Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakon edessä 20€/vko ruokaan, jatkuva nälkä :(

Vierailija
23.07.2016 |

En ole oikeutettu toimeentulotukeen eikä ole ketään, keltä lainata. Laskuja tuli lyhyessä ajassa iso määrä, ja vaikka olen saanut sovittua erämaksuista, maksujen lykkäämisistä jne. niin tilanne on edelleen se, että nyt seuraavat viitisen viikkoa syödään vieläkin tuolla 20€/vko. Voisin teoriassa nostaa summaa vitosella viikossa, mutta sitten minulla ei olisi rahaa puhelimeen (prepaid) eikä matkakorttiin (matkustan puoleen hintaan) euroakaan. Onneksi on lääkkeet ym. tärkeät ostettu, nyt vaan täytyy toivoa ettei tule mitään akuuttia rahareikää...

Ja koska tätä kuitenkin kysytään, niin kyllä, kävi klassiset ja hajosi useampi kodinkone samassa kuussa. Yleensä olisin saanut nuo maksettua ilman ongelmia, mutta päälle tuli vielä sairaalalasku (olin osastolla useamman päivän), sähkölasku ja yksi karhukirje, joka oli pakko maksaa heti. Itseäni saan syyttää, juu tiedän.

Ottaisin vastaan vinkkejä koskien ruokavaliota. En syö viljoja kuin puuron muodossa toisinaan (vatsa tulee kipeäksi eikä puuro pidä nälkää) ja maitotuotteet eivät sovi, mutta noin muuten en nirsoile. Tarvitsen kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja iltapalan.

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, saa pistää lisääkin. Palsta menee kohta kiinni niin en pääse enää vastailemaan.

Pakkasessa on mustikoita ja herukoita sekä herneitä.

Linssejä kiinnostaisi kokeilla, onko kellään hyvää reseptiä? Soijarouhe täytyy muistaa myös. ap

Vierailija
22/141 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy keräämässä luonnosta vihannekset. Lainaa kirjastosta kirja "ruokaa luonnosta". Käy seurakunnassasi,he auttavat. Mene rohkeasti leipäjonoon. Sossun on pakko auttaa sinua. Voimia! t. toinen rutiköyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouheesta, sipulista ja tomaattimurskasta kastike. Tai linsseistä ja tomaattimurskasta sosekeitto.

Vierailija
24/141 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonilaatikko on tukevaa. 15 senttiä pussi Lidlissä makarooni, päiväystuotteena jauhelihaa saat 1.50 euroa 400 g. Ja munia sekaan ja mausteet. On halpaa ja maha täyttyy. Jos löydät juustoa alesta niin sulattelet päälle. Vedestä ja vehnäjauhoista saat hiivalla ja rasvalla sämpylöitä. Välipaloina kaurapuuroa ja jos on marjoja pakkasessa niin keität veteen sopan niistä ja vähän sokeria sekaan. Peruna on myös halpaa.

Vierailija
25/141 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu muuten ei välttämättä auta. Itsekin olen sairauteni vuoksi köyhä. Välillä sairauteni pahenee ja sitten maksetaankin niitä lääkkeitä tai sairaalalaskuja itku kurkussa :( parempi olisi olla pelkkä pummi kuin opiskelija. En saa edes opintolainaa, koska tukikuukaudet loppu. 

Vierailija
26/141 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mato-onki 5e, madot ilmaisia. Ei tarvitse mitään mahdottomiakaan saaliita saada, että niistä sopan useammaksi päiväksi keittelee.

Vierailija
27/141 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi täällä ehdottaa jogurttia, rahkaa, vehnäjauhoja, makaronia yms. kun toinen sanoo, ettei voi viljoja ja maitotuotteita käyttää.

Riisinuudelia, papupurkkia, sieniä, tonnikalaa. ja kaikkea mitä keksit, niin niistä voi tehdä vokin. Satsi kestää useamman päivän.

Itse syön tällä hetkellä joka päivä riisinuudelia ja tonnikalaa, koska vatsa on nyt huonossa kunnossa, eikä kestä oikein muuta. On halpaa ja hyvää, mutta et sä tietenkään siitä mitään ravintoaineita ehkä revi. Voi siihen lisätä tietysti muutakin joukkoon. Mutta kyllä sitä aikansa syö.

Jos pystyt marjoja kerätä, niin mene ihmeessä keräämään. Saat marjamaitoa(riisimaidolla), mustikkapiirakkaa tms. me syödään tytön kanssa marjamaito niin, että laitetaan pakastemustikat maitoon. Tulee kiva jääsohjo.

Kukkakaalista/parsakaalista(käytän pakastetta) tulee nopeasti sose. Keität, soseutat ja laitat voita ja suolaa. Herkkua. Sen kanssa vaikka kalapuikkoja, jos et muuta saa sovitettua budjettiin. Lidlin kalafilepussista(pakaste) riittää todella monelle aterialle sapuskaa. Maksaa noin 6 euroa.

Vierailija
28/141 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mä ehdotin vain kaloja :D Ollaan lopetettu lihan syönti noin muutoin. Mutta vokkiin ja muihin voit laittaa mitä vaan, vaikka soijatuotteita.

Vierailija
29/141 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyttipannu on aina hyvä valinta. Hemmetin halpaa ja herkullista :)

30/141 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsät on täynnä sieniä, mustikoita, villivadelmia..

Oletko käynyt metsässä milloinka ? Minä vuonna ?

Ei siellä mitään sieniä ole.

Vierailija
31/141 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LuigiVinetto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa on sieniä jo. Lehdessä oli, että jopa suppilovahveroita on löytynyt. Tietenkin kanttarelleja on, mutta nitä nyt saa vain ne, joilla on vakipaikat.

Vierailija
32/141 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LuigiVinetto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vaan osaa. Hyvä kantarellikesähän nyt on. Viitisen litraa keräsin juuri muutaman tunnin koiralenkin yhteydessä täysin vieraasta metsästä, ihan vain maastokartan perusteella otollisia paikkoja kiertäen. Tutuilta vakipaikoilta tullut parilla reissulla viitisentoista litraa. Ihan toista kuin viime kesä.

Vierailija
33/141 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ömegamies kirjoitti:

LuigiVinetto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vaan osaa. Hyvä kantarellikesähän nyt on. Viitisen litraa keräsin juuri muutaman tunnin koiralenkin yhteydessä täysin vieraasta metsästä, ihan vain maastokartan perusteella otollisia paikkoja kiertäen. Tutuilta vakipaikoilta tullut parilla reissulla viitisentoista litraa. Ihan toista kuin viime kesä.

Ohhoh! Menen huomenna metsään, jätän koiran himaan, että saan tarkasti katseltua. Pakko löytää jostain kanttarelleja. En oo ikinä löytänyt. Ja viime vuonna en saanut suppilovahverojakaan, en tiedä mitä niille oli käynyt.

34/141 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut hapanmaitotuotteita tai ulkomaisia maitotuotteita, esim. Lidlin kun jotkut joille maito ei sovi voivat niitä käyttää? Kauramaito maksaa 2-3 kertaa tavallisen maidon verran. Smoothiet ovat kalliita jos ei ole marjoja omasta takaa.

35/141 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän sinä nyt tiedä itsekin, mitä kannattaa ostaa. Minä en tuolla rahalla sais kyllä kärpästäkään, olen tottunut siihen että kauppaan menee joka kuu ainakin 400 e. Eli viikossa vähintään satananen ja sekin on typerän naurettava summa meidän isolle perheelle. Monesti meillä kuussa menee jopa 700e. Jos kaikki muukin tarpeellinen lasketaan kuten kaksosten vaipat. Minä katson ettei minulla ole rahaa jos minulla olisi lompakossa vain parikymppiä, en lähtisi koko kauppaan edes. Ei noin saa asioita hoitaa,

36/141 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa on todella vähän kun on ruokarajoitteita. Karppaaminen ja vähähiilihydraattinen tai gluteeniton ruokavalii tulevat yleensä kalliimmaksi ja hedelmät ja vihannekset ovat kalliita jos ei itse kasvata tai poimi luonnosta.

Vierailija
37/141 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa asut? Olen itse työtön mutta voin tarjota sulle lounaan parina päivänä mikäli asut lähistöllä.

Vierailija
38/141 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, en suosittele lähtee mihinkän metsään marjoja tai sieniä poimiin jos et oo tehnyt sitä aiemmin. Vähintään tuttu ympäristö ja kompassi ehdottomasti mukaan. Ihmisiä on eksynyt omaan kotimetsäänkin.

Vierailija
39/141 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kyllä outo käsitys sossusta. Jos jäät laskelman ulkopuolelle, turha on sinne mennä itkemään vaikka mikä kodinkone menisi rikki ja kuinka olisi laskuja. Diakoniatyöstä oon joskus parinkympin lahjakortin ruokakauppaan saanut. 

Olen myös elänyt jonkin aikaa (1-2kk) n. 25 e/kk ja ihan hyvin pärjäsin kai.En ainakaan muista että olisin nälkää nähnyt. Tavallisia kotiruokia söin. Kerralla vaan enemmän. 

Vierailija
40/141 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kirkon diakoniatyö? Oletko pyytänyt sieltä apuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän