Mille alalle pääsisi kokoaikatöihin ilman koulutusta (lukiotaustalla)?
Tai sellaisiin osa-aikatöihin, että brutto min. 1800e/kk. Ja juu, ei ole suhteita tai muutakaan auttamassa, joten realistisia ehdotuksia kiitos. Olen valmis muuttamaan pk-seudulle työn perässä.
Kommentit (29)
Itse tein parisen vuotta Helsingissä vuorotyötä kaupan kassalle ja vaatekaupan myyjänä. Vaatekaupassa tuntipalkka oli noin euron enemmän, mutta bruttopalkka vaihteli useita satoja euroja riippuen tehtyjen tuntien määrästä minkäkin kuukauden aikana. Suhteita ei minullakaan aloittaessani ollut, mutta pääsin silti keikkatyöhön kaupan kassalle 0-sopparilla. Siitä sitten etenin hiljalleen parempia sopimuksia kohti. Ei kannata olla liian nirso tarjottuja töitä kohtaan, vaan avata silmänsä kaikille mahdollisuuksille. Tsemppiä, oma ahkeruus palkitaan!
Vierailija kirjoitti:
Joihinkin sihteerin hommiin saattaa riittää yo-lakki. Edellyttäen, että olet näppärä tietokoneiden kanssa. Yksi kaverini pääsi tällä tavalla ensin kesätöihin, sitten vakinaistivat. Eikä mitään sihteerintutkintoa pohjalla.
Helsingissä siis tämä. Kannattaa katsella työkkärin sivuilta.
Unelmamaailmassa pääset varmasti pitkälle tyhjällä CV:llä, mutta realistisesti ajateltuna: KOULUUN SIITÄ LUUSERI!
Postille tai esim. Ärrän myyjäksi.
Kaveri oli puoli vuotta siivoojana 0 sopimuksella ja sitten sieltä vakipaikan.
Varmaan riippuu myös miltä alalta sinulla on työkokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Postille tai esim. Ärrän myyjäksi.
Ärrän myyjä Helsingissä maanpäällinen helvetti. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Joihinkin sihteerin hommiin saattaa riittää yo-lakki. Edellyttäen, että olet näppärä tietokoneiden kanssa. Yksi kaverini pääsi tällä tavalla ensin kesätöihin, sitten vakinaistivat. Eikä mitään sihteerintutkintoa pohjalla.
Riittää tietenkin, mutta samaa paikkaa hakee sitten sekalainen joukko eri alojen maistereita, tradenomeja ja merkonomeja. Koskee kaikkia yleisiä toimistotöitä.
Teknoligiateollisuudella on kampanja, jossa se ottaa pääsytutkinoissa ulos jääneitä oppisopimuskoulutukseen. Ai niin. Pitää olla hyvin suoritettu pitkä matematiikka lukiosta.
Postille ainakin jakajaksi. Itse pääsin tuosta vaan kun 5min "haastatteelulla" kun oi kaveri jo ennestään siellä töissä ja suositteli mua pomolleen, tosin menin vaan määräaikaseksi töihin kun opinnot alko. Puoli vuotta olin ollu työttömänä. Ylitöitä oli kyllä ainakinv ielä siihen aikaan (pari vuotta sitten) melkeen joka päivä, joten ansiot oli iiiisot kuussa, maksoivat oikein kivasti ylitöistä, usein tein 9-11 tunnin päivää. Ja ihan ok tienasi ilman ylitöitäkin, olikos se joku 1800e/kk se perus kk-palkka.
Onko sulla mitään taitoja, joilla olet kohtuullisen hyvä? Jotain harrastustaustaa, jota voisi käyttää avuksi työllistymisessä? Entäs onko mitään toiveita työn suhteen kuin palkka? Onko ajokorttia, minkälainen? Jne..
En oikein usko, että mistään osa-aikatyöstä (ilman koulutusta tai työkokemusta) saa 1800 euroa, varsinkin jos tarkoitat nettona. Ja mitä tarkoitat "osa-aikatyöllä"?
Vierailija kirjoitti:
Teknoligiateollisuudella on kampanja, jossa se ottaa pääsytutkinoissa ulos jääneitä oppisopimuskoulutukseen. Ai niin. Pitää olla hyvin suoritettu pitkä matematiikka lukiosta.
Eikö tämä ole aikamoinen paradoksi? Hyvin suoritettu pitkä matikka = ovi auki yliopistoon ilman pääsykokeita. Vai haetaanko tässä lääkiksestä rannalle jääneitä johonkin kokoonpanijan oppariin?
Baariin plokkaajaksi tai tiskiin ja myyjän yms. työt asiakaspalvelussa.
Mikset opiskelisi edes jotain?
Vierailija kirjoitti:
Postille ainakin jakajaksi. Itse pääsin tuosta vaan kun 5min "haastatteelulla" kun oi kaveri jo ennestään siellä töissä ja suositteli mua pomolleen, tosin menin vaan määräaikaseksi töihin kun opinnot alko. Puoli vuotta olin ollu työttömänä. Ylitöitä oli kyllä ainakinv ielä siihen aikaan (pari vuotta sitten) melkeen joka päivä, joten ansiot oli iiiisot kuussa, maksoivat oikein kivasti ylitöistä, usein tein 9-11 tunnin päivää. Ja ihan ok tienasi ilman ylitöitäkin, olikos se joku 1800e/kk se perus kk-palkka.
Etusijalla lienevät ne sadat jakajat, jotka posti juuri YT:ssä irtisanoi.
Vierailija kirjoitti:
Niillä taitaa olla rekrykielto nyt.
Myyjät eivät tee kokoaikatyötä, vain aniharvat ja ne eivät ole niitä kokemattomia keltanokkia, joten unohtakaa tuo jo!
Tehdastyöt, vaihetyöt, niillä on mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Myyjät eivät tee kokoaikatyötä, vain aniharvat ja ne eivät ole niitä kokemattomia keltanokkia, joten unohtakaa tuo jo!
Tehdastyöt, vaihetyöt, niillä on mahdollisuuksia.
Ap haluaa osa-aikatyötä. Tosin palkkatoive yläkanttiin kun on kouluttamaton.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein parisen vuotta Helsingissä vuorotyötä kaupan kassalle ja vaatekaupan myyjänä. Vaatekaupassa tuntipalkka oli noin euron enemmän, mutta bruttopalkka vaihteli useita satoja euroja riippuen tehtyjen tuntien määrästä minkäkin kuukauden aikana. Suhteita ei minullakaan aloittaessani ollut, mutta pääsin silti keikkatyöhön kaupan kassalle 0-sopparilla. Siitä sitten etenin hiljalleen parempia sopimuksia kohti. Ei kannata olla liian nirso tarjottuja töitä kohtaan, vaan avata silmänsä kaikille mahdollisuuksille. Tsemppiä, oma ahkeruus palkitaan!
Kauppa palkkaa nykyään mieluummin 4 nollasopparia kuin yhden puolipäiväisen. Siinä on taiteilemista työvuorojen kanssa, kun yrittää työntekijänä tehdä useampaa hommaa yhtä aikaa.