Onko Anttilassa jo konkurssimyynti?
Tänne saa tulla ilmoittelemaan alkaako jo myyntilappuja näkyä..
Kommentit (65)
Just olen lähdössä Kodin Ykköseen katselemaan mattoja. Toivotaan, että on!
Meidän Kodin1:se seinään oli jo ilmestynyt lakana "Liiketilaa vuokrataan".
Ei kukaan järkevä konkurssipesän hoitaja järjestä ensimmäiseksi konkurssimyyntiä. Endin yritetään myydä koko pulju kerralla jollekin uudelle omistajalle. Se uusi omistaja sitten päättää, pitääkö jostakin epäkelvosta tavarasta päästä eroon. Siihen voi mennä kuukausia.
Minun sisko on töissä anttilassa ja asiakkaat on siellä käynyt haukkumassa myyjiä siitä ettei tuotteet ole -50% alennuksessa.
Hirveästi on kuulemma asiakkaita ollut niitä alennuksia vailla.
Ja myyjiähän toksi kannattaa asiasta haukkua! Heillä varmasti muutenki paska fiilis kun työt loppuu.
Niin eli ei ole alennuksia, kun eivät tiedä edes vielä mitä koko puljulle tapahtyu jatkossa, eli esim. Joku voi ostaa sen.
Niin, mitä tästä konkurssista nyt loppujen lopuksi tiedetään? Tuli vaan mieleen ykskaks että tekihän Punnitse & Säästä myös konkurssin mutta pinnisteli takaisin. Eikös se ole siltikin vielä olemassa vaikka ei niinkään monella myymälällä?
Jos näin on, niin eikö Anttilallakin ole mahdollisuus pompata vielä takaisin? Riippuen tietysti siitä kuka sen haluaa takaisin tuoda ja kuka ei.
Minun puolesta voisivat yrittää pelastautua jotenkin ja miettiä rauhassa aivan uudistetun ilmeen ja tulla takaisin. Tai sitten joku ihan uusi ketju kauppoineen. Kilpailua täällä kaivataan eikä kymmeniä eri kauppoja jotka myy kaikki tismalleen samoja tuotteita.
Huomenna olis tarkoitus mennä katsomaan joko on hinnat tippuneet.
Jos olisin Anttilan myyjä ja pomo olisi tehnyt minulle noin paskamaisen tempun irtisanomisajan suhteen, minulla olisi varmaankin oksennustauti koko loppuajan.
Muistakaa laittaa sit AV:lle imoitus kun konkurssimyynti alkaa!! En jaksa mennä ovelle päivystämään.
Vaikea uskoa, että kukaan ostaisi firmaa, johan se yksi ulkomainen taho osti sen vuosi sitten kokeillakseen, ja tässä nyt ollaan. Uskooko joku iso firma olevansa niin fakiiri, että vielä saisi A:n jaloilleen?
Jos ylipäätään jotain tavaraa meinataan myydä, pitää varmaan olla myyjiä töissä. Kuulemma työt loppuu 4.8. tai jotain, lain mukaan eikö ole konkassa 2 vkon irtisanomisaika. Lisäksi kuulemma joidenkin myyjien töitä jatketaan määräaikaisuuksilla, jotka eivät liene kovin pitkiä. Voisi luulla, että ne loppualet eivät ole kovin kaukana kuitenkaan.
Mitä tarkoitat konkurssimyynnillä? Konkurssipesähän siellä jo myy tavaraa ulos.
Meidän Anttilassa oli paljon leluja -70 %. Tiedä sitten oliko konkurssihinnat vai se viimeinen rutistusyritys ennen konkkaa. Playmobilea ja Brazeja näytti ainakin olevan. Radio-ohjattavia autoja kanssa.
Kävin eilen Tampereen Anttilassa ja siellä vaikutti olevan ihan business as usual. Joskin hyllyt ammottivat tyhjyyttään ja erinäistä tavaraa oli tarjolla vitosella ja kympillä ja paljon kaikenlaisia poistoeriä alennuksessa. Mutta tavaraa oli todella vähän ja paikat hujan hajan, kun siellä on remonttikin menossa samaan aikaan. Aika sellaiselta lopun ajan meiningiltä vaikutti, mutta mitään yleistä -50 % poistomyyntiä siellä ei ollut käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä tästä konkurssista nyt loppujen lopuksi tiedetään? Tuli vaan mieleen ykskaks että tekihän Punnitse & Säästä myös konkurssin mutta pinnisteli takaisin. Eikös se ole siltikin vielä olemassa vaikka ei niinkään monella myymälällä?
Jos näin on, niin eikö Anttilallakin ole mahdollisuus pompata vielä takaisin? Riippuen tietysti siitä kuka sen haluaa takaisin tuoda ja kuka ei.
Minun puolesta voisivat yrittää pelastautua jotenkin ja miettiä rauhassa aivan uudistetun ilmeen ja tulla takaisin. Tai sitten joku ihan uusi ketju kauppoineen. Kilpailua täällä kaivataan eikä kymmeniä eri kauppoja jotka myy kaikki tismalleen samoja tuotteita.
Huomenna olis tarkoitus mennä katsomaan joko on hinnat tippuneet.
"punnitse, et säästä"-ketju myytiin vuosia sitten ja hiljattain se meni konkurssiin, jonka jälieen tuo alkuperäinen omista osti sen takaisin ja jatkoi uudestaan toimintaa.
Anttilassa on ylihintaista vanhentunutta tavaraa, jota en huolisi edes puoleen hintaan. Siksi se konkkaan menikin kun tuotteet eivät kiinnostaneet asiakkaita.
Hyvä merkki. Kaupan alallakin alkaa vissiin kilpailu toimia. Jostain syystä ne ovat näitä keskolaisia ketjuja jotka ovat lähteneet kaatumaan. Viimeinen suurempi nyrjähdys oli Mustapörssi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin Anttilan myyjä ja pomo olisi tehnyt minulle noin paskamaisen tempun irtisanomisajan suhteen, minulla olisi varmaankin oksennustauti koko loppuajan.
Minä myisin kaikki tavarat 90% alennuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että kukaan ostaisi firmaa, johan se yksi ulkomainen taho osti sen vuosi sitten kokeillakseen, ja tässä nyt ollaan. Uskooko joku iso firma olevansa niin fakiiri, että vielä saisi A:n jaloilleen?
Jos ylipäätään jotain tavaraa meinataan myydä, pitää varmaan olla myyjiä töissä. Kuulemma työt loppuu 4.8. tai jotain, lain mukaan eikö ole konkassa 2 vkon irtisanomisaika. Lisäksi kuulemma joidenkin myyjien töitä jatketaan määräaikaisuuksilla, jotka eivät liene kovin pitkiä. Voisi luulla, että ne loppualet eivät ole kovin kaukana kuitenkaan.
Riippuu vähän mitä tuo kauppa omistaa. Jos sillä on omia liiketiloja niin toiminnastahan tulee hyvinkin kannattavaa kun joku ostaa ne halvalla ja velat nollataan.
Jos firmasta on rahat loppu, niin tuskinpa on varastossakaan paljon tavaraa.
Tavaroista saa kyllä paremman hinnan myymällä niitä myymälästä ulos kuluttajalle -50% alennuksella, kuin että huutokaupataan ne konkurssipesän pakkohuutokaupassa, tukkuostajat ei niistä paljon mitään maksa.
Ylös minäkin haluan tietää