Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kerjääjät eivät huoli ilmaiseksi annettua ruokaa?

Vierailija
22.07.2016 |

Sekä minulle että äidilleni käynyt samalla tavalla kun annoimme ruokaa (eri kerroilla) Kerjääjä oli suorastaan suuttunut ja heittänyt ruuat takaisin päin näköä. Luulisi siinä tulevan nälkä kun päivän pönöttää polvillaan kadulla?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluaa rahaa. Ihan oikeasti älkää antako noille kerjäläisille ikinä rahaa!

Se on ihan rikollisjärjestö mikä sitä hommaa pyörittää. Rahat kerätään pomoille.

Vierailija
2/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluavat rajaa jonka voi käyttää niin kuin haluaa tai sit se menee jonkun muun taskuun ja turpiin tulee jos ottaa vastaa jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kelpaa kun pitää saada rahaa. Rahalla saa viinaa ja tupakkaa ja huumeita, ruualla ei.

Vierailija
4/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tiedät, että he eivät kerjää itselleen, vaan toiminta on yleensä organisoitua. Pari kertaa päivässä organisoija (mies) tulee keräämään rahat. 

On se vaan jännää, että ihmiset antavat kerjääjille rahaa, vaikka romaniaktivistit itse pyytävät, että älkää antako. Kerjäämisen tukeminen jatkaa sukupolvilta toisille siirtyvää syrjäytymisen kierrettä, jossa yhteiskunta näyttäytyy vihollisena ja lapset eivät pääse kouluun.

Vierailija
5/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ruokaa tarjosit?

Vierailija
6/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne haluu rahaa. Aika moni taitaa tarjota ruokaa.

Vierailija
7/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, omenoita. Äitini tarjosi patonkia. Kumpikin heitettiin päin naamaa takaisin. En tietenkään ole antanut rahaa, kävi vaan sääliksi se langanlaiha vanha kerjäläisnainen ja ajattelin että olisi ilahtunut omenoista. Missä he saavat syödäkseen?

Ap

Vierailija
8/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tiedät, että he eivät kerjää itselleen, vaan toiminta on yleensä organisoitua. Pari kertaa päivässä organisoija (mies) tulee keräämään rahat. 

Yleensä kaksi nahkatakkista miestä, kiertävät audillaan kerjäyspaikat ja tyhjentävät kupit.

Vierailija
9/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaan jännää, että ihmiset antavat kerjääjille rahaa, vaikka romaniaktivistit itse pyytävät, että älkää antako. Kerjäämisen tukeminen jatkaa sukupolvilta toisille siirtyvää syrjäytymisen kierrettä, jossa yhteiskunta näyttäytyy vihollisena ja lapset eivät pääse kouluun.

Onko ko. organisoija varmasti aina mies, vai tuntuuko sinusta vain siltä? Parittajistakin iso osa on naisia.

Vierailija
10/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa kylmän talven aikaa koditon mies kiitollisena otti vastaan lämpimän teen. Mutta tämä olikin englantilainen.. ja oikeasti hädässä.

Vierailija
11/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että aloittajalle on käynyt noin. Olen itsekin antanut pari kertaa pientä purtavaa kerjäläiselle. Ovat molemmilla kerroilla kiitelleet. Tosin olen antanut jotain pientä, kuten banaaneja, suklaata ja mehua.

Vierailija
12/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että aloittajalle on käynyt noin. Olen itsekin antanut pari kertaa pientä purtavaa kerjäläiselle. Ovat molemmilla kerroilla kiitelleet. Tosin olen antanut jotain pientä, kuten banaaneja, suklaata ja mehua.

Itsekkin olen antanut kerjäläisille jotain pientä syötävä ja aina ovat vaikuttaneet hyvin tyytyväiseltä ruuasta.

Olen kuullut legendaa ruuan takaisin heittämisestä, mutta miksi he tekisivät niin? Romani kerjäläiset tienaavat kuulema 15-20€ päivässä ja tästä ne rikolliset käyvät viemessä oman osuutensa ja kaikkien meidän pitää syödä, joten ruokaa on pakko saada jostain.

Vierailija
13/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5, omenoita. Äitini tarjosi patonkia. Kumpikin heitettiin päin naamaa takaisin. En tietenkään ole antanut rahaa, kävi vaan sääliksi se langanlaiha vanha kerjäläisnainen ja ajattelin että olisi ilahtunut omenoista. Missä he saavat syödäkseen?

Ap

Me emme todellakaa tiedä, millainen on sen ihmisen tarina, joka istuu maassa kerjäämässä. Mutta tässä eräs arvaus. Kotimaassaan ei hänellä romaanistatuksen vuoksi ole mitään vaihtoehtoja rehellisesti saada elantoa. On vain köyhyyttä ja puutetta - siis sellaista köyhyyttä, josta meillä ei ole mitään käsitystä. Oljenkortena ja toivona paremmasta (toivoahan me kaikki tarvitsemme...) hän kuulee muilta kuinka ulkomailla saattaa kerjäämällä päästä jonkinlaisiin ansioihin. Hän lähtee, mutta päästäkseen maasta pois hänen on pakko tukeutua ammattilaisen (=ammattirikollisen apuun) jääden tälle velkaa mm. matkustuskulut kohdemaahan. Sitä velkaa hän sitten maksaa istumalla maassa ja kerjäten. Jos tulos on laiha - emme tiedä millaisen pahoinpitelyn kohteeksi hän joutuu päivästä toiseen...

Älkää antako rahaa, mutta olkaa edes armollisia.

Vierailija
14/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole päin näköä heitetty mutta kun kerran tarjosin euron juuston, kerjäläistyttö käänsi katseensa maahan eikä tehnyt elettäkään ottaakseen sitä. Onko heiltä kielletty? Jos pelkäsi että ruuat on myrkytetty?

Vierailija
15/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannissa kylmän talven aikaa koditon mies kiitollisena otti vastaan lämpimän teen. Mutta tämä olikin englantilainen.. ja oikeasti hädässä.

Siis voi räkä, mitä alentuvaa paskaa. Ei "englantilaisuus" tai vaikka suomalaisuus tee ihmisestä sen parempaa. Kerjäläinen on kerjäläinen. "Oikeasti hädässä" my ass...

Vierailija
16/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suuttuisin, jos joku tulisi minun työpaikalleni ruokaa tyrkyttämään.

Nämä nyt liittyvät järjestyneeseen rikollisuuteen, mutta eripuolita maailmaa on paljastunut yksityisyrittäjiä, jotka kerjäämällä ovat tienanneet miljoona omaisuuden.

Briteissä paljastui vasta miehen kuoltua, että pankkitilillä oli miljoonia.

Vierailija
17/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää koskaan antako säälin tulla auttamisen motiiviksi. Silloin auttamisen kohteen on pysyttävä itse mahdollisimman säälittävänä apua saadakseen, eikä hänen kannata parantaa tilannettaan.

Tälläkin hetkellä romanikulttuuri ylläpitää ihan tarkoituksella syrjäyttäviä ilmiöitä. Lapset pääsisivät kouluun ja voisivat opiskella ammatin. Se kuitenkin uhkaa perinteistä elämäntapaa, joten koulunkäyntiin ei kannusteta. Romaniassa romanit jopa estivät lasten koulunkäynnin, jotta he eivät oppisi lukemaan. Lukemaan oppimista pidettiin uhkana suulliselle perinteelle. Suvun historiikki ja tärkeät asiat oli tapana opetella ulkoa. Jos lapsi oppisi lukemaan, hän ei enää pitäisi ulkoa opettelua tärkeänä.

Romanien tilanne paranee, vasta kun he itse sitä haluavat. Nyt he haluavat vielä pelata omilla säännöillään.

Vierailija
18/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt kanssa kerran että tarjosin ruokaa, voileipä, mutta tämä kerjäläisnainen suuttui ja alkoi sättimään minua omalla kielellään ja yritti että olisin antanut rahaa.. Ja kerran yksi toinen kerjäläinen suuttui ja reagoi samalla tavalla kun annoin 50senttiä, sattui olemaan taskunpohjalla.. Olen oppinut että en anna enää mitään.

Vierailija
19/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aina mieleen se Turussa kuvattu video, mitä tapahtuu ennen kerjäläisten työpäivän alkua. Pakulla ajavat sivukadulle, räpläävät iphoneaan ja vaihtelevat siistit vaatteensa kerjäläisrääsyihon ja eiku töihin.

Vierailija
20/35 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidolle kerjäläiselle kyllä ruokakin kelpaa. Täällä Virossa ei noita Suomen kerjäläisiä näe kai kuin Tallinnan satamassa.

Minulta tuli sellainen laitapuolen kulkijan näköinen pyörätuoli mies kysymään muutamaa kolikkoa, kun oli nälkä sanoin että rahaa en anna, mutta kun kauppa on vieressä niin kerro mitä haluat. Arvelin että miehellä on enemmän jano kuin nälkä.

Pyysi sellaisen lihapiirakan tapaisen ja meille molemmille tuli hyvä mieli.

Suomessa on vielä taksisetelit, eläkkeet ja jopa avustajat vammaisilla, täällä saattaa saada hyvä jos satkun kuussa.

Mutta en usko että Suomessa kauaa voidaan jatkaa tuota velanottoa samaan malliin. Viro on käytännössä velaton maa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan