Paljonko teillä kuluu rahaa ruokaan kuukaudessa?
Yritän tässä miettiä, ollaanko me pieni- vai isokulutusperhe, kun ei ole mitään käsitystä, kuinka paljon keskimäärin ihmisiltä kuluu rahaa ruokaostoksiin. Meitä on kaksi, äiti + teinipoika, ja olen nyt vuoden verran seurannut ostoksiamme. Keskimäärin kuukaudessa kannan kauppaan n. 350 euroa ruokaostoksiin (emme käy koskaan ravintoloissa syömässä). Eli siis about 175 euroa/henkilö. Kovasti kiinnostaa tietää, paljonko teillä?
Kommentit (235)
Laskin syyskuussa ruokamenot: kahdelta eläkeläiseltä 269,44e eli 134,72 e yhdeltä. Syödään lähiruokaa, kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Ei koskaan käydä ulkona syömässä ja ostetaan tarjouksesta paljon. Lääkkeisiin menee saman verran kuukaudessa.
Asun yksin ja n. 200e menee kuukaudessa ruokaan.
Tää on klassikko. Helnykki ihan lyömätöän.
Mitä hän mahtaa nykyään provoilla?
n.600e/kk kotiruokiin, mun lounaisiin menee 132e/kk. Äiti + 2 alakoululaista
Kaksi aikuista ja vauva ja koira.
600€/kk, sisältää pesuaineet, wcpaperit yms kotitaloustarvikkeet.
Syömme terveellisesti, ruoat valmistamme itse eikä eineksistä.
Puolison kanssa kumpikin 30v., syömme joka päivä työpaikkaruokalassa (5,50e ja toisella 6,90e), perustarvikkeet (leivät, jauhot, munat, mausteet, maidot, jogurtit, myslit, rahkat, hedelmät ja kasvikset jne. jne.) kotiin, mitähän olisi.. ehkä 5e päivässä? Lisäksi kerta tai kaksi kuussa haetaan ruokaa muualta, eli apauttiarallaa 400e menee kuussa. Fyysinen työ kummallakin ja kun on mahdollista, niin mielelläni ruokaan satsaan.
Vierailija kirjoitti:
Laskin syyskuussa ruokamenot: kahdelta eläkeläiseltä 269,44e eli 134,72 e yhdeltä. Syödään lähiruokaa, kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Ei koskaan käydä ulkona syömässä ja ostetaan tarjouksesta paljon. Lääkkeisiin menee saman verran kuukaudessa.
Ei mene lääkkeisiin saman vertaa. Lääkekatto on n. 50€/kk. Loput tulee valtion laarista.
600-700 euroa varmaan, 2 normaalipainoista aikuista. Syödään ulkona melko usein, herkkuihin menee myös paljon.
Ruokakauppaan n. 650 e/kk, lounasravintolaan n. 320 e/kk, ravintoloihin ja Woltiin n. 500 e/kk. Yhteensä n. 1470 e.
Kaksi aikuista.
Noin 1400€. Vanhemmat ja yksi teinityttö. J tohon päälle ravintolat, viinit yms.
En ole laskenut. Syödään melkein joka päivä lounas ulkona. Viikonloppuisin ravintolassa usein. Ostetaan peuraa/hirveä/poroa ja nautaa/lammasta suoraa tiloilta. Marjoihinkin menee paljon rahaa kun niitä syödään joka päivä. Ihanan kallista.
Vierailija kirjoitti:
Tää on klassikko. Helnykki ihan lyömätöän.
Mitä hän mahtaa nykyään provoilla?
Mä jo ehdin ilahtua, että HEL-NYC on taas täällä, mutta onkin vanha ketju :(.
Tosi vaikea laskea paljonko ruokaan rahaa. Viime viikolla
150€??-tosin osa säilyvää tavaraa,jota käytetään tälläkin viikolla. Ja tuli ostettua hajuvesiä,vaatetta,kaikkinensa viikossa meni 350€ kaupoilla,mutta siinä on ruokaa,lahjoja,vaatteita,pieni matto,lemmikkien ruokaa....
Noin 1200 €/kk. Kaksi aikuista. Lounaisiin noin 420 €/kk, koska syömme molemmat lounasravintoloissa päivittäin.