Multa kesti 36 vuotta ennen kuin opein tekemään perinteisen ruskean kastikkeen
Kommentit (33)
No kerropa niksisi! Välillä soosi onnistuu, välillä tulee klimppejä. Kiitos!!!
Mihin tarvitset taitoa? Mihin siis käytät ruskeaa kastiketta?
Vierailija kirjoitti:
Öö, kastikkeeksi?
Se on hyvää ja varsinkin kun heittää joukkoon kylkiviipaleen palasia 😊😜
Vierailija kirjoitti:
Noh ensin paistat lihan, sitten kaadat lihan vähäksi aikaa sivuun. Siihen rasvaan mikä on jäänyt lihasta, lisäät jauhoja ja ruskistat pannulla. Sitten lihat takaisin sekaan ja nestettä. Se oli siinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh ensin paistat lihan, sitten kaadat lihan vähäksi aikaa sivuun. Siihen rasvaan mikä on jäänyt lihasta, lisäät jauhoja ja ruskistat pannulla. Sitten lihat takaisin sekaan ja nestettä. Se oli siinä
Ai niin mausteet tietty siinä sekaan, lopputulema riippuu mausteista ja siitä nesteestä, jota käytät. laitatko kermaa, vettä, jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Paljon jauhoi, paljo nestettä?
jauhoja semmonen pari ruokalusikallista ja nestettä maun mukaan. Mitä enemmän aiot lisätä nestettä, ni sitä enemmän paistat jauhoja
Oikeinkirjoitusta et ole näemmä vielä oppinut. OPEIN, for real...?!?!? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, kastikkeeksi?
Hyi hitto. Läskisoosi erikseen mutta ruskeaa kastiketta en oo 56 vuoteen tarvinnut ja kuitenkin teen kaiken ruuan itse.
Mulla kesti 27 vuotta! On kuule hyvvää!
Mun hoitolapsilla on tuollaisia taivutusmuotoja (opein, leikein), mutta enpä muista ennen nähneeni aikuisen kirjoittavan noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, kastikkeeksi?
Hyi hitto. Läskisoosi erikseen mutta ruskeaa kastiketta en oo 56 vuoteen tarvinnut ja kuitenkin teen kaiken ruuan itse.
Makuasioita 😚
Ei vaan löntti voita ja jauhoja niin, että tulee sakea mössö. Ruskista mössö ja lisää neste+mausteet.
Porilainen sanoo opein ja mietein.
Hyvä Pori!
Mulla tulee klönttejä, mutta nakit tai jauheliha auttavat, niihin kun sekoittaa jauhot ja ruskistuksen jälkeen lisää veden ei tule kökkäreistä. Ja on hyvää, kun harvakseltaan syö. Lihapullien ja perunamuusin kanssa ruskea kastike vain olisi parasta ja siihen en osaa kökkäreetöntä kastiketta tehdä, höh.
Perinteinen ruskea kastike tehdään nimenomaan jauhoista ja rasvasta,mausteet lisätään myöhemmin. Kun halutaan aitoa oikeaa ruskeaa kastiketta niin rasvaa ja jauhoja ruskistetaan juuri niin kauan ettei keitos pala pohjaan. Yleensä sekunteista kiinni. Todella vaikeaa,sanoo nainen 56v.
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Jos laittaa rasvaa enemmän ei tule klimppejä niin helposti vaikka olisikin hitaampi sekoitteleen.
Hassunhauskaa, aloitus joka tehtiin vain ja ainoastaan herättääkseen huomiota murresanan takia.
Mistä päin Satakuntaa kirjoittelet?