Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi nimeksi tytölle?

28.02.2006 |

Riina Marjaana vai Reetta Pauliina?

Vaihtoehdot on siis nämä ja muita ei enää harkitakaan, mutta emme osaa päättää kumpi. Minusta tyttö näyttäisi enemmän Riinalta, mutta miehestä Reetalta ja Riina on melko samanlainen kuin esikoisemme nimi Riiko Johannes. Siksikin mies haluaisi että tytöstä tulisi Reetta jottei olisi ihan niin samaa sarjaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ääneni Reetalle. Yksi mahdollinen kirjoitusasuhan olisi myös Reeta. Riinakin sopii toki ihanasti Riikon siskolle.

Onnittelut vielä kerran pikku tyttelistä!

Vierailija
2/10 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksipäs ei Reetta Pauliinakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paras olisi

Reeta Marjaana.

4/10 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riina on kyllä kiva nimi, mutta minusta turhan lähellä velipojan nimeä... Lisäksi Riina on paljon yleisempi ja taas veljellä on kaimoja vain harvakseltaan. Mutta onneksi on Reetta-vaihtoehto! Ja vieläkin parempi: Reeta!! Yhdellä t:llä kirjoitettuna ja lausuttuna se sopisi minusta loistavasti veljen nimen tyyliin (ja on näistä harvinaisinkin). :o)

Toisista nimistä pidän paljon enemmän naisellisesta Marjaanasta, Pauliinasta tulee jotenkin mieleen, että onko isän nimi Pauli?

Eli ääneni menee vähän ehdotusten vierestä: Reeta Marjaana!

Onnea tyttösestä! :o)

Vierailija
5/10 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Riina on paljon kauniimpi nimi kuin Reeta (josta en itse henk koht pidä ollenkaan), mutta kuten itse sanoit, liian lähellä veljen nimeä. Siksi ehkä se Reeta on kuitenkin parempi. Mutta mielestäni myös Marjaana on kivempi nimi kuin Pauliina, joten ehkä noista vois miettiä yhdistelmää Reeta Marjaana?

Vierailija
6/10 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riina ja reetta ovat miehen ehdotuksia, ja nimenomaan reetta kahdella teellä.

isoveljen toinen nimi johannes on isän ja isoisänisän perintöä. Itse olen toiselta nimeltä Maria, mutten halua sitä tytölle yleisyyden takia ja pääsyynä siksi että se on isäni minulle valitsema. Siksi Marjaana. Pauliinan taas olisi äiti antanut minulle toiseksi nimeksi, siitä siis se.

Mutta Reetta Marjaana kuulostaa aika hyvälle, Riina Pauliina jäisi sitten mahdolliselle toiselle tytölle, ja toinen poika olisi Reko. Mutta heitä odotellaan joka tapauksessa kuitenkin nyt useampi vuosi, joten ovat " toista sarjaa" sitten (ehkäpä Riiko ja Riina, sekä Reetta ja Reko olisi vähän höhlää). Ja selviäisi sekin ongelma että isäni uuden vaimon nimi on Tiina Marjaana (ei olla kyllä ikinä edes tavattu) ja sukunimi yhtä kirjainta lukuunottamatta sama kuin meillä, meillä yksi s enemmän...

Täytyypä ehdottaa miehelle Reetta Marjaanaa. Lisää mielipiteitä kyllä kuulisim mielelläni! Kiitos näistä jo!

Vierailija
7/10 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites se karkasi..

sitä vaan että sittenpä on miettiminen jos tuleekin vielä kaksi poikaa tai tyttöä, taikka kolme... ;) mutta sen ajan murhe se. Jos siis edes tulee :/

Vierailija
8/10 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei myös Maaria...

Vierailija
9/10 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reetta sopii hyvin Riikon veljelle, koska se ei ole liian samanlainen nimi. Muutenkin Reetta on suosikkini, kaunis ja perinteinen nimi. Toisena nimenä tuo jo ehdotettu Maaria olisi ihana.

Vierailija
10/10 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se loksahti heti jotenkin kohdalleen ja sopi miehellekin. Nyt on nimi mummeille ja kummeille ilmoitettu, muilta pidetään vielä salaisuutena ristiäisiin asti, eli hys hys palstalaiset ;D

Kiitos avusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi