Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Passi vanhentunut, tarkastetaanko kaikki laivamatkustajat?

Vierailija
22.07.2016 |

Voi ei! Huomasin juuri, että passini on vanhentunut (muistin muka varmasti "päiväyksen") ja olemme lähdössä laivalla Tukholmaan maanantaina.

Kannattaako edes yrittää? Kokemuksia kesän passitarkastuksista?

Lapselleni kesän kohokohta ja ainoa reissu. Uuteen varaukseen ei mahdollisuutta taloudellisen tilanteen takia. Olen ihan paniikissa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet Suomen kansalainen, et tarvitse passia matkustaaksesi Ruotsiin. Sinun on kuitenkin pyydettäessä kyettävä todistamaan henkilöllisyytesi ja kansalaisuutesi. Huomaa että ajokortti ei näin ollen kelpaa, sillä siinä ei ole kansalaisuusmerkintää. Poliisin myöntämä henkilökortti sen sijaan kelpaa matkustusasiakirjaksi toiseen Pohjoismaahan.

Vierailija
22/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisiasemalta saa alle tunnissa pikapassin, joka kustantaa 80e, mikäli haluat pelata varman päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt pari kertaa ilman passia sekä Viroon että Tukholmaan, koska hukkasin passini. Koskaan ei sitä kysytty (paitsi hotelleissa, mutta niissä sitten jättäydyin sivummalle ja muut väittivät, että olen vasta kohta tulossa). Aika kovat sakothan tulee, jos ilman asiallista henkkaria matkustamisesta jää kiinni, mutta epätodennäköistä se kiinnijäänti on!

Vierailija
24/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet Suomen kansalainen, et tarvitse passia matkustaaksesi Ruotsiin. Sinun on kuitenkin pyydettäessä kyettävä todistamaan henkilöllisyytesi ja kansalaisuutesi. Huomaa että ajokortti ei näin ollen kelpaa, sillä siinä ei ole kansalaisuusmerkintää. Poliisin myöntämä henkilökortti sen sijaan kelpaa matkustusasiakirjaksi toiseen Pohjoismaahan.

Kyllä ajokortti kelpaa suomalaisella Ruotsissa. 

http://www.raja.fi/ohjeita/matkustusasiakirjat

Vierailija
25/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiistaina ainakin tarkastivat Tukholmassa kaikkien henkkarit ennen laivaan pääsyä...

Ja siis minulla oli ajokortti ja lapsella kuvaton kela-kortti.

Vierailija
26/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä myydä matka hyvään hintaan ja jos onnistuu niin mene viikon päästä uudelle matkalle.

Vierailija
27/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkarit riittää pohjoismaissa.

Sinkkumies

Vierailija
28/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri kiitos kaikille vastanneille! Saan nukuttua ensi yön! Ajokortti löytyy ja kuvalliset kelakortit.-ap

Vierailija
29/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lankkia naamaan niin pääset rajan yli niin että heilahtaa :D

Vierailija
30/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette hommaa henkilökorttia? Sopii lompakkoon, käy Schengen-maissa, täysin pätevä matkustusasiakirja. Käy pankissa, joissa kaikissa ei enää ajokortti kelpaa, se kun on vain osoitus ajo-oikeudesta. Tämä ot.

Vierailija
31/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te alapeukutatte faktoja vastaan? Eikö voi vaan ajatella, että ahaa, olin väärässä?

http://www.raja.fi/ohjeita/matkustusasiakirjat

Vierailija
32/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt pari kertaa ilman passia sekä Viroon että Tukholmaan, koska hukkasin passini. Koskaan ei sitä kysytty (paitsi hotelleissa, mutta niissä sitten jättäydyin sivummalle ja muut väittivät, että olen vasta kohta tulossa). Aika kovat sakothan tulee, jos ilman asiallista henkkaria matkustamisesta jää kiinni, mutta epätodennäköistä se kiinnijäänti on!

Teitkö check-inin automaatilla. Multa on kýsyttä paperit lähes aina Tallinnaan mennessä kun olen hakenut netissä maksetun lipun tiskiltä

Vierailija
33/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöh. Kaveri jäi kiinni ja saiko 500 mk  sakkoa. Matkusti veljensä passilla kun oma oli ummessa.

Sinkkumies

Vierailija
34/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokorttikin käy. Kunhan on joku jolla todistat kysyttäessä. Kävin viime joulukuussa. Ei ollu passia mukana, mutta koko reissulla kukaan ei kysynyt henkkareita.

Vierailija
35/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistaudu nettipankkitunnuksilla:)Kun se riittää pankille niin luulis riittävän rajavartijallekin:)

Vierailija
36/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Tallinnaan ja Tukholmaan kelpaa mikä tahansa kuvallinen henkilökortti.

Se tarkistetaan siinä terminaalissa ensimmäisenä, kun menette matkustusasiakirjojen kanssa siihen luukulle. Check-in. Sen jälkeen välttämättä niillä ei tee enää yhtään mitään.. Ellei maailmantilanne ole muuttunut ja isoja tapahtumia.

Nyt on aika härö vaihe menossa euroopassa, että jos on vain passi henkkareina, niin hakisin pikana uuden.

Vierailija
37/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukholmaan ei tarvita passia. Sinne vain. Virallisesti pitäisi olla mukana joku kuvallinen henkilötodistus (ajokortti ei käy), mutta ei niitä kysytä.

Tallinnaan pitää olla passi, mutta sekin tarkistetaan vain pistokokein. Ei oel tullut eteen sekään, vaikka joskus menin ilman passia.

Henkilökortti riittää EU-maihin, jos se on voimassa.

Vierailija
38/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette hommaa henkilökorttia? Sopii lompakkoon, käy Schengen-maissa, täysin pätevä matkustusasiakirja. Käy pankissa, joissa kaikissa ei enää ajokortti kelpaa, se kun on vain osoitus ajo-oikeudesta. Tämä ot.

Siksi koska henkilökortti on törkeää rahastusta, on hinnaltaan kalliimpi kuin passi.

Vierailija
39/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Tallinnaan ja Tukholmaan kelpaa mikä tahansa kuvallinen henkilökortti.

Se tarkistetaan siinä terminaalissa ensimmäisenä, kun menette matkustusasiakirjojen kanssa siihen luukulle. Check-in. Sen jälkeen välttämättä niillä ei tee enää yhtään mitään.. Ellei maailmantilanne ole muuttunut ja isoja tapahtumia.

Nyt on aika härö vaihe menossa euroopassa, että jos on vain passi henkkareina, niin hakisin pikana uuden.

Lähtöselvityksen voi tehdä myös automaatilla, jolloin kukaan ei kysele passia.

Vierailija
40/60 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukholmaan ei tarvita passia. Sinne vain. Virallisesti pitäisi olla mukana joku kuvallinen henkilötodistus (ajokortti ei käy), mutta ei niitä kysytä.

Tallinnaan pitää olla passi, mutta sekin tarkistetaan vain pistokokein. Ei oel tullut eteen sekään, vaikka joskus menin ilman passia.

Ajokortti käy kyllä Ruotsiin mennessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän