Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kautta yliopistossa opiskelevan nuoren vanhemmat saavat tiedon opintojen edistymisestä?

Vierailija
22.07.2016 |

Oma 19v aloittaa syksyllä opiskelun yliopistossa ja asia kiinnostaa. Onko yliopistoilla mitään välinettä, millä pitävät yhteyttä opiskelijoiden huoltajiin esim poissaoloista vai miten tämä menee?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ap vaikka menisi hoitoon? :)

Vierailija
22/31 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenisen vuotta sitten kun itse olin useammassa pääsykokeessa niin kyllä sinne tyypit tuli äitin ja isin kanssa. Voihan sitä autolla antaa kyydin mutta että sisälle asti tullaan niin menee vähän yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Helsingissä ainakin tulee päivittäin Hylmassa tietoa, poikani kohdalla onneksi yleensä vain hyvää palautetta luentoaktiivisuudesta ja reippaasta käytöksestä.

Oletko tosissasi? Ei täysi-ikäisen korkeakouluopiskelijan opinnot kuulu vanhemmille millään tavalla.

Vierailija
24/31 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse yliopistossa opettavana yritän järjestää vanhempainvartit ainakin fukseille joka syksy. Sitten jos huomaan vaikeuksia opinnoissa niin ehdotan vanhemmille ihan s-postilla miten voisivat ohjata opiskelijaa lukemisessa ja tehtävissä. Vanhempien toivon seuraavan lapsensa edistymistä ja raportoivan minulle jos on jotain huomautettavaa. Ihan voi soittaa, jaan toki työnumeroni sadoille ja taas sadoille vanhemmille...

....tai sitten ei.

Vierailija
25/31 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yliopisto-opiskelijalla tosiaan on huoltaja niin varmaan sitten kysymällä yliopistolta asia selviää. Harvemmalla kuitenkaan taitaa olla. :DD

Vierailija
26/31 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Helsingissä ainakin tulee päivittäin Hylmassa tietoa, poikani kohdalla onneksi yleensä vain hyvää palautetta luentoaktiivisuudesta ja reippaasta käytöksestä.

Ihanaa, Hylma! Olin sen jo unohtanut, rakas seuralainen koko yliopistoajan.

Vierailija
27/31 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä yläasteen jälkeen, 15-vuotiaana muutin 400km päähän Helsinkiin ja menin kauppikseen opiskelemaan, meille pidettiin pieni puhe, että tämä on nyt sitten aikuisten opiskelupaikka, täällä huolehditaan omasta opiskelusta, täällä ei ole pakko kenenkään olla, oppivelvollisuutenne on jo suoritettu. Eipä kukaan kysellyt vanhemmista. En tiedä onko sitten 26 vuodessa asiat muuttuneet niin että aikuiset ovat muuttuneet ikuisiksi lapsiksi, ihmettelen vaan sitä että entä sen opiskelijan vanhemmat, miten heidän vanhempansa huolehtivat lapsistaan?

Vierailija
28/31 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintosuoritukset on julkisia. Eli vanhemmat saavat ne tietää opintotoimistosta. Eivät voi tulostaa niitä vanhemmille mukaan, mutta niistä voi esim. ottaa valokuvat, jotta voi kotona herkistellä jälkikasvun viisautta.

Vierailija
29/31 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma 19v aloittaa syksyllä opiskelun yliopistossa ja asia kiinnostaa. Onko yliopistoilla mitään välinettä, millä pitävät yhteyttä opiskelijoiden huoltajiin esim poissaoloista vai miten tämä menee?

Edelleen, sinulla on PAKKOMIELLE.

Vierailija
30/31 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei olisi provo, niin kyse olisi luultavasti perheestä, jossa kyylääjähelikopterivanhempi seuraisi muksunsa wilmaa reaaliajassa ja odottelisi hälytysvalmiudessa, jos vaikka muksun kirja on unohtunut kotiin. Yliopistoon päästyään nuori katkaisisi yhteydenpidon vanhempiinsa, muuttaisi yhteystietonsa salaisiksi ja vaihtaisi nimeä, sekä aloittaisi 1,5 kk kestävän biletysputken.

Vierailija
31/31 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua lapsen opiskelukavereiden vanhempiin. Sitä kautta saa tietoa yllättävän paljon. Voit vaikka järjestää lapselle synttärit ja kutsua myös vanhemmat juhliin. Muista ylläripussit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi