Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tyylisi ja mitä kerrot pukeutumisellasi?

Vierailija
09.02.2026 |

Olen aina ihmetellyt otsikon kysymystä ja vanhaa sanontaa: vaatteet on mun aatteet. Olen ajatellut, että en minä mitään viesti enkä tiedä mikä on tyylini.  Mutta muutamia blogeja lukiessani aloinkin hahmottamaan, että joo, viestinhän minä vaatteillani. 
Esimerkiksi käytän paljon värejä, mutta kuitenkin heitän usein neutraalimman värisen neuleen peitoksi, jotta en ole liian värikäs. Olen lapseton ja varmaan siksi lapsellinen. Niinhän sanovat, että lapset kasvattaa ihmisistä aikuisia, mutta minä olen jäänyt keisarin uudet vatteet-sadun lapseksi: en sano mitä minun odotetaan sanovan vain näyttääkseni fiksulta, vaan sanon oman näkemykseni, tai sitten kysyn rasittavia miksi-kysymyksiä. Eli kun joku kysyy, miksi aikuiset pukeutuvat värikkäisiin kuin lapset, niin siksi. Jonkun neutraalin neuletakin laitan, koska en kuitenkaan varsinaisesti halua huomiota pukeutumiselleni. Käytän collegemekkoja ym, koska haluan pukeutua mukavasti. Viestin siis käytännöllisyyttä mutta myös sukupuoltani. En ole sukupuolineutraali vaan olen nainen. En käytä jakkuja tai muita pönötysvaatteita. Ne kuuluu mielestäni teeskentelijöille, niille joilla on naamio kotiovien ulkopuolella, kuten poliitikoille. Kukaanhan ei kotonaan käyttäisi jakkua. Collegemekkoa tai muuta rentoa voidaan käyttää myös kotona. Viestin siis olevani sama ihminen kotona kuin muuallakin. En ole vieraskorea.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pukeudun väreihin koska se on minusta hauskaa. Siis värit saa hyvälle tuulelle. Ehkä viestin sillä koomista luonnettani.

Vierailija
2/7 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Koska olen kitaristi niin mustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Koska olen kitaristi niin mustaan.

Miksi kitaristi pukeutuu mustaan?

Vierailija
4/7 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään hieman provosoida joten pukeudun värikkäisiin mutta tyylikkäisiin vaatteisiin.

Vierailija
5/7 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun lämpimästi näin talvella.. Viestin sillä sitä, että en halua palella..

Vierailija
6/7 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pukeutua niin, että miellytän itseäni. Joskus tosin yritän esittää normaalia, jolloin pukeudun tyyliin housut ja perusneule.  Tiedä sitten, onnistunko.

Vierailija
7/7 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa köyhä jne.

Köyhä työtön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi