Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä häiriköivän naapurin kanssa?Nyt olisi vinkit paikallaan!

Vierailija
21.07.2016 |

Asumme taajaman ulkopuolella,kadulla jossa muut rakennukset mökkejä.Häirikkö on yksi mökkiläinen joka tekee pientä mutta inhottavaa kiusaa.Tulee mökille kännäämään ja käytös sen mukaista.Repii esimerkiksi lapsista varoittavat taulut irti,jotka on siis asetettu tiensivuun kesäkulkijoita varten.Ihan kaupasta ostettu kyltti jossa lukee että varothan leikkiviä lapsia.Lisäksi tulee pihapiiriin kännissä huutamaan ja möykkäämään kuinka pitäisi olla ja toimia.Talvella eivät käy mökillä mutta kesät ihan hirveitä kun joutuu varomaan koska se ilmestyy.Lapset pelkää tätä möykkääjää.
Poliisi ei puutu näin pieniin omaisuusrikoksiin vaan tälläinen on kuulemma ihan ok.Tietysti voisi vain tehdä kuten tämä mies sanoo mutta jotenkin harmittaa..
Mielipiteitä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimisin niin, etta soittaisin poliisille ja keraisin ns. todistusaineistoa samalla. Tottakai tama pilaa kesan, jos ukkoa taytyy olla vahtaamassa, mutta luulisin, etta yksi kesa riittaa... Todistusaineistolla tarkoitan esimerkiksi: ukko tulee rayhaamaan kannissa pihaan, ilmoita, etta kuvaat kannykalla hanta kun han on siina rayhaamassa (ja teet myos nain). Ottaisin kuvat revityista kylteista ja jos saisin tyypin kiinni tasta, kuvaisin senkin. Ilmoittaisin myos, etta lasku tulee perasta. Ja kopiot kaikesta tasta poliisille. 

Jos ei poliisia kiinnosta, ottaisin selvaa, jos on tarpeeksi painavaa aineistoa vieda oikeuteen ja veisin todellakin asian oikeuteen.

Kylla ihmiset yleensa saa aisoihin, mutta siina voi joutua kayttamaan pitkajanteisyytta ja kovempiakin otteita. En tosin itse haluaisi sortua vakivaltaan tai kostamiseen, koska siina on sitten hankalampi yrittaa saada oikeutta omalle asialleen...

Vierailija
22/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juopolle sattuu joku päivä ikävä onnettomuus tms....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä uskoisi, että jatkuva häiriköinti olisi poliisinkin mielestä sallittua. Kotirauha? Kirjaa ylös/kuvaa tapahtumia silloin ilmestyy pihapiiriinne öykkäröimään. Ilmoitat sitten joku kerta häirikölle, että nyt saa kertakaikkiaan riittää ja jos vielä ilmestyy mesoamaan ja pelottelemaan lapsia niin viet asian viranomaisille todistusaineiston kera. Lisäät vielä, että jos on oikeaa asiaa tai jotain huomautettavaa, niin voitte keskustella aikuisten kesken rauhassa, kun on selvinpäin.

Tämäntyyppistä toimintalinjaa olin tulossa kirjoittamaan minäkin. Pidä kirjaa riehumisista ja kuvaa riehumiset.

Vierailija
24/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella, kun se ei ole paikalla, poltat sen mökin.

Sitä "kieltä" se ymmärtää.

Vierailija
25/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toimisin niin, etta soittaisin poliisille ja keraisin ns. todistusaineistoa samalla. Tottakai tama pilaa kesan, jos ukkoa taytyy olla vahtaamassa, mutta luulisin, etta yksi kesa riittaa... Todistusaineistolla tarkoitan esimerkiksi: ukko tulee rayhaamaan kannissa pihaan, ilmoita, etta kuvaat kannykalla hanta kun han on siina rayhaamassa (ja teet myos nain). Ottaisin kuvat revityista kylteista ja jos saisin tyypin kiinni tasta, kuvaisin senkin. Ilmoittaisin myos, etta lasku tulee perasta. Ja kopiot kaikesta tasta poliisille. 

Jos ei poliisia kiinnosta, ottaisin selvaa, jos on tarpeeksi painavaa aineistoa vieda oikeuteen ja veisin todellakin asian oikeuteen.

Kylla ihmiset yleensa saa aisoihin, mutta siina voi joutua kayttamaan pitkajanteisyytta ja kovempiakin otteita. En tosin itse haluaisi sortua vakivaltaan tai kostamiseen, koska siina on sitten hankalampi yrittaa saada oikeutta omalle asialleen...

Minä kuvaisin salaa (kun häirikkö on teidän tontilla tai yleisellä alueella) ja keräisin todistusaineistoa. Vieraan tontille kuvaaminen on salakatselua. Valvontakameraakaan ei saa suunnata muiden ihmisten kotirauhan suojaamalle alueelle vaikka kamerasta ilmoittaisi kylteillä, mitä lain mukaan pitääkin.

Vierailija
26/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin tuollaisia poliiseja muka on, jotka eivät puutu rikollisten toimiin?

Kyllä tällaisia poliisejakin riittää, asenne on juurikin sellainen"onko ihan pakko puuttua". Mutta poliisiin pätee aivan sama kuin naapuriinkin: Pitää vain pitkäjänteisesti raportoida asioista. Kesähän siinä tietysti pilalle menee, yritä ottaa se mielenhillinnän retriittinä.

Vierailija
27/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä puoli tässä miehessä on vielä se että odottelee että mun mies on töissä ja tulee yleensä silloin riehumaan,soittelee myös juuri minulle näitä sekoilupuheluita.Nyt ollut rauhallisempaa kun mun mies ollut 2 kk kotona lomilla ja tuhlannut energiansa kyltteihin ja puheluihin minulle.

Yksin en uskalla ruveta kuvaamaan vaan lähdetään sitten lasten kanssa sisään.Olen hätäkeskukseen soittanut kun se on ollut pihassa niin ovat sieltä sanoneet vain että käske poistua pihasta.Poliisit on kerran päässeet tänne paikalle asti ja siihen meni 30 min.No ukko oli jo poistunut ja eihän se tietenkään ollut täällä käynyt kun kysyivät.

Ja poliisi soitti minulle kun tein ilmoituksen hajotetuista kylteistä että ei noin pienistä kannata poliisia vaivata.Että kuulemma pieniä omaisuusrikoksia ei tutkita mitenkään.

Koiraa kun uhkasi ampua piekkarilla niin tein ilmoituksen laittomasta aseesta.Et jos kävisivät katsomaan onko tuollaisella hullulla oikeasti ase mökillään.No eipä poliiseja kiinnostanut sekään.

Täytyy koittaa uskaltaa sitä ikkunasta kuvata jos ilmestyy,ja ilmestyyhän se kun huomaa että mies on töissä.

Aika kinkkinen on tilanne..ollaan harkittu muuttoa pois ja luovuttamista mut täytyy koittaa vielä.

Mitään laitonta ei itse viitsi tehdä.

Vierailija
28/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuvaisin salaa (kun häirikkö on teidän tontilla tai yleisellä alueella) ja keräisin todistusaineistoa. Vieraan tontille kuvaaminen on salakatselua. Valvontakameraakaan ei saa suunnata muiden ihmisten kotirauhan suojaamalle alueelle vaikka kamerasta ilmoittaisi kylteillä, mitä lain mukaan pitääkin.

Mahtaakohan tuo tie olla yleistä aluetta.Et jos siinä kuvaisi.Kyltti on sopivasti pellon reunassa niin ei ole kenenkään pihapiiriä.Toi oli muuten hyvä pointti.

Vierailija
29/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oliko ne kyltit tosiaan valtion/kunnan/tielaitoksen tai jonkun muun viranomaisen laittamia vaiko omatekoisia? Ja jos olivat virallisia, vainko yksin teidän lapsia varten? Ja myös: mikä on ollut hänen syynsä ottaa kyltit pois; oli juoppo tai mikä, joku syyhän siihen on. Esimerkiksi jo ne sattuvat olemaan hänen omistamallaan maalla. Ja vielä kysymys, mikä on se aihe mistä hän tulee teille räyhäämään?

