Miksi kerjääjät eivät huoli ilmaiseksi annettua ruokaa?
Sekä minulle että äidilleni käynyt samalla tavalla kun annoimme ruokaa (eri kerroilla) Kerjääjä oli suorastaan suuttunut ja heittänyt ruuat takaisin päin näköä. Luulisi siinä tulevan nälkä kun päivän pönöttää polvillaan kadulla?
Kommentit (35)
Oon muutamia kertoja antanu ruokaa romanikerjäläisille (en koskaan rahaa) ja aina se on kelvannut ja syöty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englannissa kylmän talven aikaa koditon mies kiitollisena otti vastaan lämpimän teen. Mutta tämä olikin englantilainen.. ja oikeasti hädässä.
Siis voi räkä, mitä alentuvaa paskaa. Ei "englantilaisuus" tai vaikka suomalaisuus tee ihmisestä sen parempaa. Kerjäläinen on kerjäläinen. "Oikeasti hädässä" my ass...
Kyllä tässä sen verran voidaan stereotypioilla mennä että suomalainen kerjäläiset on vähän eri asia kuin romanialainen. Hädässä molemmat mut eri lailla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee varmaan paskaa niskaan, mutta olkoot. Todella epäilyttää sellaiset tyypit, jotka ventovieraalle antavat jotain ruokaa kadulla. Eipä tule ensimmäisenä mieleen, kun lähden kotoa liikenteeseen, että otetaanpa parit omput romaanikerjäläisille. Sitten vielä se loukkaantuminen jos joku ei näitä "armonpaloja" huoli. En kyllä itsekään ottaisi joltain tuntemattomalta voileipää. Ties mistä roskiksesta on sen kaivanut...
Minulla on virolainen ystävätär, jolla on käsilaukussa aina jotain kissanruokaa kulkukissoja varten.
Sellaisenkin jutun olen nähnyt Hgissä, että kerjäläisnainen tuli etniseen ravintolaan kolikkokasojensa kanssa. Luulen, että vaihtaa siellä seteleiksi ja ravintola saa kolikoita ... Näytti siltä, että asioista oli sovittu. Ravintolan työntekijä ei näyttänyt hämmästyneeltä.
Ruokaa on aika vaikea lähettää pankkisiirtona kotimaahan rikollisjengille. Ei ne rahat perheelle ja lapsille mene, välistävetäjiä on jo mukana täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englannissa kylmän talven aikaa koditon mies kiitollisena otti vastaan lämpimän teen. Mutta tämä olikin englantilainen.. ja oikeasti hädässä.
Siis voi räkä, mitä alentuvaa paskaa. Ei "englantilaisuus" tai vaikka suomalaisuus tee ihmisestä sen parempaa. Kerjäläinen on kerjäläinen. "Oikeasti hädässä" my ass...
Kyllä tässä sen verran voidaan stereotypioilla mennä että suomalainen kerjäläiset on vähän eri asia kuin romanialainen. Hädässä molemmat mut eri lailla.
Toinen on syntynyt köyhyyteen toinen juonut itsensä sillan alle. Eli alkuperäinen väite,millä tavoin alkoholisti on siis "oikeasti puutteessa", oikeasti auttamisen arvoinen verrattuna köyhyyteen syntyneeseen romanikerjäläiseen? Hah!
Kerjäläinen on oikeastaan väärä nimitys, kyse on organisoidusta toiminnasta, jossa joukko " työntekijöitä" kerjää rahaa ja toimittavat ne "pomolle" , eli antamalla rahaa tuet rikollisten toimintaa.
Jos jotain muuta haluaisivat niin pahvilaatikot viereen ja tekstit: vaatteet, lelut, ruoka. Mutta ei kelpaa kuin raha. Miksi näitä on eniten Suomessa? Mikä tää juttu on?
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain muuta haluaisivat niin pahvilaatikot viereen ja tekstit: vaatteet, lelut, ruoka. Mutta ei kelpaa kuin raha. Miksi näitä on eniten Suomessa? Mikä tää juttu on?
Tynnyrissä kasvanut? Kyllä kerjäläisiä on ihan toisessa mittakaavassa kaikialla Euroopassa. Ollut jo vuosikymmeniä, kun taas Suomessa vasta muutama vuosi.
Minä olen antanut Itiksen ovien edessä kerjäväälle mummolle ruokaa. Yleensä kaupasta ostetun "eväsleivän" ja hedelmiä. Ja joka kerta mummo on hymyillyt hampaamattomalla suulla ja kiitellyt moneen kertaan.
Joskin tuota mummoa ei ole aikoihin näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tynnyrissä kasvanut? Kyllä kerjäläisiä on ihan toisessa mittakaavassa kaikialla Euroopassa. Ollut jo vuosikymmeniä, kun taas Suomessa vasta muutama vuosi.
Näkösällä heitä on kuitenkin eniten juuri Suomessa. Mistä johtuu tämä?
Kyllä muuten kelpaa. Tarjosin jotain rättejä niin näytti majaansa ja sit annoin banaanin ja pillimehun
Vierailija kirjoitti:
Älkää koskaan antako säälin tulla auttamisen motiiviksi. Silloin auttamisen kohteen on pysyttävä itse mahdollisimman säälittävänä apua saadakseen, eikä hänen kannata parantaa tilannettaan.
Tälläkin hetkellä romanikulttuuri ylläpitää ihan tarkoituksella syrjäyttäviä ilmiöitä. Lapset pääsisivät kouluun ja voisivat opiskella ammatin. Se kuitenkin uhkaa perinteistä elämäntapaa, joten koulunkäyntiin ei kannusteta. Romaniassa romanit jopa estivät lasten koulunkäynnin, jotta he eivät oppisi lukemaan. Lukemaan oppimista pidettiin uhkana suulliselle perinteelle. Suvun historiikki ja tärkeät asiat oli tapana opetella ulkoa. Jos lapsi oppisi lukemaan, hän ei enää pitäisi ulkoa opettelua tärkeänä.
Romanien tilanne paranee, vasta kun he itse sitä haluavat. Nyt he haluavat vielä pelata omilla säännöillään.
Jostain kumman syystä mä olen jo lakannut odottamasta moista ihmettä.
Eniten ihmettelen näiden kerjäläisen yhteydessä sitä, että ihmiset eivät edelleenkään tajua, että tuo on täysin organisoitua rikollisten puuhaa. Millä helvetillä te kuvittelette, että joku mummo jostain Romanian hökkelistä, jolla ei muka ole rahaa edes ruokaan, ostaa lentolipun vaikka tänne Suomeen? Minä käyn töissä, eikä ikinä ole ylimääräistä, että voisin piipahtaa Romaniassa.
Ihan oikein, että heittävät teitä omenoilla. Ehkä hyvä osuma palauttaa nukahtaneen aivotoiminnan.
Teitä hölmöjä saamme kiittää, että nuo kerjäläiset ovat riesana täällä. Kuten hyvin tiedätte, heidän toimintansa on paljon laajempaa kuin kerjäys. Vanhusten ryöstäjät, autojen pysäyttelijät ymv.
Nyt tulee varmaan paskaa niskaan, mutta olkoot. Todella epäilyttää sellaiset tyypit, jotka ventovieraalle antavat jotain ruokaa kadulla. Eipä tule ensimmäisenä mieleen, kun lähden kotoa liikenteeseen, että otetaanpa parit omput romaanikerjäläisille. Sitten vielä se loukkaantuminen jos joku ei näitä "armonpaloja" huoli. En kyllä itsekään ottaisi joltain tuntemattomalta voileipää. Ties mistä roskiksesta on sen kaivanut...