Päin helvettiä menneet häät 2016!!!
No niin, taas syksyn lähestyessä haluaisin kuullu kokemuksia kesän häistä, hääparin tai vieraan näkökulmasta. Mikä meni pieleen, mikä onnistui tai ilahdutti?
Raflaavasta otsikosta huolimatta tarkoitus on tehdä positiivinen ketju :-)
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kolmet häät tänä kesänä. Kahdessa kutsussa tilinumero mukana. Ei voi ymmärtää.
Minä huokaisen helpotuksesta aina, kun kutsussa on tilinumero. Ei tarvitse miettiä, mitä ihmettä ostaisi lahjaksi, tai vaihtoehtoisesti lähteä metsästämään niitä tiettyjä lahjalistan mukaisia pellavalautasliinoja huomatakseen, ettei niitä kaupungissasi ole saatavilla hääparin toivomassa värissä.
Tuli mieleen eräs hassunhauska leikki taannoisista häistä, joissa olin vieraana:
Vieraiden joukkoon laitettiin kiertämään kädestä käteen kassillinen tehtäviälappuja. "Kuuma peruna"-tyyppisesti taustalla soi musiikki ja kun musiikki loppui, se kenen kädessä kassi oli, nosti yhden tehtävän ja luki sen ääneen yleisölle. Tehtävät olivat siis esim. "menen kylään morsiusparin luokse huhtikuussa" tms, jotka tulivat siis ko. vieraan tehtäväksi.
Kaasot ja bestmanit olivat tietysti etukäteen valinneet, että musiikki pysäytetään kun kassi on jonkun oikeasti läheisen ihmisen kohdalla, esim. sisaruksen, vanhempien, parhaan ystävän. Me vieraat emme tätä etukäteen tienneet, vaan henki hieverissä ja jännäkakka housussa kuljetettiin kassia ympäri salia - siinä pelossa, että joudutaan jokin tällainen mukava tehtävä suorittamaan hääparille tulevan vuoden aikana :D Ihan hauska "leikki" muuten, mutta mitä mahtoi hääpari olla mieltä, kun vieraat hätää kärsimässä halusivat ehtiä antaa tehtäväkassin aina eteenpäin etteivät vain itse joutuisi... No, kai heitä ainakin siinä tilanteessa nauratti.
Posiivari soitti hyvin ja sahtia riitti.
Kertoisitko esimerkkejä? Minä en ole koskaan nähnyt hääleikkiä, jossa pyrittäisiin nöyryyttämään muita, varsinkaan häävieraita. Joissain leikeissä pilaillaan hääparin kustannuksella (esim. se tuttu juttu -leikki, morsiamenryöstö, lakanan viikkaus -leikki), mutta missä leikissä nöyryytetään vieraita? En äkkiseltään keksi kuin yhden leikin, johon kaikkien vieraiden on ollut "pakko" osallistua, ja se on ollut ns. tutustumisleikki, jossa vuoron perään nousevat seisomaan morsiamen sukulaiset, sulhasen polttariporukka, jne., eikä siinäkään kukaan huomaa, jos joku ei halua nousta seisomaan.