Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pokemon Go - keskustelua ja kokemuksia tähän

Vierailija
21.07.2016 |

Töissä parikymppiset pelaa ja puhuu siitä, itse olen 42 enkä jotenkin ole ääneen kehannut sanoa pelaavani :/
Oon level 7 ja tänään lepopäivä, tai no työmatkalla kuoriutu Psyduck ja yhestä kadunkulmasta sain Drowzeen.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista nähdä miten peli tulee kehittymään :)

Vierailija
22/68 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä leveleillä olette? Itse kohta juuri 9 lvl. En ole vielä uskaltanut mennä gymille, en halua heti hävitä :D

N 20

Vitosella. Menin ekalle gymille ja yllättäen voitin sen. Sen jälkeen menin toislle gymille, mutta kun vahvimpien pokemonien voimat oli jo vähissä, menetin äkkiä monta heikompaa...

Ystävällisellä gymillä ei tietääkseni hävitessään käy mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman joukkueen eli ystävällisellä gymillä tulee myös nokkaan, mutta tarkoitus on niissä harjoitustaisteluissa ansaita myös omalle joukkueelle pisteitä, ei vain itselle. Eli jos vaikka molemmat taistelijat ovat punaisia, niin ei väliä kumpi voittaa, joukkueen pisteet (prestige) kasvaa.

Gymit ovat ainoita paikkoja, jossa pelissa voi tienata pokecoinseja. Muuten joutuu ostamaan oikealla rahalla. Ja ennen kuin joku kysyy, niin levelien kasvaessa alkaa olla reppu pian niin täynnä kaikenmoista tavaraa, ettei palloja mahdu enää kunnolla. Mm. lisätilaa saa kolikoilla.

Vierailija
24/68 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä täällä korvessa ei pahemmin pokemoneja näy. Sen aloituspokemon squirtlen nappasin ja sen jälkeen on ollut vähän hiljaista. Höh...

Pitää varmaan lähteä sit mustikkaan.

Vierailija
25/68 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kanskaan kiinnosta ne taistelut gymeillä. En aio mennä niihin. Ostin pallojakin, ei mikään ongelma ostaa reppua lisää jos haluan. Heittelen tavallisia pokemoneja sille professorille ja kasvattelen niitä. En seuraa mitään jalanjälkiä ja hillu sinkoillen maastossa, vaan kävelen lenkillä ja nappaan ne jotka törmää minuun.

Luren laitan pokestopille esim. aikaisin aamulla niin massoja ei tule.

Vierailija
26/68 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta ladannut pelin. Mitähän tapahtui, kun koiralenkillä hässäkässä siinä olikin yhtäkkiä video päällä?? Puolipaniikissa aloin takomaan kuvaa pois ja sammutin pelin. 

Löysit pokemonin, joka oli mahdollista napata. Ei ollut siis video vaan kuvaa kameran kautta. Kliklaa oikeasta yläkulmasta kuvan alkaessa ja voit saalistaa pokemonin peliympäristössä. :)

Vierailija
27/68 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta ladannut pelin. Mitähän tapahtui, kun koiralenkillä hässäkässä siinä olikin yhtäkkiä video päällä?? Puolipaniikissa aloin takomaan kuvaa pois ja sammutin pelin. 

Löysit pokemonin, joka oli mahdollista napata. Ei ollut siis video vaan kuvaa kameran kautta. Kliklaa oikeasta yläkulmasta kuvan alkaessa ja voit saalistaa pokemonin peliympäristössä. :)

Ja se on paljon parempi näkymä

Vierailija
28/68 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä määrittelee sen miten gymillä pärjää? onko se kiinni omasta tasosta vai pokemoneista? pitääkö valita omista joku taistelemaan ja ketä vastaan? entä pitääkö siinä taistelussa huitoa ja ohjata sitä jotenkin? miten? voiko menettää kaikki?

Vierailija
29/68 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tänään useita tunteja jahdissa, samoin eilen illalla. Mikäs siinä, kun on kerran lomakin. Puistossa oli useita lureja ja siellä pelasivat niin lapset kuin aikuisetkin, kaikki sulassa sovussa. Olen itse 38. Miehen kanssa eilen mentiin ekaa kertaa gymille taistelemaan ja hävittiin tietty, kun siellä oli CP 700 vastassa ja itsellä paras oli vain 550. Piti kumminkin yrittää :)

Yhtäkkiä viereen kurvasi pyörällä pikkupoika ja kysyi, pidämmekö salia [hallussa]. Totesin, että ei kun hävitään vaan. Olimme kuitenkin kaikki samaa joukkuetta, joten pikkupoika tuli auttamaan, naputti pari minuuttia, voitti salin meille (sininen). "Jätin sinne Fearowin, moikka!" ja ruopaisi pyörällään menemään :D

Siihen me sitten jäätiin treenaamaan omaa joukkuetta vastaan tyytyväisinä.

Hyvän mielen tarina :). Olen itse 30+ lapseton nainen, enkä olisi ajatellut, että mulla olisi ikinä mitään yhteisiä puheenaiheita 11-vuotiaiden poikien kanssa, mutta näin sitä on pelattu yhdessä ja juteltu pokemoneista sulassa sovussa. Ja poikien mielestä tuntuu olevan vain hauskaa, että tällainen tättärä pyörii joukossa apua kyselemässä.

Vierailija
30/68 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän liikaa kaupunki painotteinen on tää peli, itse koiraa lenkitellyt täällä maaseudulla kävellen useamman kymmenen kilometriä peli päällä mutta saaliina ainoastaan 2-3 surkeaa pokemonia. Pitäis lähteä 10km päähän keskustaan että voisi pelata... ei mitään järkeä.  Periaattessa hieno pelimoottori kunhan se saadaan toimimaan kunnolla ja sellainen peli että sitä voi pelata muuallakin kuin suurkaupungissa.

Vierailija
31/68 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä mistä tuo viha kumpuaa Pokemon Go:ta kohtaan. 

Sinä joka sanoit, ettet haluaisi taistella ja että olisi vaihtoehto rauhaarakastaville. Tämähän on tosi rauhallinen peli. Kävelet luonnossa ja kerään pokemoneja.

Tuo vinkki kameran pois laittamisesta on kai ihan totta. Ainakin täällä sitä suositellaan: http://pokemongojutut.com/pokemongovinkit/kuinka-heittaa-poke-palloja-t…

Vierailija
32/68 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois vähempää kiinnostaa. Muutakin tekemistä kuin pelaaminen. Ja kauhistuttaa se, miten syöksyillään liikenteeseen vaarantaen itsensä ja muut ihmiset. Sekä murtaudutaan kiellettyihin paikkoihin. En vain ymmärrä mikä juju on innostaa lapsia rikkomaan lakia, kun se nyt vaan saa lapsen liikkumaan.. höh..

Vierailija
33/68 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vois vähempää kiinnostaa. Muutakin tekemistä kuin pelaaminen. Ja kauhistuttaa se, miten syöksyillään liikenteeseen vaarantaen itsensä ja muut ihmiset. Sekä murtaudutaan kiellettyihin paikkoihin. En vain ymmärrä mikä juju on innostaa lapsia rikkomaan lakia, kun se nyt vaan saa lapsen liikkumaan.. höh..

On luettu iltalehteä ja päästään yleistämään. Jippii!

En ymmärrä mikä tuossa pelissä joitain noin nyppii. Pakkohan sitä ei kenenkään ole pelata. Ja yleensä nämä nyrpistelijät ei ole koko peliä edes kokeilleet.

Tänäänkin oltiin lasten kanssa 4h kaupungilla pokemoneja etsimässä. Välillä käytiin jätskillä.

