Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaista on Porvoossa oikeasti?

Vierailija
20.07.2016 |

Kun melkein jokaisessa ketjussa joku väittää kuvatun asian tapahtuneen Porvoossa, niin minua on ruvennut kiinnostamaan, että mitä siellä ihan oikeassa Porvoo-nimisessä kaupungissa tapahtuu. Tapahtuuko siellä mitään? Millaista väkeä siellä asuu? Minkälaista siellä on muuten? En ole koskaan käynyt, kun ei ole ollut mitään asiaa, ja asun liian kaukana lähteäkseni uteliaisuuttani katsomaan.

Kommentit (24)

21/24 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo valittiin pari vuotta sitten Suomen parhaaksi matkailukaupungiksi ja Porvoon kesätori on valittu Suomen viihtyisimmäksi.

Vierailija
22/24 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2339 kirjoitti:

Porvoo valittiin pari vuotta sitten Suomen parhaaksi matkailukaupungiksi ja Porvoon kesätori on valittu Suomen viihtyisimmäksi.

:D Ja sieltä tuli provo !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tietoa Porvoon mitasta; huijaus on mielessä ;)

Sanonta Porvoon mitalla tarkoittaa Kielitoimiston sanakirjan mukaan oikein runsaasti, kosolti, kukkurakaupalla ja juontaa juurensa Ruotsin vallan ajalle, jolloin kruununvouti keräsi talonpojilta veroja viljana. Mitta-astiassa oli välipohja. Vouti valitsi isomman puolen eli Porvoon mitan. Kun hän luovutti verot kuninkaalle, hän käänsi mitan toisin päin käyttäen pienempää puolta. Erotuksen hän piti itse. Toisen selityksen mukaan, kun vouti tuli keräämään viljaa kruunulle, nautittiin alkoholia. Isäntä mittasi itselleen vähemmän ja voudille enemmän. Vouti päihtyi ja kuittasi verot saaduiksi. Aamulla hän ei voinut enää vaatia uutta mittausta, koska papereissa oli jo puumerkki.

Vierailija
24/24 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tiedättekö, mistä tuo on tullut? Että kaikki ei-uskottava on just 'Porvoosta'?

Kerro. Kartanonrouvakin on oikeasti aivan pihalla, ihan vähän vaan katsonut palstaa.

No tää on vaan mun olettamukseni. Kaksplussalla kun joku keksi jonkun aivan älyttömän aloituksen niin jollain oli niin kiire huutaa siihen vastaukseksi että: PROVOOOO!!! Ja kirjoitti sitten väärin: PORVOOO!!!

No tää selittäisi. Koska yleisesti kaikkialla Suomessa, mun tuttavapiireissä Porvoota pidetään idyllisenä, rauhallisena ja siinä mielessä mielenkiintoisena merenrantakaupunkina. Koskaan ei kai tapahdu mitään, paikalliset neutraaleita, se kiinnostaa kaupunkilaisia.