Millä laimennatte viinaa?
Siis esim. Koskenkorvaa, Suomi-viinaa tai Leijona-viinaa?
Kommentit (39)
Olen ruukannut käyttää akryylimaalien ohenteena. Toimii hyvin kynäruiskussa. Laimenne on siis esimerkiksi Vallejon akryylimaali. Sekoitus vaikka 1:1.
Tonic-vesi voisi toimia. Ehkä Sprite?
Kahvin kanssa, sitten suosin sokeritonta spriteä tai muuta hiilihapollista. Mehu tekee mulla ällötyksen.
Puolukkamehua. Pitää olla korkea mehupitoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kahvin kanssa, sitten suosin sokeritonta spriteä tai muuta hiilihapollista. Mehu tekee mulla ällötyksen.
Älä käytä niin makeita mehuja tai tee laimeampi sekoitus niin ei ällötä. Helppoa kun heinän teko.
Itse asiasta, Kossua taidan olla viimeksi maistanut -80 luvulla, noita muita en ole maistanut eikä houkuta maistamaan sen enempää kuin muutkaan votkat. Maistettu on joskus risteilyllä ostettua kivihiilivotkaakin kauan sitten ja aika karseeta oli. Pahinta on silti telaketju ts. tankin polttoaineesta erotettu sprii, maistuu bensalle kuten arvata saattaa kun tietää miten alkeellisilla virityksillä niitä jotkut teki ja suodatti. Pontikkaa, Grappaa ja Draki jää kanssa maistamatta tai maistan vain kielenpäällä jos en tiedä mistä on kotoisin.
Ginit, akvaviitit ja tequilat pienissä määrin käyvät kyllä kun ovat kunnon tavaraa tunnetusta lähteestä.
Vichyä ja loraus sitruunamehua. Tai sit sprite zero tai tonicvesi, näihinkin kumpaankin laitan sitruunamehua taittamaan liikaa makeutta(ja peigtämään viinan makua tietty)
Sillä kysyin, kun minulle sanottiin, että limsa ei ole hyvä laimentaja. Yllätyin kyllä tästä. -ap
Ihan vedellä, 1/3 viinaa ja 2/3 kraanavettä.
Viina on pahaa vaikka millä lantrais, ostan mieluummin rommia, viskiä, liköörejä tai ihan vaikka kaljaa.
Mutta jos jostaan ilmaiseksi viinaa saisi, lantraisin varmaan ihan siihen mikä kaupassa on tarjouksessa, mehuun tai limskaan.
Vichyä mutta, noi 32% muka viinat on jo valmiiksi lantrattuja.
Venäläiset , virolaiset ja tuskin puolalaisetkaan eivät lantraa viinaa, no siis ainakaan 40% tai alle.
Se on jotentenkin häpeällistä, mutta viina hömpsyn jälkeen otetaan sitten se "lantrinki" erikseen päälle. Ja jos kirkasta juodaan niin pitää ehdottomasti myös jotain pientä naposteltavaa. Hätätilassa riittävät jo pelkät suolakurkun tai sitruunan palaset. Ja aina juodaan lasista.
Jos näitä ei noudata se vastaisi kai sitä, että Suomessa sammuu pöytään tai oksentaa lattialle.
Olen nähnyt vironvenäläisporukan yökerhoon menossa heillä oli piilopullo, mutta myös kertakäyttölasit sekä sitruunan palasia Minigrippussissa, kun tekivät huikkaa trammin takaosassa. En muista mitä lantrinkia, tarjosivat minulle ja ihmettelivät miten vedän pelkän vodkan paljaana enkä mitään päälle, piti siti sitruunaakin maistella.
Ei niitä laimenneta. Juodaan suoraan pullosta.
Vissyllä, hyvät ystävät. Vissyllä.
Ostaa kunnon single maltin niin sitä millään tarvi laimentaa.
club soda, tonic, coca cola, ginger ale, lemon sour, appelsiinimehu, karpalomehu...
Vierailija kirjoitti:
Sillä kysyin, kun minulle sanottiin, että limsa ei ole hyvä laimentaja. Yllätyin kyllä tästä. -ap
Miksi ei olisi? Riippuu ihan drinksusta, vodkakokis on ainakin klassikko.
juon kossut ja viinat veten kanssa yleensä ja joskus laitan limpsaa myös jos on