Tässä vaan mielessä, että asiat ovat harvoin ihan noin yksinkertaisia ja useimmiten riitatilanteissa on kaksi osapuolta, ihan viattomien naapureiden kanssa harva viitsii rettelöidä.

Vierailija
30/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella asetatte omia kylttejänne yleisen tien varrelle? Kyllä ne saa poistaa, ja kuuluukin, rauhassa. Ja liekö "pihassa huutaminenkin" vain sitä, että teidän pennut riehuu ympäri kylää ja naapuri on ainoa joka siitä uskaltaa tulla sanomaan?

Kuulostaa taas siltä että toisen osapuolen kertomus asiasta voisi kuulostaa aika erilaiselta... Nimittäin kyllä poliisi oikeaan häirintään puuttuisi. Yksi supermamma taas hakemassa erioikeuksia itselleen koska lapset.

Vierailija
31/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä kova usko poliisin puuttumiseen. Onko ihan omakohtaista kokemusta, vai perustuuko tietämys siihen tv-sarjaan? Tsemppiä ap.

Vierailija
32/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä juopolle sattuu joku päivä ikävä onnettomuus tms....

Juopothan usein käsittelevät tulta huolimattomasti. Toistuvasti saa lukea että on joku mökki palanut kun on humalassa tolskattu, usein jopa asukas palanut samalla...

Vierailija
33/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on varmasti se "alkuperäinen" asukas ja sinä olet tullut lapsinesi häiritsemään hänen mökkielämäänsä pystyttelemällä kaiken maailman kylttejä pitkin mäkiä. Kyllä ne on jo muutenkin huomannut, että teillä on lapsia. Sitäpaitsi tuollaisia itse väkrättyjä liikennemerkkejä ei tarvitse kenenkään kunnioittaa

Vierailija
34/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköaita, vahtikoiria ja vesihauta jossa on krokotiileja.

Vierailija
35/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyltit ovat itse motonetista ostettuja ja tien varteen asennettu.Eli asutaan tälläisen pienen tien varressa jota lähitalojen lapset käyttävät mopoiluun ja pyörällä ajelevat.Myös omat.Tiellä ei kulkua paljon talvella ole,kesällä enemmän.Myös koulutaksit ym.Täällä maalla on tapana erottaa tälläiset autiolta näyttävät tiet tälläisillä samanlaisilla kylteillä jotta huomataan olla kaahaamatta.

Pahasta asiasta ei minusta kyllä ole kyse.

Tämä mies hermostui 8 vuotta sitten siitä kun koitettiin sen äidiltä (omistavat mökkiä perikuntana) ostaa maata,eikä tiedetty niiden olevan perikunta.Hermostui siitä.Lisäksi otettiin tie hoitaaksemme ja astuttiin ilmeisesti sen varpaille.Lisäksi eräänä juhannuksena ollessani töissä koiramme oli karannut lastenhoitajalta.Kun tulin töistä kuulin että koira oli pelästyttänyt naapurin.

Häpäisin hänet ystäviensä seurassa kun käski minun pitää koira kiinni ja käskin hänen painua vittuun.Siitä poiki se että uhkasi raiskata minut.Siitä rikosilmoitus jonka vedin pois kun äitinsä pyysi.

Ikinä ei olla häneen yhteyttä otettu,hoidetaan asiat äitinsä kautta.Tulee sitten tänne räyhäämään nurmikonleikkuusta ja yms.

Ikinä ei ole lapsista valittanut,muuten kuin että jos näkyy tiellä,ajaa päälle kun ne kyltit niin vituttaa.Ja vituttaa ihan periaatteesta.

Koiraa uhkaa ampua.

Tää on tälläistä mielivaltaista kiusaamista mitä hän on kuulemma harrastanut aina,koska mopot järvessä yms.

Hänet on jostain syystä jätetty rauhaan,oisko äitinsä pyynnistä.

Muutoin elämä rauhallista täällä ja asiat hoituu,ne vähät mitä täytyy naapureiden kanssa olla tekemisissä.Kun tulee kesä,tää alkaa.

Ei se siellä mökillä muuta tee kuin ryyppää.Ennen kulki naapureilla mutta nyt kun ei pääse enää mihinkään,kiusaa meitä.

Vierailija
36/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta omien kylttiesi kylväminen julkiselle tielle. Sulla ei ole mitään oikeutta pystytella omia kylttejäsi. Eihän siitä tule mitään jos jokainen laittaa mitä kylttejä sattuu. Jos kyltille on tarve, pyydä siihen virallista kylttia kunnalta.

Ja todellakin ihan asiasta naapuri sanoi, kun käski huolehtia koirasta paremmin. Ja sinä HAISTATTELET?!? vastauksena? Lisäksi ilmeisesti annat lasten leikkiä tiellä etkä hoida pihaanne.

Kyllä se ongelmanaapuri taitaa olla ihan joku muu kuin ko. mies!

Vierailija
37/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja on todellakin se alkuperäinen asukas jota tultiin häiritsemään.On saanut hommailla rauhassa monta vuosikymmentä.

Tietysti ärsyttää kun tulee nuoret ihmiset jotka eivät tee niinkuin hän sanoo.

Tämä on lause jota se usein käyttää."te teette niinkuin minä sanon".No eipä tehdä.

Mut täytyy ottaa selvää saako tuota tietä kuvata,se oli hyvä vinkki.Salakuvaaminen on kuitenkin kielletty..mitään laitonta tässä on turha mokoman takia ruveta tekemään.

Vierailija
38/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta omien kylttiesi kylväminen julkiselle tielle. Sulla ei ole mitään oikeutta pystytella omia kylttejäsi. Eihän siitä tule mitään jos jokainen laittaa mitä kylttejä sattuu. Jos kyltille on tarve, pyydä siihen virallista kylttia kunnalta.

Ja todellakin ihan asiasta naapuri sanoi, kun käski huolehtia koirasta paremmin. Ja sinä HAISTATTELET?!? vastauksena? Lisäksi ilmeisesti annat lasten leikkiä tiellä etkä hoida pihaanne.

Kyllä se ongelmanaapuri taitaa olla ihan joku muu kuin ko. mies!

Ei kyllä ne kyltit täytyy olla kun tuossa kulkee niin paljon lapsia.Ja ei ne sellaiset ole että ketään pitäisi häiritä?:) heh,jos ei tosiaan ota henk.kohtaisesti.

Ja siis valittaa jos leikataan nurmikkoa tai tehdään muuta työtä josta lähtee ääni kun hän sattuu olemaan mökillä.Mut sekin taitaa olla asenteellista.

Ja juu,tie on kovassa käytössä raitin lapsilla.Siinä on turvallista harjotella pyöräilyä ja mopoilua ja pelata pallopelejä.Ei kuitenkaan mikään "yleinen tie" niinkuin kaupunkilainen sen ymmärtää mutta kuitenkin sellainen jota käytetään ja siksi kyltit muistuttamassa lapsien turvaksi.

Vierailija
39/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haistattelin koska se valittaa aina kaikesta.

Jos sulla olisi tuttavia kylässä rupeisitko huutelemaan naapurille niiden aikana terassilta että "pidä ämmä koirasi kiinni"???

Jos rupeaisit,olet yhtä hullu.

Sitten seuraavana päivänä kuulin että oli pelästyttänyt koira tämän miehen,olivat siihen saakka tulleet mainiosti toimeen.

Lupasi sitten raiskata minut kun sanoin että painu helvettiin meidän pihasta huutamasta kännissä kun lapset tässä...et ihan kiva mies?

Vierailija
40/56 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni oli moinen naapurustossa, eikä se tosiaan loppunut, ennen kuin se kuoli. Lain mukaan ei saa tehdä sitä mikä maalaisjärjellä olisi oikein, eli antaa semmoinen selkäsauna, että muistaa humalassakin pysyä tontillaan. Sinälläänhän väkivallattomuus olisi kaunis ihanne vaikeissakin tapauksissa, mutta kun joihinkin ei mikään järkevä, laillinen ohjaaminen päde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi