Extraajat rekrytointi kokemuksia?
Kenelläkään kokemusta miten Extraajilla sujuu tuo rekrytointi, tai kuinka pian yleensä ottavat hakijaan yhteyttä?
Hain 2 viikkoa sitten pienellä paikkakunnalla olevaa työpaikkaa (paikkoja avoinna useampia), haku päättyy huomenna ja mitään ei ole kuulunut.
Staffpointille laitoin hakemuksen maanantaina, sain samana päivänä videohaastetteluun linkin, vastasin niihin kysymyksiin ja eilen sieltä soitettiin ja sain ajan työhaastatteluun.
Kommentit (31)
Miinustat koska olet arvoton yhtiölle.
Sinkkumies
Kokenut myyjä kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa palkat joka kerta! Positiivisia kokemuksia löytyy ainoastaan paikoissa missä työskentelin mutta itse extraajien toiminta on hyvin kyseenalaista ja jokainen opiskelija/muu työntekijä: suosittelen tarkistamaan palkat. Harmittaa sellaisten kokemattomien työntekijöiden puolesta, jotka eivät vielä ymmärrä omia oikeuksia työntekijänä ja työnantajan velvollisuuksia. Lisäksi suuttuvat (minulle ihan huudettiin), jos joudut sairaslomalle. Ei voi suositella, parempiakin lafkoja löytyy! He voivat myös minä hetkenä vaan päättää, etteivät enää tarjoa vuoroja ja näin sinut savustetaan ulos - ihan laillisesti. Syy voi olla ihan vaan vaikka sairasloma, liikaa maksettavaa kokemuslisää tai huono päivä toimistolla, kun sitä syytä ei tarvitse kertoa. Työsopimus kun purkautuu työntekijän aloitteesta, jos ei tee vuoroja. Valitettavasti. Hyvä Juha Sipilä, tällästen sopimusten hyväksymisellä "Suomi nousuun".
Tuommoisista itkuvinkujista kaikki nimenomaan _haluavatkin_ eroon.
You are the point.
Sinkkumies
Teen keikkatyötä extraajilla. Itse pääsin haastatteluun ihan parin viikon sisällä hakemuksen laittamisesta ja työt pääsin aloittamaan pari viikkoa sen jälkeen (opiskelujen takia). Ensimmäinen vuoro oli palkaton 6h koulutusvuoro kaupassa, jossa sain mielestäni tarpeeksi apua henkilökunnalta. Moni on täällä sanonut, että vuoroja ei ole tarpeeksi, mutta kyllä ainakin Varsinais-suomessa on ihan riittävästi. Teen 2-4 vuoroa viikossa, mutta mahdollisesti voisin tehdä jopa enemmän, jos kerkeäisin/haluaisin. Palkanmaksun suhteen olen myös ollut tyytyväinen, palkka on tullut tilille ja kaikki lisät on maksettu aina oikein.
Vierailija kirjoitti:
Teen keikkatyötä extraajilla. Itse pääsin haastatteluun ihan parin viikon sisällä hakemuksen laittamisesta ja työt pääsin aloittamaan pari viikkoa sen jälkeen (opiskelujen takia). Ensimmäinen vuoro oli palkaton 6h koulutusvuoro kaupassa, jossa sain mielestäni tarpeeksi apua henkilökunnalta. Moni on täällä sanonut, että vuoroja ei ole tarpeeksi, mutta kyllä ainakin Varsinais-suomessa on ihan riittävästi. Teen 2-4 vuoroa viikossa, mutta mahdollisesti voisin tehdä jopa enemmän, jos kerkeäisin/haluaisin. Palkanmaksun suhteen olen myös ollut tyytyväinen, palkka on tullut tilille ja kaikki lisät on maksettu aina oikein.
Eikö teillä ole mitään itsekunnioitusta? Palkatonta työtä en suostunut tekemään edes 12 vuotiaana. Jos isäukko käski keräämään marjoja tai tiskaamaan, niin kysyin mitä maksat.
Sinkkumies
Kokenut myyjä kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa palkat joka kerta! Positiivisia kokemuksia löytyy ainoastaan paikoissa missä työskentelin mutta itse extraajien toiminta on hyvin kyseenalaista ja jokainen opiskelija/muu työntekijä: suosittelen tarkistamaan palkat. Harmittaa sellaisten kokemattomien työntekijöiden puolesta, jotka eivät vielä ymmärrä omia oikeuksia työntekijänä ja työnantajan velvollisuuksia. Lisäksi suuttuvat (minulle ihan huudettiin), jos joudut sairaslomalle. Ei voi suositella, parempiakin lafkoja löytyy! He voivat myös minä hetkenä vaan päättää, etteivät enää tarjoa vuoroja ja näin sinut savustetaan ulos - ihan laillisesti. Syy voi olla ihan vaan vaikka sairasloma, liikaa maksettavaa kokemuslisää tai huono päivä toimistolla, kun sitä syytä ei tarvitse kertoa. Työsopimus kun purkautuu työntekijän aloitteesta, jos ei tee vuoroja. Valitettavasti. Hyvä Juha Sipilä, tällästen sopimusten hyväksymisellä "Suomi nousuun".
Miten lie tuokin mahdollista, kun TES löytyy kuitenkin parilla klikkauksella netistä? Kyllä vähän pitää olla itsekin aktiivinen ja katsoa, muuten kaikki muutkin kärsivät kun aina on puoli-ilmaisia idiootteja tarjolla. Tyhmyydestä sakotetaan.
Pidä ny turpas kiinni "sinkkumies". Ja extraajilta ei ole itsellä kokemusta, mutta tiedän ainakin yhen kaverin, joka on päässyt kyseisestä lafkasta vakituiseen työsuhteeseen yhteen K-markettiin, joten jos meet kyseiseen paikkaan ja haluaisit vaikka vakkarin työsuhteen, jostain kaupasta ilman, että kiertelet ja kyttäilet vuoroja eri kaupoista niin kannattaa näyttää parastaan jokasessa kaupassa missä on duunissa. Kenties joku kauppias kiinnostuu sitten tarjoomaan sitä vakipaikkaa!
Luulen et ”sinkkumies” on itse toimitusjohtaja Jussi :D Kielenkäyttö ainakin yhtä ala-arvoista kun aikanaan meille työntekijöille ja nykyään omille asiakaskaupoilleen. Ei oo ihme että työntekijät kaikkoaa.
Nostelen ketjua. Haluaisin kuulla uusia kokemuksia tästä firmasta. Löytyykö niitä vuoroja enää kassakoulutuksen jälkeen?
Vierailijan nosto on jo viime vuodelta, mutta vastaan silti. Aloitin ekstraajilla/eezyllä keväällä eikä juuri mitään huonoa sanottavaa ole. Perehdytystä olisin kaivannut enemmän kun tulee säntäiltyä paikasta toiseen, mutta työssä oppii. Palkat ovat tulleet asiallisesti ja työvuoroja on hyvin tarjolla (Pirkanmaa).
Itse aloitin eezyllä kesällä. Minulla on lisäksi vakituinen osa-aikatyö toisaalla, joten olen eezylle käytettävissä vain tiettyinä viikonpäivinä. Perehdytys ei tosiaan kummoista ollut ja oppiminen tapahtui lähinnä virheiden kautta ja kyselemällä. Vuoroja kuitenkin tuli varsinkin alkuun niin paljon tarjolle että sai jopa valita mitä ottaa. Vuoden loppua kohden vuorot kuitenkin vähenivät ja näyttää vahvasti siltä että sopimus tulee irtisanoutumaan. Työni olen tehnyt hyvin joten syytä vuorojen loppumiselle voi vain arvailla. Saatan vielä palata kaupan töihin mutta eezyn aion kiertää kaukaa
Mä itsekin maksan avainhenkilöille enemmän palkkaa. Saan motivoituneita ja hyviä työntekijöitä.
Sinkkumies
Sarasvuo joskus avasi tätä vähän, mutta eihän tyhmä sitä ymmärrä. Hyvä työntekijä voi tuottaa huonon sijaan esim.
100 000
vrt
200 000
Jos ensimmäisen palkka on tonni ja toisen palkka on kaksi tonnia, niin kumpi kannattaa pitää?
Sinkkumies