Vierailija
34/68 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin kiertämässä lähialueen poke stoppeja ja samalla kuoriudutin munia. Löysin yhden oman tiimin salin, johon sain oman poksun ängettyä. Ei mennyt montaa minuuttia, kun paikalle ilmestyi isä alakouluikäisine tyttöineen ja rökitti salin :D

Vierailija
35/68 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tänään useita tunteja jahdissa, samoin eilen illalla. Mikäs siinä, kun on kerran lomakin. Puistossa oli useita lureja ja siellä pelasivat niin lapset kuin aikuisetkin, kaikki sulassa sovussa. Olen itse 38. Miehen kanssa eilen mentiin ekaa kertaa gymille taistelemaan ja hävittiin tietty, kun siellä oli CP 700 vastassa ja itsellä paras oli vain 550. Piti kumminkin yrittää :)

Yhtäkkiä viereen kurvasi pyörällä pikkupoika ja kysyi, pidämmekö salia [hallussa]. Totesin, että ei kun hävitään vaan. Olimme kuitenkin kaikki samaa joukkuetta, joten pikkupoika tuli auttamaan, naputti pari minuuttia, voitti salin meille (sininen). "Jätin sinne Fearowin, moikka!" ja ruopaisi pyörällään menemään :D

Siihen me sitten jäätiin treenaamaan omaa joukkuetta vastaan tyytyväisinä.

Ihana!

Vierailija
36/68 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lenkillä ja 2km munasta kuotiutui Pikachu! Jeeeeee :)

Vierailija
37/68 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alakouluiän, joka kohdallani osuu 8-bittisen Nintendon kulta-aikaan, ollut kiinnostunut juuri lainkaan pelaamisesta, mutta jokin Pokemon Gon ideassa sai minut kiinnostumaan, ja latasin pelin. Yllätyin todella positiivisesti, eikä hypetys pelin ympärillä tunnu mitenkään liioittelulta. Peli on todella monipuolinen - siinä on elementtejä keräilyharrastuksesta ja suunnistuksesta, ja lisäksi sen avulla saa hyötyliikuntaa sekä tietoa paikallisista nähtävyyksistä. Pokemon Go on monin verroin hyödyllisempää ajanvietettä lomalla kuin vaikka Candy Crushin pelaaminen tai Netflixin tuijottaminen.

Vierailija
38/68 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähdetään miehen kanssa kiertelemään. Mulla on muutama muna ihan kohta kuoriutumassa, jännittää mitä niistä tulee :)

(Ja tulisipa 10km-muna, mulla ei oo ollu niitä vielä yhtään :()

((10km-muna kuulostaa aika irstaalta out of context :D))

Vierailija
39/68 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä tuossa pelissä joitain noin nyppii. Pakkohan sitä ei kenenkään ole pelata. Ja yleensä nämä nyrpistelijät ei ole koko peliä edes kokeilleet.

Tänäänkin oltiin lasten kanssa 4h kaupungilla pokemoneja etsimässä. Välillä käytiin jätskillä.

Jej jej.. ei tarvitse iltistä lukea, ajelee vaan kaikessa rauhassa ja lauma huonosti opetettuja kakaroita kaahaa pyörillään auton eteen pokeja hakiessa. Ei paljon naurata eikä ole kyse nyrpistelystä..

Taas uusi villitys ja jos et pidä siitä joukon mukana, niin haukut saa. 😆 kiusaajia olette jos ette hyväksy eriävää mielipidettä..

Vierailija
40/68 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jej jej.. ei tarvitse iltistä lukea, ajelee vaan kaikessa rauhassa ja lauma huonosti opetettuja kakaroita kaahaa pyörillään auton eteen pokeja hakiessa. Ei paljon naurata eikä ole kyse nyrpistelystä..

Taas uusi villitys ja jos et pidä siitä joukon mukana, niin haukut saa. 😆 kiusaajia olette jos ette hyväksy eriävää mielipidettä..

Eihän se pelin vika ole, jos joku ei osaa käyttäytyä. Peliä voi pelata kaikkia lakeja ja liikennesääntöjä sekä yleistä varovaisuutta noudattaen, ja on pelaajan, ei pelin, syy, jos joku toimii toisin. Kaikki uudet keksinnöt ja ilmiöt vaativat totuttelua sekä käyttäjiltä että sivullisilta, vastaavaa paheksuntaa ovat aiheuttaneet mm. purukumi (purkan mässyttäminen on ruman näköistä ja pois heitetyt purkat roskaavat), skeittilaudat (vaaraksi liikenteelle) ja kännykät (puhelimeen puhuminen julkisella paikalla häiritsee muita).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi