Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkeviä syitä miksi iphone on parempi kuin android

Vierailija
24.07.2016 |

Jos väität helpommaksi niin perusteletko, että miten se on helpompi? Itse en nähnyt whatsappin avaamista miteenkä hankalana kummassakaan tai netin selaamista. Jos taas väität androidia lagaavaksi niin montako Motorolaa tai nexusta olet käyttänyt?
Perusteltuja vastauksia kiitos, menkää muualle tappelemaan.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

iphone on trendikäs. Teinipissiksillä on kaikilla iphone 6. Sitähän saa esim. pinkin värisenä eli ei ihme että teineihin iskee.

Vierailija
42/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunne asiat vaikuttavat ihmisillä liikaa puhelimen valintaan. iPhone ei ole tällähetkellä rahansa arvoinen.

Minä tykkään katella sellasia puhelimia joita ei kovin monella näy. Tosin nyt on sony, mutta edellinen oli Motorola Razr enkä nähnyt sellaista kuin yhdellä ihmisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iphone on trendikäs. Teinipissiksillä on kaikilla iphone 6. Sitähän saa esim. pinkin värisenä eli ei ihme että teineihin iskee.

Ni ja ootko vähän nolo lissujen kesken, jos sulla on joku honor 6 halpa luuri?

Vierailija
44/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei voi edes verrata. IPhone on puhelinmallisarja, android on käyttöjärjestelmä.

Mikäs puhelinmalli minun macbookpro on? Sujuvasti puhelin pelaa yhteen jopa appletv:n kanssa...

Jos sinulla sellainen on, luulisi sinun tietävän, että macbookpro on läppäri ja iphone on puhelin. Voihan tietysti olla, että olet kuin se tyyppi, joka kehuskeli omistavansa Porchen.

Vierailija
45/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään. Itsellä iPhone.

Vierailija
46/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä peruste on että jos on mac niin puhelinkin pitää olla applen? Itellä ei puhelin kyllä kovinkaan monesti ole kiinni koneessa vai onko macissä niin, että siihen ei voi yhdistää androidia? Kuvien ja videoiden siirtelykin koneelle on ollut minulla melko kivutonta. Musiikkia ei varmaan kukaan enää siirtele kun on spotifyt ja deezerit.

Alapeukuttajat voisivat vastata kysymykseen

Vierailija
47/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras puhelin hinta-/laatu suhteeltaan on.

https://oneplus.net/fi/3

48/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei voi edes verrata. IPhone on puhelinmallisarja, android on käyttöjärjestelmä.

Mikäs puhelinmalli minun macbookpro on? Sujuvasti puhelin pelaa yhteen jopa appletv:n kanssa...

Apple on toimintaympäristö, jos on useampia laitteita samassa. Ihan sama millä laitteella avaan, vaikka ulkomailla olevan tehtaan kaikki toiminta on ohjattavissa miltä vaan ja näkymä on se, johon sen viimeksi olen jättänyt. Samoin jokaisen perheen puhelimesta, ipadistä tai läppäristä pystyy hallitsemaan, mitä musiikkia soi eri huoneissa. Vaikka stereot on Yamahan...

Luuletko ettei androidin kanssa kyseinen kikkailu eri laitteilla ole mahdollista? :D kyllä meinaan on. Lisäksi iPhonen käyttöjärjestelmä on iOs ja MacBook Pron OS X, ei suinkaan "iPhone" :D Apple puolestaan on elektroniikkateollisuuden yritys ja brändi, jonka tuotteita mm. nämä kyseiset laitteet ovat.

Mistä kikkailusta tuossa puhuttiin? Kun samaan ympäristöön liitetään uusi puhelin, siinä on appletv, tehdasympäristö tai muut laitteet valmiiksi ladattuna. Samaa ei tietääkseni saa toimimaan androidissa lataamatta jokaiselle puhelimelle erikseen jokaista ympäristön muuttujaa. Eikä taida olla mitään appletv:tä tai verkon yli samaan wlaniin kirjautumalla kuuluvien laitteiden helppoa ohjaustakaan valmiina.

Windows phonessa on joitain tuotantoympäristön hallintaa melko hyvin, etenkin Siemensin järjestelmäään pohjautuvilla ohjauksilla. Androidilla nimenomaan järjestelmälle on erikseen hankittava tai tehtävä varsinkin jokainen ohjaussovellus ja asetukset puhelimittain.

Vierailija
49/75 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä peruste on että jos on mac niin puhelinkin pitää olla applen? Itellä ei puhelin kyllä kovinkaan monesti ole kiinni koneessa vai onko macissä niin, että siihen ei voi yhdistää androidia? Kuvien ja videoiden siirtelykin koneelle on ollut minulla melko kivutonta. Musiikkia ei varmaan kukaan enää siirtele kun on spotifyt ja deezerit.

iCloudin kautta siirtyy mm. kuvat, kirjat ja bookmarkit eri laitteiden välillä automaattisesti. Lisäksi jepa kun soittelee musiikkia spotifysta langattomasti airporttiin, joka kytkettynä genelecceihin. Lisäksi ios/osx-maailmaan tottunut tuntee olonsa kotoisaksi, kun kaikki samaa.

Eivät ehkä maailman tärkeimpiä juttuja nuo ja voisi varmaan kikkailla ulkopuolisilla softillakin synkkailuja, mutta kivoja bonuksia ja vaivatonta. En siis näe mitään syytä laittaa macbookin ja ipadin rinnalle jotain android-puhelinta iphonen sijasta.

Vierailija
50/75 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iCloudin kautta siirtyy mm. kuvat, kirjat ja bookmarkit eri laitteiden välillä automaattisesti. Lisäksi jepa kun soittelee musiikkia spotifysta langattomasti airporttiin, joka kytkettynä genelecceihin. Lisäksi ios/osx-maailmaan tottunut tuntee olonsa kotoisaksi, kun kaikki samaa.

Eivät ehkä maailman tärkeimpiä juttuja nuo ja voisi varmaan kikkailla ulkopuolisilla softillakin synkkailuja, mutta kivoja bonuksia ja vaivatonta. En siis näe mitään syytä laittaa macbookin ja ipadin rinnalle jotain android-puhelinta iphonen sijasta.

Google Drive tekee käsittääkseni täysin samaa tosin siihen pitää laittaa ruksi ensin, että tallenna driveen ja mulla ainakin on spotifyssa, käytettävissä olevat laitteet ja hyvin olen läppäristä musiikkia soittanut kännykällä.

Vierailija
51/75 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12 edelleen kysyy akun kestävyyttä kylmässä, siis koskien iPhonea!?

Vielä kerran, kestääkö iPhonen akku kylmää?

Ilmeisesti ei, kun kukaan ei uskalla vastata?!

Vierailija
52/75 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iOS:lle on enemmän sovelluksia saatavilla kuin androidille ja monista soveluksista iPhonelle on parempi versio (esim. Zadaa, SleepCycle). Uusista sovelluksista tulee yleensä aina ensimmäisenä iOS-versio. Tämä oli pääsyy siihen, että vaihdoin keväällä Nexuksesta takaisin iPhoneen, vaikka monessa asiassa onkin ikävä nexusta ja vanilla androidia.

Lisäksi on plussaa, ettei tarvitse olla naimisissa googlen kanssa ja että puhelin pelaa hyvin yhteen kodin muiden Apple-laitteiden kanssa.

Tietoturvan/virusten kannalta taitaa nykyään Android ja iOS olla lähes yhtä haavoittuvaisia. Jos virukset huolettaa, kannattaa käyttää Windows phonea.

Mutta tarvitsee olla naimisissa Applen kanssa.

Vierailija
53/75 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iPhonen näytöt hajoaa hipaisusta ja pääset ostamaan uuden puhelimen parin kuukauden välein.

Ei kyllä hajoa,itse olen metsuri/maajussi ja puhelin aina mukana ja ollut monenlaisessa pinteessä eikä ole kyllä naarmuakaan missään ja on jo monta vuotta vanha.

Paineilmalla joskus puhaltelen liat pois rei'istä.

Puhaltelet ne sinne puhelimen sisään.

Vierailija
54/75 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows phone kaikkein helpoin ja loogisin käyttää, androidit tosi sekavia ja kaikki erilaisia riippuen merkistä.

Vierailija
55/75 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 edelleen kysyy akun kestävyyttä kylmässä, siis koskien iPhonea!?

Vielä kerran, kestääkö iPhonen akku kylmää?

Ilmeisesti ei, kun kukaan ei uskalla vastata?!

Ei voi käyttää suomen talvessa.

Vierailija
56/75 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokemusta pääsäntöisesti iOs laitteista, miehellä Androidista.

Itse tykkään siitä, että kaikki laitteet toimivat melkein poikkeuksetta saumattomasti yhteen. Taloudessa oleva vahvistin tukee ilman lisäpalikoita AirPlayta, miehen Android-luurista yhteyttä taas ei siihen saa ilman lisäpalikoita. Tämä on tietysti ihan laitekohtaista. Myös tietokoneeni on Applen, joten yhteys puhelimen ja tietokoneen välillä toimii ilman erillisiä, Androidlaitteille tarkoitettuja latausohjelmia.

Itselläni käytössä iPhone 6. Ei ole hajonnut, vaikka olen monesti tiputtanut (on tosin suojakalvo näytössä). Akku ei kestä 30 asteen pakkasilla ilman, että puhelimen eristää jotenkin. Muuten ei ongelmaa.

On jotenkin huvittavaa lukea, miten iOs on tyhmille tarkoitettu käyttöjärjestelmä. Androidin eduksi voi sanoa tosiaan sen, että käyttöjärjestelmää voi mukauttaa haluamakseen. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Androidien välillä on eroja ja lähes kaikki laitevalmistajat tuppaavat niihin myös ne omat pakolliset turhakkeensa. Sama ongelma on tietysti myös iPhoneissa - Applen omia ohjelmia ei voi poistaa. Itse tykkään iOs-käyttiksestä sen selkeyden takia. Puhelin ei myöskään koskaan kaadu.

Androideista löytyy tietenkin kattavampi valikoima ja siten myös juuri itselle sopiva on helpompi löytää. iPhonen akunkesto häviää selvästi esim. Sonyn puhelimille. Kamera taas on iPhonessa poikkeuksetta hyvä. Sovelluksia saa kummallekin, kehittäjästä riippuen vaihtelee, julkaistaanko se ensin iOs:lle vai Androidille.

Sama se, kumman käyttiksen valitset, aina olet naimisissa jonkun kanssa. Yleensä tosin olet sitä jo muutenkin (Google, Facebook, Apple), joten mikäli haluat pitää tietosi pelkästään itselläsi, valitse joku ei-älykäs puhelinmalli.

Hinta-laatusuhteeltaan Androideista löydät spekseiltään paremman puhelimen halvemmalla. Jos siis hinta on ehtona, kannattaa ostaa Android.

Vierailija
57/75 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 30 astetta on valhe, akku ei kestä talven suojasäälläkään. Mitä tekee kameralla, vaikka se olisi kuinka hyvä, jos ei sillä voi ottaa ulkona kuvia?

Tämä on fakta, mutta eipä näy kukaan iPhonen käyttäjistä haluavan sitä myöntää!

Vierailija
58/75 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä iPhone viha oikein kumpuaa? Eikö itsellä ole varaa siihen?

Onko se sitten kalliimpi kuin muut puhelimet? Jos on, niin miksi?

Vierailija
59/75 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli iPhone 4 s, ei vikoja..ei hajonnut jos tiputti mutta kylmää ei kestä yhtään akku muutenkin todella huono ja kamera.

Nyt Sony z3 ja täysin susi kokoajan huollossa ja hajoaa heti jos tiputtaa lattialle, koska lasia. Muiden kokemuksia positiivisia mulle saatu maanantai versio. Tosin kamera ja akku hyviä ja puhelin nopea käyttää.

Lumiaa oon joutunut huoltojen ajan käyttämään ja en ikinä ottas itelle ihan kamala käyttis

No kallista luuria en enää koskaan osta

Vierailija
60/75 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apple on kyl aika paska

wdwddddwwddwd2

T terska