Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Extraajat rekrytointi kokemuksia?

Vierailija
21.07.2016 |

Kenelläkään kokemusta miten Extraajilla sujuu tuo rekrytointi, tai kuinka pian yleensä ottavat hakijaan yhteyttä?

Hain 2 viikkoa sitten pienellä paikkakunnalla olevaa työpaikkaa (paikkoja avoinna useampia), haku päättyy huomenna ja mitään ei ole kuulunut.

Staffpointille laitoin hakemuksen maanantaina, sain samana päivänä videohaastetteluun linkin, vastasin niihin kysymyksiin ja eilen sieltä soitettiin ja sain ajan työhaastatteluun.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt avoimen hakemuksen toukokuussa ja päivittänyt sen jälkeen kuukausittain kuten neuvoivat ja mitään ei ole kuulunut.

Vierailija
2/31 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soittivat samana päivänä kun laitoin hakemuksen ja kävin haastattelussa ja sain paikan seuraavana päivänä. Mulla on kyllä melko runsaasti kokemusta alalta. Ilmoitus taitaa olla jatkuvasti jossain, veikkaan että haastattelevat/palkkaavat silloin kun on kiireistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein hakenut kyseisen vuokrafirman kautta paikkoja, mitään ei ole kuulunut, paitsi "hakemus vastaanotettu" s-posti varmistus. Eli eivät pahemmin ilmoittele edes siitä, ettei jatkoon päässyt.

Vierailija
4/31 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemusta, mutta tulin sanomaan että itse olen Opteamilla, ja luulin aluksi myös hakevani johonkin tiettyyn paikkaan tekemään vuoroja, mutta sisään päästyäni tajusin että vuoroja varataan eri paikkoihin ja nopeat syövät hitaat, joten toivottavasti etit vain jotain osa-aikatyötä, sillä vuoroja ei välttämättä aina saa; niitä ei tule tarjolle tai muut ehtivät varaamaan. Mutta opiskelijalle tai kakkostyöksi tosi mukava konsepti.

Vierailija
5/31 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Extraajilla on aina hakusessa lisää työntekijöitä, koska ne ketkä ovat jo listoilla, kyllästyvät siihen touhuun ettei vuoroja ole tarjolla. Muutenkin erittäin vaikea päästä haastatteluun.. suurimmalle osalle eivät taida vastata ollenkaan

Vierailija
6/31 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin heti seuraavana päivänä ja pyydettiin haastatteluun. 

Loppujen lopuksi en mennyt, koska olin (ja olen edelleen) extraajien asiakaskaupassa vakkarisopimuksella duunissa, mikä ei käynyt :( 

Vierailija
7/31 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään vastaa. Sama ilmoitus roikkui esillä pieniä taukoja lukuunottamatta varmaan pari vuotta, nyttemmin en ole katsellut, eikä hakemukseeni reagoitu koskaan mitenkään, vaikka kokemusta olisi pitänyt olla ainakin haastatteluun pääsyn verran. Vähän tuntuu, että firma pitää muka avoimia paikkoja vain mainoksina, ilman aikomustakaan rekrytoida ketään.

Vierailija
8/31 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin heinäkuun lopussa hakemuksen Extraajille, ja sain viikonlopun jälkeen heti maanantaina soiton haastatteluun :) ymmärtääkseni he ottavat yleensäkin aika "helposti" töihin jos löytyy vaan kiinnostusta ja asennetta. Olen tykännyt firmasta :) uutta hakemusta vaan kehiin! :)

Vierailija
9/31 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama homma, heti soitto, heti haastattelu ja samantien töitä, ne ottaa kenet vaan ei oo kovin vaativaa duunia istuskella kassalla ja piippailla enareita :D ja siihen kyllästyy sen verta nopeasti että porukka lähtee lätkimään aaaika äkkii! Toki ihan hauskaa hommaa jonku toisen työn tai opiskelun ohessa, ei kai kukaan tollasesta paikassa uraa halua tehdä, palkka kaupanalalla työn haastavuuteen suhteutettuna ihan hyvä. Vastuuta nolla joten kunhat meet sinne ja hymyilet asiakkaille niin hyvä tulee... 

Vierailija
10/31 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa palkat joka kerta!  Positiivisia kokemuksia löytyy ainoastaan paikoissa missä työskentelin mutta itse extraajien toiminta on hyvin kyseenalaista ja jokainen opiskelija/muu työntekijä: suosittelen tarkistamaan palkat. Harmittaa sellaisten kokemattomien työntekijöiden puolesta, jotka eivät vielä ymmärrä  omia oikeuksia työntekijänä ja työnantajan velvollisuuksia. Lisäksi suuttuvat (minulle ihan huudettiin), jos joudut sairaslomalle. Ei voi suositella, parempiakin lafkoja löytyy! He voivat myös minä hetkenä vaan päättää, etteivät enää tarjoa vuoroja ja näin sinut savustetaan ulos - ihan laillisesti. Syy voi olla ihan vaan vaikka sairasloma, liikaa maksettavaa kokemuslisää tai huono päivä toimistolla, kun sitä syytä ei tarvitse kertoa. Työsopimus kun purkautuu työntekijän aloitteesta, jos ei tee vuoroja. Valitettavasti. Hyvä Juha Sipilä, tällästen sopimusten hyväksymisellä "Suomi nousuun".

