Maksatteko vuokraa vanhempienne kesämökistä? Jos et, siis olette pummeja, kejäläisiä, loisia, elättejä.
Tämähän on totuus jota ei myönnetä. AIkuiset lapset lomailee ilmaiseksi toisten asunnoilla , joskus viikkotolkulla. Vieläpä tuoden omat lapset tai kaverit tuhoamaan paikkoja ja tekemään sotkuja, käytettään surutta omien vanhempien/isovanhempien hankkimaa omaisuutta, vieläpä jätetään paikat sellaseen kuntoon ettei missään täyshoitohotellissakaan hyväksytttäisi. Tyypillinen suomalainen tapa, pummit majailee toisten loma-asunnoilla, mutteivat itse osta omaa lomamökkkiä.miten perustelette ilmaisloisimisenne?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat pummailee meidän kesämökillä.
Sama.
Teetän kyllä kaikki mökkihommat heillä, mokomat pummit.
Mun vanhemmat loukkaantuis verisesti jos tarjottais niille rahaa mökinkäytöstä :D Katsos kun ollaan samaa perhettä.
Meidän toisella kesämökillä pummailee appivanhemmat.
Eiköhän vanhemmat ole aivan vapaita päättämään antavatko mökin lastensa (ja heidän perheittensä) käyttöön.
Että perin kummallinen ajatus, että ulkopuolelta määriteltäisiin miten tehdä pitää. Porvoon suunnalla tietysti käytännöt voivat olla toisenlaiset.
Jos tuo on mallikäyttäytymisesi vanhempien mökillä, niin olet aika huonosti kasvatettu mölyapina. Jos taas vanhempasi vaatii rahaa mökkivierailultasi, niin ne ovat omituisia pihtareita. Ja jos ne eivät osaa sanoa, että nyt voisitte lähteä kotio, kun meitä alkaa väsyttää, niin ne ovat ihme nössöjä. Ja jos ette osaa lähteä ennen kuin vanhempanne väsähtää teihin, olette ajattelemattomia kakaroita.
Normaali elämässä vieraat ovat tervetulleita, kunhan noudattavat talon sääntöjä, tulevat ajallaan ja lähtevät ajallaan ja ottavat muut huomioon.
Taidat muuten olla Turusta tai Porista kotosin, siellä suunnalla ajattelumaailma on tuon tyylistä - valitettavasti.
Puhu vain omasta puolestasi, ap. Jos sinä ja perheesi käyttäydytte ala-arvoisesti vanhempien mökillä, niin se ei vielä tarkoita sitä, että kaikki muutkin toimisivat samoin. Oman kokemukseni mukaan asia on juuri päin vastoin. Nuorempi polvi pitää mökkiä kunnossa raivaamalla ympäristöä, tekemällä vuosittain parikin suursiivousta, korjailevat repsottavia paikkoja, huolehtivat veneistä jne. Syksyllä nuoret käyvät laittamassa mökin talviteloilleen ja keväällä taas kesäkuntoon. Talvella käyvät vielä pudottamassa lumet katoilta, jos on kovin luminen talvi. Nämä ylläpitohommat tehdään automaattisesti, jotta sekä omalla perheellä että vanhemmalla polvella olisi mukava viettää aikaa mökillä, välillä perheittäin, välillä kaikki yhdessä.
Omituinen ajatusmaailma ap:lla. Meillä ainakin perheen sisällä tehdään palveluksia puolin ja toisin, eikä niistä makseta tai olla velkaa. Eri juttu puolituttujen tai tuntemattomien kesken, mutta perheessä kaikki on yhteistä. Isäni asuu ulkomailla, ja käytän mökkiä mm. kavereideni kanssa kun hän on poissa. Vastaavasti olen lainannut hänelle Helsingin keskustassa olevaa asuntoani, jos isä on Suomessa ja mä ulkomailla. Joskus vaihdetaan asuntojakin. :) Jotenkin surkea ajatus, että pitäisi lähteä määrittelemään, kuka on nyt kenelle velkaa, kun toinen on mökillä/mun asunnossa/isän ulkomaan talossa.
meillä vanhemmat ja aikuiset lapset omistavat mökin yhdessä ja jokainen maksaa oman osansa kiinteistöverosta ja sähköstä. Vanhemmat alkaa olla sen ikäisiä kyllä, että vastuu siirtyy nuoremmille.
Mieheni vanhemmat eivät käy mökillään ollenkaan (vieressä toinenkin isompi kesäpaikka). Tehdään siis heille palvelus, kun pidetään mökki ja ympäristö siistinä ja kunnossa. Ollaan itse myös hankittu sinne lähes kaikki. Ei tosin vietetä siellä aikaa viikkotolkulla. Miehen vanhemmat haluaisivat, että käytäisiin useamminkin.
Vanhemmat ovat hyväksikäyttäjiä. Remontoimme mökkiä ja laitoimme pihapiirin hienoksi omilla varoillamme. Lisäksi remontoimme vanhempien taloa. Että se siitä lomailusta ja rahojen menosta. Kiitostakaan ei tullut, Omahyväiset, itsekeskeiset, varakkaat vanhemmat, ilkeine letkautuksineen voivat jatkaa kitinäänsä keskenään. Mökki on tyhjillään ja puolestani saa vaikka lahota maan tasalle.
Minä olen vanhempieni mökillä kolme päivää. En maksa mitään. Ruokiatuon mukanani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Teetän kyllä kaikki mökkihommat heillä, mokomat pummit.
Sama meilläkin. Ostimme koko mökin heiltä, ettei meidän tarvitse pummeilla. Nyt he sitten pummeilevat. No joo, on heillä kyllä ihan virallinen käyttöoikeus tähän.
No me viedään ruokaa sekä itsellemme että vanhemmille, tehdään ne ruoat ja lämmitetään aina sauna. Siivotaan jälkemme emme vie lapsia sinne hoidettavaksi vaan itse hoidamme. Tosin vanhempani yleensä haluavat touhuta lasten kanssa. Kysytään että voisiko jossain muussakin auttaa mutta eivät ikinä anna mitään hommia, täytyy siis omatoimisesti aloittaa esim. nuo saunan lämmitykset yms. Mies välillä pilkkoo puita mutta puuvaja tuntuu olevan pyhä paikka isälleni ja haluaa itse tehdä kaiken.
Jos käydään mökillä niin että vanhempani eivät siellä ole niin jätetään mökki samaan kuntoon kun on ollut. Viedään puita saunalle ja takan luokse. Eivät vanhempani kyllä mitään vuokraa suostuisi ottamaan.
Mutta onhan näitä jotka käyttävät hyväkseen. Mieheni sisko perheineen ei esimerkiksi vie ikinä ruokia mukanaan ja saattavat yhtäkkiä lähteä "nopeasti" käymään kaupassa ja jättävät lapset vanhemmilleen, kummasti reissussa kuluu useita tunteja. Muutenkin heille on ihan outoa että saunaa voisi lämmittää ja nyrpistellään vielä nenää aina valmiille ruoille, lapset kun eivät tykkää milloin mistäkin (tämä ei ole lasten suusta vaan heidän äitinsä).
sitten kuorossa haukutaan niitä italialaisia mammanpoikia jotka ei pääse irti vanhemmistaan muuttamaan omilleen, sama suomalaisten peräkammarinpoikien suhteen. He on avointa riistaa näille pummeille! Vaan omaan napaan ei osata katsoa. Isovanhempien kesäpaikka pidetään jonain ilmaishotellina, koko suurperhe ja kaverilaumalle, joka mekastaa, roskaa, häiriköi, viinottelee, hilluu ja postaa selfieitä someen muka "heidän kesäpaikastaan" saimaan rannoilta. Joo, niin on sun oma mökkki! paskat ole, vaan edeltävän sukupolven hiellä hankittua omaisuutta, josta et halua maksaa niin kuin kaikki muutkin maksaa hotelleistaan.
Sitten tällä palstalla herjataan niitä kesämökille tunkevia vieraita joita ei millään haluttais pilaamaan omaa lomaa....huvittavaa kaksinaismoraalia.
no, jatkakaa kerjäläiselämääne.
P.s ne sinun mökkitalkoot ei kata kuluja joita aiheutat, ikinä. Tommonne viikon lomailu mökillä on n. 500 egee. Sesonkiaikana 1000.
Kyllä, ap, vuokran maksaminen vanhempien mökistä on kohtuullista. Itse olemme menossa mieheni vanhempien mökille viikoksi ja vuokraksi sovittiin 520 e + lisävuode 30 e. Olemme viisihenkinen perhe ja joudumme tuon lisävuoteen ottamaan. Se tekee 110 e per naama. 8- ja 6-vuotiaamme ovat koko kesän raataneet naapurustossa puutarhatöissä, vanhempi sai jopa muutaman ruohonleikkauskeikan. Sen sijaan 4-vuotias kuopus on tienannut vaan muutaman kympin. Pitää katsoa, suostuuko joku lainaamaan hänelle puuttuvan osuuden kohtuullisella korolla, vai jääkö hän yksinkertaisesti kotiin. Silloin kustannus per naama kasvaa jonkin verran, toivottavasti sitten edes tuo lisävuodepaikka saadaan peruttua vaikka varaus tehtiin jo alkukesästä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on totuus jota ei myönnetä. AIkuiset lapset lomailee ilmaiseksi toisten asunnoilla , joskus viikkotolkulla. Vieläpä tuoden omat lapset tai kaverit tuhoamaan paikkoja ja tekemään sotkuja, käytettään surutta omien vanhempien/isovanhempien hankkimaa omaisuutta, vieläpä jätetään paikat sellaseen kuntoon ettei missään täyshoitohotellissakaan hyväksytttäisi. Tyypillinen suomalainen tapa, pummit majailee toisten loma-asunnoilla, mutteivat itse osta omaa lomamökkkiä.miten perustelette ilmaisloisimisenne?
Sillä, että meidän perheen asiat ei ole sun päänsärkysi. Hoida nyt edes omat asiasi.