Tiedän että aiheesta monta keskustelua, mutta mielestäni Sannin sairaalloista laihuutta ei saisi kehua. Tyttäreni alkoi laihduttaa saadakseen Sannin "vartalon".
Te jotka olette sitä mieltä, että tällainen anorektinen luurankomainen vartalo on jotenkin tavoiteltava, ja toivotte oman tyttärenne laihduttavan itsensä tuollaiseksi, olette varmaankin jotenkin häiriintyneitä. Tyttäreni 13v on vannoutunut Sanni-fani, laulaa joka päivä "mitähän vittua sulta alkaa suusta leegot tippua" ja "anna mun olla sun vahinko...jos haluut testaa mua yhden kerran..." Nyt hän ei syö mitään muuta kuin vihreitä salaatinlehtiä ja jotain energiapatukoita, jotta voisi saad pikaisesti yhtä laihan upean vartalon kuin Sannilla. Toivon toella sydämestäni, että Sanni-villitys menisi pian ohi ja tyttöni muuttuisi normaaliksi nuoreksi takaisin.
https://www.instagram.com/p/BCV_tmTzbge/
http://aijaa.com/2K4HMC
http://www.radionova.fi/uutiset/viihde/laulajakaunotar-sannin-kuvasta-no...
http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/Laulajapari-Sanni-ja-Eveliina-Rodokse...
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä anoreksiaa ole, vetää vaan piriä.
Aivan samaa ajattelen itsekin. Mitäs sitä turhaan syömään kun elämä kuluu niin hienosti "nautintoaineissa". Aika karseeta, vähä vois miettiä oman napansa ulkopuolellekin, aivan varmasti tietää kuitenkin olevansa isossa roolissa monien pikkulasten silmissä.
Haloo ei Sanni ole hakemalla hakenut kersojen esikuvaksi. Seuraavaksi hänen täytyy mammojen mielestä varmaan värjätä hiukset luonnolliseksi ja ottaa lävistykset pois ja pukeutua kuin Jenni Haukio ettei lapset saa huonoja vaikutteita. Sannilla ei ole mitään velvollisuutta lihoa häntä ihailevien lapsien takia.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai jokainen saa olla niin lihava tai laiha kun haluaa, mutta valitettavasti Sanni on pienten lasten ja nuorten idoli. Hänen Instagrammissaan näkee, miten lapset kehuu hänen "hoikkuuttaan" ja "kumpa saisin itse tuollaisen vartalon" ja "painan nyt 45kg mutta muutama kilo täytyy pudottaa että näyttäisin enemmän Sannilta". Tämä on vakava asia.
Sanni ei ikinä ole valinnut olevansa lasten idoli. Sanni ei ole ikinä tehnyt lastenmusaa. Sanni ei ole vastuussa siitä, jos jotkut pikku pennut häntä fanittavat ja tahtovat olla kuin idolinsa.
Mimmi näyttää kieltämättä aika laihalta... Hetkinen mitä vittua? Ottaako tytöt oikeasti mallia jos joku mikkihiiripoppari on narukäsi? Miksi vitussa? Ei me pojatkaan yritetty He-Maneiksi päästä, vaikka kova juttu se silloin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leuka on muuttunut teräväksi kolmioksi ja kasvot luurankomaisiksi. Anorektikko tai käyttää aineita :(
Oletkos koskaan nähnyt oikeaa anorektikkoa? Eivät heittäisi hyppien ja pomppien tunnin lavakeikkaa pyörtymättä. Ja Sanni tuskin käyttää aineita.
Juuri anorektikot liikkuvat pakkomielteisesti koko ajan. Juostaan kolmen tunnin lenkki putkeen ja puolikkaan kurkun viipaleen syömisen jälkeen poljetaan kuntopyörää kaksi tuntia. Yleisin kuolinsyy on sydämen pysähtyminen, joskus se varoittaa etukäteen (henki pelastuu) ja joskus ei. Elimistö ei vain jaksa liiallista rääkkiä.
Musiikkipiireissä kulkee viestiä että Sanni käyttää piriä eli amfetamiinia, jonka ansiosta saa energiaa keikoille (koska ruuasta sitä ei saa). Lisäksi pirin käyttäjät laihtuvat nopeaan tahtiin, kuten Sannillakin on käynyt. Vain elämäässä vielä normaalipainoinen ja lihaksiakin näkyi, eli vuodessa pudonnut paino varmaan 10kg. EI OLE TERVETTÄ.
Jos tyttäres ihailee laihoja ihmisiä ja alkaa 13 vuotiaana laiduntaa vika on ihan joissain muussa kun yksittäisissä ihmisissä. Olisi löytänyt todennäkösesti jonkun muun idolin tai syyn tuohon.
Hae apua tytölle ennenkun tilanne pahenee, muiden syyttely ei auta. Jos hän syö vaan jotain salaatinlehtiä nii älä todellakaa jää oottelemaan et tilanne pahenee ja lähtee aivan käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Mimmi näyttää kieltämättä aika laihalta... Hetkinen mitä vittua? Ottaako tytöt oikeasti mallia jos joku mikkihiiripoppari on narukäsi? Miksi vitussa? Ei me pojatkaan yritetty He-Maneiksi päästä, vaikka kova juttu se silloin oli.
Valitettavasti ottaa :( Äitinä tuntee välillä voimattomuutta hölmöistä fanituksista. Tytöt ovat hyvin kriittisiä ulkomuotoaan kohtaa, eivätkä poikien ikävät kommentit auta asiaa. Enkä väitä että sinä sanoisit.
Ap, huomaisiko lapsesi, että noin laihana pää näyttää suhteettoman suurelta?
Ja vakavat keskustelut terveysvaikutuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai jokainen saa olla niin lihava tai laiha kun haluaa, mutta valitettavasti Sanni on pienten lasten ja nuorten idoli. Hänen Instagrammissaan näkee, miten lapset kehuu hänen "hoikkuuttaan" ja "kumpa saisin itse tuollaisen vartalon" ja "painan nyt 45kg mutta muutama kilo täytyy pudottaa että näyttäisin enemmän Sannilta". Tämä on vakava asia.
Sanni ei ikinä ole valinnut olevansa lasten idoli. Sanni ei ole ikinä tehnyt lastenmusaa. Sanni ei ole vastuussa siitä, jos jotkut pikku pennut häntä fanittavat ja tahtovat olla kuin idolinsa.
Totta kai terve ihminen on vastuussa siitä, mitä jakaa julkisuudessa kuvin, sanoin jne.
Minä olen luonnostani todella pienikokoinen ja hoikka nainen. Jopa mun mielestä Sanni on liian laiha. Tuosta kropasta kun näkee, että siinä ei ole enää juuri ollenkaan rasvaa, saati lihasta. Todella luisevan oloinen, eikä ollenkaan terveennäköistä.
Minä olen nykyistä Sannia vain hitusen isompikokoisempi ja silti erot meidän kehoissamme ovat huomattavat. Minulla pienikokoisuudesta huolimatta näkyy rasvaa ja lihasta, jopa sitä selluliittiakin. Av:lla tästä kropasta käytetään termiä laihaläski. Tänne on linkitetty vanhoja kuvia Sannista ja kyllähän näistä nyt huomaa selkeän eron. Olin ensin tulemassa puolustelemaan, että jotkut meistä ovat luonnostaan hoikkia, mutta ei tuossa enää siitä ole kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöni aloitti jalkapallon pelaamisen viime vuonna, koska Sannikin pelasi aikoinaan. Hänen futisseuran kaverinsa kaikki diggaa Sannia, ja nyt on menossa joku kilpalaihdutus, kuka alkaa nopeimmin näyttää Sannilta. 2 tyttöä on värjäyttänyt jo hiuksensa sinisiksi ja kaikilla kielenkäyttöön on pesiytynyt sana "vittu" jota eivät aiemmin harrastaneet. Tiedoksi: kyllä olen puhunut terveellisestä ruokavaliosta, tehnyt kotiruokaa ja yrittänyt sitä tarjota, mutta hän ei syö vaan ostaa itse kaupasta mitä haluaa. En aio viikkorahoja perua koska en haluaisi enempää kapinaa perheeseemme. Toivon siis että ilmiö on lyhytaikainen.
-AP-
netti, televisio, some täynnä fitnesspimuja. Tasapainoisella kasvatuksella taataan lapselle hyvä itsetunto ja uskallus olla ylpeä itsestään
nuoret näkevät muiden nuorten juovan, polttavan ym. Millä estät matkimisen? kasvatuksella. Muuta ei voi.
Jenni vartiainenkin laihdutti vähintään 15kg Gimmelin ajoista, muttei hän ole liian laiha vaan tällä hetkellä näyttää ainakin normipainoiselta. Sanni ei ole koskaan ollut ylipainoinen ainakaan julkisuusaikoinaan, joten nopea painon menetys ja kehon mittasuhdteiden muutos näkyy tosi pahasti. Valitettavasti uskon että kyseessä on ennemminkin amfetamiinin käyttö piristeenä (laihduttaa sivutuotteena) kuin syömishäiriö. tai toisaalta en tiedä kumpi on vakavampaa, sairasta molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöni aloitti jalkapallon pelaamisen viime vuonna, koska Sannikin pelasi aikoinaan. Hänen futisseuran kaverinsa kaikki diggaa Sannia, ja nyt on menossa joku kilpalaihdutus, kuka alkaa nopeimmin näyttää Sannilta. 2 tyttöä on värjäyttänyt jo hiuksensa sinisiksi ja kaikilla kielenkäyttöön on pesiytynyt sana "vittu" jota eivät aiemmin harrastaneet. Tiedoksi: kyllä olen puhunut terveellisestä ruokavaliosta, tehnyt kotiruokaa ja yrittänyt sitä tarjota, mutta hän ei syö vaan ostaa itse kaupasta mitä haluaa. En aio viikkorahoja perua koska en haluaisi enempää kapinaa perheeseemme. Toivon siis että ilmiö on lyhytaikainen.
-AP-
En ole ap mutta toivoisin tämän viestin alapeukuttajalta tietoa, mitä tilanteessa pitäisi tehdä kun kerran sopii arvostella kyseista kirjoittajaa.
Vierailija kirjoitti:
Jenni vartiainenkin laihdutti vähintään 15kg Gimmelin ajoista, muttei hän ole liian laiha vaan tällä hetkellä näyttää ainakin normipainoiselta. Sanni ei ole koskaan ollut ylipainoinen ainakaan julkisuusaikoinaan, joten nopea painon menetys ja kehon mittasuhdteiden muutos näkyy tosi pahasti. Valitettavasti uskon että kyseessä on ennemminkin amfetamiinin käyttö piristeenä (laihduttaa sivutuotteena) kuin syömishäiriö. tai toisaalta en tiedä kumpi on vakavampaa, sairasta molemmat.
Jenniltä pieneni tissit yhden kuppikoon mutta edelleen hänellä on aika iso perse jossa varmasti selluliittia ja läskiä, eli ei mikään erityisen hoikka nainen. Sannilla ei ole enää tissejä eikä persettä lainkaan, kylkiluut törröttää ja pää on luurankomainen ja suhteettoman iso.
nimim.Naisvartalon asiantuntija
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten kukaan työnantaja voi pitää sen näköistä, selvästi sairasta ihmistä niinkin fyysisessä työssä kuin hän on. Tuntuu, että jonkun ulkopuolisen pitäisi nyt tiukasti puuttua asiaan - perhettä ja ystäviä hän ei enää tunnu kuuntelevan (vai onko koskaan kuunnellutkaan).
Ei tuollaisen syyn takia voi irtisanoakaan. Jos hoitaa tehtävänsä, olisi työsyrjintää ottaa työtehtävät pois.
Juu, Sanni oli hyvännäköinen ja jopa seksikäs Miss Farkku-Suomen aikoihin. Eipä ole enää.
Anoreksia on ihan hirveä sairaus. Minulla on ystävä, joka on kärsinyt siitä jo 10 vuotta. Alkoi meidän ollessa yläasteella, jolloin hän oli myös osastohoidossa. Hänellä on kausia, että menee paremmin ja "parantuu", ts. näyttää normaalilta ja syö (ainakin olevinaan) normaalisti, sitten taas vaipuu sairauden huumaan ja seuraavan kerran kun tavataan, on kasvot kuin luurangolla. Ihan kamalaa katseltavaa.
Tiedän, ettei sairaus ole hänen vikansa, mutta en voi olla syyttämättä häntä näistä huonoista kausista. Aikuisena ihmisenä hänen pitäisi tietää paremmin, osata jo tunnistaa oireensa, hakea apua ajoissa. Vaan ei. Joka kerta on jokin syy, stressi, ärtynyt suoli, mitä lienee, mikä kulloinkin mukamas laihduttaa. Syömättömyytensä hukuttaa töihin ja työkavereilleen leipomiseen, väittää ettei ole "aikaa" syödä. Siis mitä???
En ymmärrä miten kukaan työnantaja voi pitää sen näköistä, selvästi sairasta ihmistä niinkin fyysisessä työssä kuin hän on. Tuntuu, että jonkun ulkopuolisen pitäisi nyt tiukasti puuttua asiaan - perhettä ja ystäviä hän ei enää tunnu kuuntelevan (vai onko koskaan kuunnellutkaan).