Vierailija
11/31 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Extraajilla on aina hakusessa lisää työntekijöitä, koska ne ketkä ovat jo listoilla, kyllästyvät siihen touhuun ettei vuoroja ole tarjolla. Muutenkin erittäin vaikea päästä haastatteluun.. suurimmalle osalle eivät taida vastata ollenkaan

Tein opiskeluiden ohessa hommia Extraajille ja vuoroja oli kyllä tarjolla tosi nihkeästi. Jostain perämetsästä olisi välillä vuoroja saanut, mutta ei niihin paikkoihin päässyt oikein mitenkään ilman autoa tai matkakulut olisivat olleet niin isot, ettei ollut järkeä lähteä.

Vierailija
12/31 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttäkää Extraajia! Käyttävät hyväkseen nuorten työntekijöiden tietämättömyyttä oikeuksistaan ja palkoista. Työvuoroja ei tarjota kaikille kykeneville vaan etusijalla ovat harjoittelipalkkalaiset.

Vierailija
13/31 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttävät nuoria.

Vierailija
14/31 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat vuorot tehdään ilmaiseksi töitä ilman mitään korvauksia (ihan 8h päivä kaupassa). Mukamas "koulutusvuoroja", kukaan ei opeta mitään vaan teet palkatta sitä samaa duunia siinä ku muut ja yrität kysyy joltakin apua välillä.

Kun olin vuosia sitten isolla kaupan alan toimijalla töissä, kyllä vaan ekoista "harjoittelupäivistäkin" maksettiin ihan palkkaa. Naurettavaa huijausta koko extraajien touhu.

Vierailija
15/31 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon Extraajilla on tarjolla vuoroja pääkaupunkiseudulla?

Haastattelussa ei suostunut vastaamaan kun kysyin. Allekirjoitin sopparin ja ensi viikolla kaksi (palkatonta) koulutusvuoroa, mutta tekisi mieli jatkaa töiden hakemista, kun ei ole varmuutta onko vuoroja todellisuudessa tarjolla...

Vierailija
16/31 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin työt extraajilla noin kuukausi sitten ja tein ekan vuoroni vasta eilen. Vuoroja siis tosi vähän tarjolla. Nekin vuorot mitkä tulee tarjolle menee samantien. Minulle ei ainakaan mainittu mistään ilmaisista "koulutus vuoroista" olisipa harmi jos ei maksettaisi palkkaa edes siitä yhdestä vaivaisesta vuorosta jonka pääsin tekemään...

Vierailija
17/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkattomia koulutuksia, sairaslomia ei makseta mutta omistajat kyllä nostavat semmoista noin 9 000 euron palkkaa/kk ja toimihenkilöillä palkka siellä 3500-5500€/kk.

Verottajalta löytyy lisätietoja jotka on kaikkien nähtävillä..Voitte varmaan päätellä kenen selkänahasta nämä rahat revitään.

Vierailija
18/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on eroa aika kerpeleesti. Kannattaa luottaa sellaisiin firmoihin, jotka ovat jo hankkineet itselleen hyvän maineen. Eivät halua sitä enää menettää ..

Sinkkumies

Vierailija
19/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin työt extraajilla noin kuukausi sitten ja tein ekan vuoroni vasta eilen. Vuoroja siis tosi vähän tarjolla. Nekin vuorot mitkä tulee tarjolle menee samantien. Minulle ei ainakaan mainittu mistään ilmaisista "koulutus vuoroista" olisipa harmi jos ei maksettaisi palkkaa edes siitä yhdestä vaivaisesta vuorosta jonka pääsin tekemään...

Sä olet tehnyt yhden vuoron ja puhut tuohon sävyyn. Mä en palkkaisi sinua enää koskaan!

Mieti vähän. Toiset tekee tuhansia vuoroja, eivätkä itke ja valita.

Sinkkumies

Vierailija
20/31 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikannata kirjoitti:

Palkattomia koulutuksia, sairaslomia ei makseta mutta omistajat kyllä nostavat semmoista noin 9 000 euron palkkaa/kk ja toimihenkilöillä palkka siellä 3500-5500€/kk.

Verottajalta löytyy lisätietoja jotka on kaikkien nähtävillä..Voitte varmaan päätellä kenen selkänahasta nämä rahat revitään.

Jokaisella on oikeus perustaa oma yritys, jos tuntuu että se kultakaivos on.

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan