Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voikohan ihmiselle tehdä polttohautaus, jos hän ei ole itse sitä eläessään halunnut?

Joskus sitä minäkin kuolen.
20.07.2016 |

Minä en haluaisi, että kun minä kuolen että minun ruumista poltetaan vaan minä haluan, että ruumiini lasketaan sellaisenaan arkussa hautaan. Olen perinteisten ja vanhanaikaisten arvojen kannattaja ja tämä polttohautaus on nykyään ilmeisesti yleistymään alkanut trendi. Minä en siksi halua, että ruumistani poltetaan ja lasketaan tuhkana uurnassa maahan saati että se (tuhka siis) viskattaisiin vaikka johonkin veteen, luontoon tai muuhun vastaavaan paikkaan. Olen jo pitkään ollut ehdottomasti sitä mieltä, että haluan että ruumiini saatetaan sellaisena hautaan kuoltuani että saan maata rakkaan synnyinmaani eli Suomen mullassa arkussa, levätä siellä ja muuttua vähitellen osaksi tätä maata ihan kirjaimellisesti kun muuttuisin osaksi tämän maan maaperää. Miten voisin varmistaa, että tämä toiveeni toteutuu?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamenttiin kirjoitat toiveesi ja sitä noudatetaan.

Vierailija
2/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei polteta eikä haudata vaan lahjoita ruumiisi lääketieteelle sekä elimet eteenpäin. Sitten sinusta on jotain hyötyä + saat oikeastaan jatkaa elämää eteenpäin. Kauheata tuhlaista heittää hyvää tavaraa hukkaan sentimentaalisista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, minäkään en halua polttohautausta. Olen kertonut sen miesystävälleni, mutta pelkään että esim. äitini haluaisi päästä helpommalla ja polttaa minut, tai siis ruumiini.

Vierailija
4/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkaus on käsittääkseni halvempaa kuin Suomessa pitkään vallalla ollut, perinteinen tapa haudata.

Vierailija
5/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luit ajatukseni! Olen täysin samaa mieltä kanssasi ja pohtinut samaa asiaa. Mitenhän voisi varmistaa, ettei joudu krematorioon? Olen puhunut asiasta läheisilleni, mutta haluaisin saada jonkun takuun tästä. Onhan se tavallaan viimeinen toiveeni.

Vierailija
6/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei elävänä polta niin mitä väliä? Saa tulla takaisin antamaan palautetta jos niin häiritsee.

Vierailija
7/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen hautaus on kallista ja tilaa vievää varsinkin kasvukeskuksissa; polttohautaus on yksinkertaisesti käytännöllisempää.

Vierailija
8/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sitä minäkin kuolen. kirjoitti:

Minä en haluaisi, että kun minä kuolen että minun ruumista poltetaan vaan minä haluan, että ruumiini lasketaan sellaisenaan arkussa hautaan. Olen perinteisten ja vanhanaikaisten arvojen kannattaja ja tämä polttohautaus on nykyään ilmeisesti yleistymään alkanut trendi. Minä en siksi halua, että ruumistani poltetaan ja lasketaan tuhkana uurnassa maahan saati että se (tuhka siis) viskattaisiin vaikka johonkin veteen, luontoon tai muuhun vastaavaan paikkaan. Olen jo pitkään ollut ehdottomasti sitä mieltä, että haluan että ruumiini saatetaan sellaisena hautaan kuoltuani että saan maata rakkaan synnyinmaani eli Suomen mullassa arkussa, levätä siellä ja muuttua vähitellen osaksi tätä maata ihan kirjaimellisesti kun muuttuisin osaksi tämän maan maaperää. Miten voisin varmistaa, että tämä toiveeni toteutuu?

Sitten madot ryömivät sisälläsi ja popsivat aivojasi.

Vierailija
9/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sä tuhkattunakin muuttua osaksi maaperää.

Vierailija
10/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen laissa on eläessään polttaminen ollut jo kauan kiellettyä. Rovio on firma ei mikään tommonen palvelu.

Vierailija
11/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että tietyn ajan kuluttua hautauksesta ruumiisi alkaa paisua kuin pullataikina kunnes räjähtää pitkin arkkua? Tosi kaunista.

Vierailija
12/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että tietyn ajan kuluttua hautauksesta ruumiisi alkaa paisua kuin pullataikina kunnes räjähtää pitkin arkkua? Tosi kaunista.

Heh. "Pieru on ruumiista ulos päässeen hengen riemunkiljahdus".

Vierailija
13/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullava:)! Nousee hyvin jopa sullakin kerrankin nousee lihasullakin

Vierailija
14/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin polttohautaus kun se että on väärin arvioitu ja onkin elossa. Sielä kiljuu maan alla eikä kukaan kuule kunnes kuolet joko hapenpuutteeseen tai janoon

Vierailija
15/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei elävänä polta niin mitä väliä? Saa tulla takaisin antamaan palautetta jos niin häiritsee.

Linkkii tohon ossaasi?

Vierailija
16/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistahan myös säästää omaisille rahat hautaustasi varten tai maksaa palvelut etukäteen. Suomessa on kuoleminen sen verran kallista, ettei kaikkia toiveita pysty ilman säästöjä toteuttamaan. Toisaalta: eihän sua kuolleena haittaa hautaustapa? Menit sitten helvettiin tai taivaaseen, niin et siihen kai ruumista tartte. Tai hautapaikkaa. Tai uurnaa.

Vierailija
17/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päinvastainen tilanne, en halua tulla haudatuksi.

Vierailija
18/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin pelkäisin että vainaja tulee takaisin kummittelemaan.

Vierailija
19/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän ne krematoriot kestävät näitä nykysiä 120-140 kg läskivuoria? Läskihän palaa viimeistään silloin? Entä otsonikerros?

Egolokisempaa on syöttää tuo eläimille koko vuori! Saavat nekin mässyttää ja nassuttaa mäiskää ja läiskiä kerrankin vatsan täyteen. Ajattele omalle kohdalle, lähestyä nyt mullissa jotain sentin tuntivauhtia vaan löytääkseen anorektikon.

Vierailija
20/21 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krematorio kuittaa ylipainon.