PAINOINDEKSI 18.1 LIIAN LAIHAKO??
Oon 166cm 49-50kg. Yritän lihottaa. Oon vasta 16
Kommentit (11)
Ihan normaalipaino sun ikäiselle jos tuo on luonnostaan sun paino etkä siis olet laihduttanut.
Olet ihan sopiva, monet ovat tuossa iässä hoikkia ja painoa alkaa pikkasen kertymään kun ikää tulee.
Mielestäni sinun ei kannata tietoisesti yrittää lihottaa itseäsi. Huolehdi siitä, että syöt monipuolisesti, riittävästi ja tarpeeksi usein.
Onko kuukautiskiertosi ihan normaali? (jos kuukautiset tulevat tuossa painossa ihan normaalisti niin sekin on merkki siitä, että biologinen normaalipainosi on alhainen).
Minunkin mielestä olet just passeli ;)
Nuorelle ok :)
Vähän vanhempana usein 22-23 se "paras" (joku kysyy selitystä kuitenkin, niin ikääntyminen näkyy usein enemmän jos kovin laiha).
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan sopiva, monet ovat tuossa iässä hoikkia ja painoa alkaa pikkasen kertymään kun ikää tulee.
Mielestäni sinun ei kannata tietoisesti yrittää lihottaa itseäsi. Huolehdi siitä, että syöt monipuolisesti, riittävästi ja tarpeeksi usein.
Onko kuukautiskiertosi ihan normaali? (jos kuukautiset tulevat tuossa painossa ihan normaalisti niin sekin on merkki siitä, että biologinen normaalipainosi on alhainen).
Taisi mennä väärin, jos kuukautiset tulevat normaalisti, ei hätää.
Ihan normaali paino. Minä olen 156cm ja 43 kg, BMI 17,6 enkä siltikään näytä alipainoiselta. Kuukautiset säännölliset.
söpöA kirjoitti:
et todellakaan oo liian laiha
Ap, tällä ihmisellä on syömishäiriö. Älä usko mitään, mitä hän sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi mennä väärin, jos kuukautiset tulevat normaalisti, ei hätää.
Et taida ymmärtää käsitettä biologinen normaalipaino? Biologinen normaalipaino on se paino, jossa elimistön toiminta on optimaalisin. Se on myös se paino, johon keho "pyrkii". Eli kaikki toimii kuten pitääkin. Toisilla tämä normaalipaino on alhainen, toisilla korkea. Jos ap:n tapauksessa kuukautiset tulevat normaalisti, hänellä on hyvä olo ja hän jaksaa toimia normaalisti niin hänellä on mitä luultavimmin luonnostaan alhainen normaalipaino .
Jos taas henkilö, jolla on korkeampi biologinen normaalipaino (sanotaan nyt vaikka luonnostaan BMI 23) laihduttaisi itsensä niin, että hänen painoindeksinsä olisi 18, hänellä olisi mitä luultavimmin hankalaa elää niin alhaisessa painossa (elimistö ei toimisi kunnolla jne.)
Ei tossa iässä tarvitse katsoa painoindeksiä jos selkeää ylipainoa ei ole.