Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikkeuskuljetus koulukyytiin

dana
22.07.2016 |

Lapsemme lähtee eskariin muutaman viikon päästä, matkaa tulee 1.5km suuntaansa. Meillä lisäksi muutaman kuukauden ikäinen vauva ja 2-, 3-, ja 5-vuotiaat, mies töissä, minulla ei autoa käytössä.

Kuka tietää voinko anoa poikkeuslupaa koulukuljetukseen sen perusteella, että kuljetus on minulle hankala järjestää monen lapsen kanssa, etenkin vauvan joka elää ihan omien rytmien mukaan. Kävellen matkoihin menee yhteensä viemisineen ja hakuineen pari tuntia päivässä. Kaksi rattaisiin, vauva kantoliinassa, yks lapsi + eskarilainen pyörillä, ehkä juuri ja juuri onnistuu teoriassa mutta käytännössä on aika haasteellista olla ainakaan ajoissa paikalla!

Onko joku saanut kuljetuksen vastaavassa tilanteessa? Mistä ja milloin lupaa edes anotaan?

Älkää vaivautuko kommentoimaan itse olette lapset hankkineet ym.:) täälläkin muuttotappiokunnassa, jossa väkeä eläköityy ja kuolee enemmän ku syntyy on vaan hyvä jos joku välittää tehdä lapsia ja siitä luulis olevan pieni kiitos järjestää koulukuljetus.

Toki eskari-ikäinen oppii menemään matkan jossain vaiheessa yksinkin, on kuitenkin alkuvuodesta syntynyt ja sillain kypsä, kunhan matka on tuttu. Eikös lain mukaan esikoululainen saa mennä yksin? Täällä vaan ei tykätä että ennen kevättä ainakaan menis..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diili paikallisen pirssikuskin kanssa. Olisiko naapurustossa pari muutakin eskarilaista tai päiväkotilaista, jotka hyötyisivät kyydistä?

Vierailija
22/29 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diili paikallisen pirssikuskin kanssa. Olisiko naapurustossa pari muutakin eskarilaista tai päiväkotilaista, jotka hyötyisivät kyydistä?

Meillä pikkukaupungissa lähes  kaikki taksit on aamulla ajossa, ei sieltä liikene sitä yhtä, joka päivystää. Ja ainakin täällä ollaan hyvin nihkeitä sille, että kyytiin otetaan ylimääräisiä lapsia, kyydit on täynnä eikä lisälapsille ole tilaa.

Naapurit yritti saada kyytiä lapselle, halvin tarjous oli 400 e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli hiukan vastaavassa tilanteessa pakko pitää kahta autoa, vaikkei olisi ollut varaa. Mies oli työttömänä kotona, eskariin 2,5km matkaa ja kotona miehen kanssa 1-vuotias.

Työtön ukko ei voinut kävellen tai pyörällä viedä syystä että...?

Vierailija
24/29 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eskarilainen voi edes jäädä iltapäivähoitoon jos toinen vanhemmista kotona, näin meille sanottiin, nythän on tullut se uusi laki voimaan...

Mies on toisella paikkakunnalla töissä ja pitää lähteä tuntia aikaisemmin kuin eskari alkaa.

Ap

Mikä kunta kyseessä?

Nytkö teille tuli tämä vasta mieleen?

Muutto lähemmäs koulua/päiväkotia, toisen auton hankinta, mies menee pyörällä... vaihtoehtoja löytyy kyllä.

Vierailija
25/29 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tuskinpa laitan päivähoitoon pitkäksi päiväksi.

Ei ollut tietoa miehen työskentelystä toisella paikkakunnalla kun eskaripaikkaa haettiin.

Ap

Mä laittaisin sen 5-vuotiaankin. Musta tuntuu, että teidän perheellä ei oikein ole resursseja tarjota varhaiskasvatusta kotona.

Vierailija
26/29 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tuskinpa laitan päivähoitoon pitkäksi päiväksi.

Ei ollut tietoa miehen työskentelystä toisella paikkakunnalla kun eskaripaikkaa haettiin.

Ap

Mä laittaisin sen 5-vuotiaankin. Musta tuntuu, että teidän perheellä ei oikein ole resursseja tarjota varhaiskasvatusta kotona.

Lapsen, tämän 5v., onni että en laita 10 tunniksi päiväkotiin saamaan Varhaiskasvatusta.. (miehen työmatkoineen päivistä tulisi niin pitkiä). Kyseessä lapsi, joka viihtyy kotona erinomaisesti ja pärjää kyllä hyvin silti kavereitten kanssa ja isommissa ryhmissä, käynyt kevään ajan kerhossakin. Sisaruksista on seuraa päivisin ja itsekin kerkeän vauvan hoidolta sentään järjestää välillä puuhaa isommille. Ihmettelen näitä tällaisia päivähoidon ihailijoita vilpittömästi; mikä siellä on niin hienoa? Yleensähän niissä on melko isot/isot ryhmät ja kyllä varmaan suurin osa alle kouluikäisistä valitsisi hoitajakseen päivisin oman äidin/isän jos vain saisi. Ainakin meillä näin, tietysti vaikuttaa kun lapsilla on leikkiseuraa päivisinkin.

Ap

Vierailija
27/29 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä varalta, että joku eksyy hakemaan tietoa koulukyytiasiasta ja eksyy tänne vanhaan keskusteluun käyn vielä kommentoimassa miten meille kävi..

Saatiin koulutaksi eskarilaiselle, mutta maksetaan itse, mielestäni silti kohtuusumma, 60€/kk.

Helposti järjesty soittamalla asia kunnasta ja hyvin suhtauduttiin vaikka näin myöhään olin liikkeellä. Tällä palstalla on aina negatiivinen ilmapiiri kun joku jotain kysyy joten en oikein olettanutkaan kenenkään toteavan positiivisesti, että todennäköisesti ja toivottavasti saatte kohtuuhinnalla koulukuljetuksen. Arvasinkin, että joudutaan vähän maksamaan, eikä se ole ongelma, tyytyväinen olen että kyyti järjesty! Mielellään olisin kuullut silloin jos jollain olisi ollut näin hyvä kokemus että suht edullisesti ja viime tingassakin onnistuu, joten siksi tulin jakamaan tämän "loppu hyvin kaikki hyvin" tarinan tänne!

Ap

Vierailija
28/29 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti kuljetus anoa jo keväällä. Taidat olla pahasti myöhässä 😦

Vierailija
29/29 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu nkustatamakoulukytimiltässekulostaa