkosta ja ripari käydään vain lahjarahojen vuoksi. Ei oikeasti kiinnosta enää ketään. Veikkaan että riparin käyneiden osuus lähtee voimakkaaseen laskuun lähivuosina.

Vierailija
16/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuosta nyt paljon uupunut. Ainahan vieraista joku jää tulematta. Joku sairastuu tai ei muuten vaan sovi. En ottais hernettä nokkaan. Söisin vaan itse ylijäämät hyvällä ruokahalulla.

Vierailija
17/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä otan kakkua yleensä kahdesti ja jos sitä näyttää olevan reilusti, niin sitten kolmesti.

Vierailija
18/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippijuhlat ovat katoamassa olevaa kansanperinnettä. Ihmiset eroaa kirkosta ja ripari käydään vain lahjarahojen vuoksi. Ei oikeasti kiinnosta enää ketään. Veikkaan että riparin käyneiden osuus lähtee voimakkaaseen laskuun lähivuosina.

Varmaan ne lahjarahatkin kiinnosti, mutta meidän teinillä oli myös mukava leiri, lähes kaikki kaverit samalla leirillä.

Vierailija
19/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin..mutta ei se silti oo hyvä syy jättää menemättä juhliin,joihin on jo ilmoittanut menevänsä!

Vierailija
20/137 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, kommentti pitopalvelujuttuun. Meillä oli pienehköt häät ja yksi kakku jäi yli, pyysin sen muitta mutkitta mukaan, sillä laskussahan se kuitenkin olisi ollut mukana. Pitopalvelun naiset "mutristelleen" pakkasivat sen meille mukaan, mutisivat jotain "No, kai me voimme sen teille antaa!!" Kehotan todellakin kaikkia vastaavissa tilanteissa avaamaan suunsa ja pitämään puolensa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän