sinkkuelämää sarjan omituisuudet
Oletteko koskaan miettineet miltä mahtaa Carrien kämppä haista kun tupakoi jatkuvasti sisällä. Luulis että kaikki hienot vaatteetkin haisee ihan tuhkakupille.
Niin ja usein ulos lähtiessään jättää ikkunan auki, luulis että heti olisi paikka ryöstetty.
Ärsytti myös jakso jossa Mirandalla todetaan klamydia. Aivan väärää tietoa jaksossa klamydiasta!
Niin, ja sinkkuelämää 2 elokuvassa ärsytti suunnattomasti kun Samantha joka tekee uraa Pr henkilönä ei omaa minkäänlaisia käytöstapoja! Ja loppuun vielä se sipsuttelu korkokengissä ja täydessä meikissä koti-iltoinakin. Niin ja kuka ääliö muka oikeasti leipoisi lasten kanssa jokin Valentinon vintagekolttu päällä!
Kommentit (67)
Samantha muutti meatpacking districtille koska se oli silloin erittäin trendikästä. Charlotte taas on yläluokkainen taustaltaan ja naimalla käytännössä aatelisen kirurgin, pääsi siihen isoon asuntoon park avenuelle. Miranda ja steve taas etsivät isoa perheasuntoa, jonka itse maksoivat. Toki samkin maksoi mutta hänellähän oli se pieni yksiö vaan.
Vierailija kirjoitti:
Koko sarjan kummallisin juttu oli se, että naisporukan ainoa varakas,Miranda, asui työssä käyvän miehensä kanssa jossain Brooklynissä ja sitten missä lie slummialueilla eron jälkeen ja persaukinen Carrie asui hienostoalueella. Myös varakkaan Samanthan koti oli mitäänsanomaton ja asui alueella, missä transnaiset huutelivat kaduilla jne. Kummallista symboliikkaa, että työssäkäyvät naiset on sijoitettu huonoihin kämppiin ja Carrie sekä siipiveikko Charlotta asuvat prameasti.
Eivät he missään slummissa asuneet, eron jälkeen Miranda muutti Lower east sidelle, eli ihan Manhattanille keskeiselle sijainnille, ja Samantha asui muistaakseni Meatpacking Districtillä, joka oli vuosituhannen vaihteessa New Yorkin trendikkäin asuinalue.
Charlotten nyoruudesta olisi ollut hauska tietää enemmän.
Onko kukaan lukenut näitä kirjoja? Ovatko hyviä?
Itse yritin kerran yhtä aloittaa mutta oli mielestäni todella huonoa kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Miten Miranda pystyi jättämään pienen vauvansa koko päiväkso hoitoon ja kähtemään töihin :( ja onko nuo kotiapulaiset yleisiäkin tuolla. Mirandallakin oli se siivooja ja lastenhoitaja..luulis että niillä rahoilla olis voinut olla jo vaikka muutaman viikon palkattomalla vapaalla vauvan kanssa.
Uraputken takia ei voinut ottaa palkatonta, pudonnut osakas- yms. kilvasta. Äitiysloma muuten on melkein koko maailmassa paljon lyhyempi kuin Suomessa. Kun minä synnyin, Suomessakin se oli vain 3 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Miranda pystyi jättämään pienen vauvansa koko päiväkso hoitoon ja kähtemään töihin :( ja onko nuo kotiapulaiset yleisiäkin tuolla. Mirandallakin oli se siivooja ja lastenhoitaja..luulis että niillä rahoilla olis voinut olla jo vaikka muutaman viikon palkattomalla vapaalla vauvan kanssa.
Uraputken takia ei voinut ottaa palkatonta, pudonnut osakas- yms. kilvasta. Äitiysloma muuten on melkein koko maailmassa paljon lyhyempi kuin Suomessa. Kun minä synnyin, Suomessakin se oli vain 3 kk.
Niinpä, suomalaiset unohtavat usein, kuinka hyvät edut täällä on äitiyslomien ja vanhempainvapaiden suhteen nykyään. Asiat eivät ole olleet aina samalla tavalla, olen itsekin syntynyt 70-luvulla, ja äitini palasi töihin ollessani kaksi kuukautta vanha. Ei jäänyt traumoja.
Sarjaa on tullut seurattua, kestää aika hyvin aikaa. Joskus on vaan kiva jutella hiukan hömppää. Kai sitä voisi jutella samoin vaikka harry pottereista jos haluaisi :D