Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatko mieheltäsi kehuja esim . ulkonäöstäsi

Vierailija
09.10.2025 |

Saatteko te kehuja puolisoltanne koskien ulkonäköänne. Tai vaikka kehuja maukkaasta kokkauksesta. Tai mistä vain arjen asiasta.

Mulla on mies, joka ei koskaan kehu mistään. Ei ulkonäöstä, ei mistään. Tästä on riideltykin ja olen sanonut, että olisi kiva joskus kuulla jotain positiivista kun olen vaikka laittautunut juhliin kauniiksi, ostanut uuden vaatteen, käynyt kampaajalla. Tai sitten raatanut keittiössä tuntitolkulla vaikka jouluaterian kimpussa.

Karu esimerkki oli hääpäivältämme. Mies näki minut kotona ensimmäistä kertaa hääpuvussa ja laittautuneena valmiiksi kirkkoon lähtöä varten. Bestman sanoi spontaanit kehut, oma mieheni ei mitään.  En ole turhamainen, olen kestänyt tätä jo pari vuosikymmentä, mutta olisihan se vaan joskus kiva kuulla jotain tuollaista kivaa. Sama miehelläni on tyttäriäni kohtaan, en ole ihan pikkulapsiajan jälkeen kuullut hänen kehuvan koskaan heitäkään kauniiksi, kun ovat vaikka olleet juhliin lähdössä. Hieman tämä surettaa, kun jotkut saavat puolisoltaan/isältään spontaanisti kehuja. Kilpailen myös urheilulajissa, mies ei koskaan kehu suoritustani eikä myöskään toivota onnea. On paikalla, mutta jossain taka vasemmalla.

Itse olen miestäni usein kehunut kun hän on käynyt parturissa tai vaikka laittautunut johknkin parempaan menoon. Kehunut, että puku istuu hyvin ja hän näyttää komealta. Aina vailla vastakaikua. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaxuhaleja.

Vierailija
2/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä narsistin käytöstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

exältä saan, nykyinen on vaan hiljaa.

Vierailija
4/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä itsekään juuri kehu. Ollaan molemmat hiljaisia introvertteja, eikä kaivata mitään kehuja edes.

Vierailija
5/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaali puoliso kehuu ainakin joskus. Outoa, ettei pysty edes ruokaa kehumaan. 

Vierailija
6/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kyllä kehuu melko usein leipomuksiani tai kokkauksiani, mutta ei tosiaankaan ole ulkonäöstä koskaan mitään sanonut. T. Valis 

Vierailija
7/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, ja oma puolisoni (nainen 40+) on niin vakuuttunut siitä, että ei ole hyvännäköinen, että ottaa kehut miltei kettuiluna. Joskus joku "oot nätti" menee läpi, mutta sekin vähän sellaisella silmienpyörittelyllä.

Vierailija
8/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti. Minun on todella vaikea ottaa niitä kehuja vastaan, mun on pitänyt se ihan opetella, ja silti se tuntuu epäluontevalta. Samoin olen joutunut opettelemaan kehumaan vastavuoroisesti. Varmaan se tulee ihan lapsuudesta. Ei mun lapsuudenkodissa kehuttu, päinvastoin. Jos joku joskus sanoi jotain kehuksi tulkittavaa, äitini sanoi aina että ei saa kehua ettei vaan ylpisty. 

Vierailija
9/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai hänessä jotain hyvääkin on?

Ihmetyttää nämä haukkumisketjut,  kun itse on ihan valintansa tehnyt. 

Vierailija
10/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin kehuu ulkonäköä, ruokaa silloin kun sitä teen. Huomioi paljon ja koitan tehdä samaa hänelle.

Vierailija
11/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmat mieheni eivät ole kehuneet. Ottaessani asian puheeksi perustelivat usein, että he nyt vain eivät osaa kehua eikä heillä ole sanoja sellaiseen. Osasivatpa kuitenkin minulle kehua muita naisia, näiden ulkonäköä ja etevyyttä. Yksi sanoi olevan narsistista haluta että mies kehuisi ja pitäisi jotenkin erityisenä, ei kuulemma ole tasa-arvoisen parisuhteen merkki jos pitää kehua. Itse kyllä kehuin heitä aidosti milloin mistäkin.

Nykyinen mies kehuu, ja se tuntuu aivan ihmeelliseltä. 

Vierailija
12/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai hänessä jotain hyvääkin on?

Ihmetyttää nämä haukkumisketjut,  kun itse on ihan valintansa tehnyt. 

On hänessä paljonkin hyvää. Olemme olleet yhdessä pitkään ja suhde toimii ja kotona on hyvä olla ja hän on hyvä puoliso ja isä. Rakastamme toisiamme. Mutta nyt kyse on tästä, mistä tein aloituksen. En käy koko suhdettamme läpi.

Vierailija
13/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies kehuu minua lähes päivittäin. Mies kehuu ulkonäköäni, älykkyyttäni ja hyviä ruokiani ja leipomuksiani. Myös omat lapseni kehuvat minua, äitiä kauniiksi ja söpöksi, ja lapseni myös usein sanovat, että tuoksun hyvltä ja että miten ihoni on niin silkkinen ja pehmeä. 2 poikaa 13 ja 21 v. Luulen, että lapseni kehuvat, koska ovat saaneet siitä isältään mallia. Olen itse miestäni 12 v nuorempi, ja sekin vaikuttaa ehkä asiaan, miksi mieheni pitää minun ulkonäöstäni. 

Vierailija
14/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kehuu. Ei se mitään paatoksellista ylistystä ole, vaan hupsua arkipäivän "kiva pylly" -tason juttua. Siihen on helppo läppästä toista pyllylle ja sanoa niin täälläkin.

Vierailija
15/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, ja oma puolisoni (nainen 40+) on niin vakuuttunut siitä, että ei ole hyvännäköinen, että ottaa kehut miltei kettuiluna. Joskus joku "oot nätti" menee läpi, mutta sekin vähän sellaisella silmienpyörittelyllä.

Mä saatan tyrmätä kehut silmienpyörittelyllä tai tokaisemalla jotakin äksyä takaisin. Olen sitten selittänyt miehelle tilanteen ulkopuolella, että minusta tuntuu aivan tosi ihanalta kun hän kehuu, mutta että en vain osaa suhtautua siihen.

Vierailija
16/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista ei nosteta jalustalle. Ap:n mies kohtelee naista oikein. 

Vierailija
17/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No moniko nainen kehuu jatkuvasti miehensä ulkonäköä????

Vierailija
18/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulla ei valitettavasti ole miestä, koska olen hetero.

Vierailija
19/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saattoi ennen sanoa, että näytän nätiltä tms. Mutta enää ei sano mitään. Enkä ole lihonut mitä joku nyt heti ajattelee.

Olenpa kuitenkin alkanut kehua itseäni ääneen miehelle, että kuinka ihana olen. Ja kehun kyllä yhä miestäkin, mutta vähemmän kuin ennen, koska hän ei kehu minua. En tiedä mikä vaivaa.

Vierailija
20/23 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No moniko nainen kehuu jatkuvasti miehensä ulkonäköä????

Mistä kohtaa päättelit, että kukaan haluaa kehuja jatkuvasti? 

Hyvässä suhteessa kehutaan ja kiitetään puolin ja toisin ainakin silloin tällöin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi