Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolme asiaa, jotka tarjoat kumppanina

Vierailija
20.07.2016 |

Mitkä kolme asiaa tarjoat parisuhteessa kumppanillesi eli mitkä kolme asiaa erottavat sinut muista ja teet ne aina?

Ei mitään, että Rakkaus, koska rakkaudestahan ne suhteen on pääasiassa aloitettu. Vaan ne teot, mitä teet aina ja olet päättänyt, että ovat ne juttu, millä erottaudut. Kiinnostaisi tietää muidenkin jutut!

Itselläni on seuraavat

1. En koskaan sano seksille ei, ellei sitten ole joku oikeasti estävä syy, kuten vatsatauti. Mutta väsymys jne ei riitä eli suostun aina seksiin.
2. Teen ruuan. Valmistan aina hyvää ruokaa (olen innokas ja taitavakin kokkaaja), jolloin on aina tarjolla herkkullista ja laadukasta ruokaa.
3. En nalkuta. En yksinkertaisesti nalkuta, enkä puutu toisen asioihin. En huomauta kaljareissuista, enkä mistään muustakaan.

Mitäs teillä?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä aloittaja ihan tosissaan? Kuulostaa hän ja muutama muukin jonkinlaiselta kodinkoneelta..

Tottakai olen tosissani. Voin tehdä samanlaisen listan myös, mitä mies tarjoaa minulle (mitä muut ei)

1. kotityöt, mies hoitaa suurimman osan kodin töistä. 

2. Kannustus ja tuki: mies kannustaa ihan kaikessa, loputtomiin, tukee ja kehuu. Tähän on siis oikeasti ollut tarvettakin, kun olemme urani vuoksi muuttaaneet esimerkiksi kaksi kertaa maastakin. Mies aina sanoo, että "susra on siihen!" "tottakai onnistut!" kun on ollut tiukkoja paikkoja uralla. Mutta arvostan, että kannustut on myös ollut konkreettista eli juuri sitä, että muuttaa kanssani, ei valita työmatkoista jne. 

3. Ei pihtaa seksiä: jos haluan suuseksiä, saan sitä, jos haluan kosketusta, saan sitä - aina. Se on vielä hyvää, läsnäolevaa ja mies on valmis näkemään vaivaa. On taitava ja hyvä. Jos toivon vaihtelua sänkyyn, mies laittaa korvan taakse ja yllättää. 

Ja varmasti monen suhteessa on paljon juttuja, mitä tehdään, mutta mielesäni tekee hyvää miettiä ne pääjutut ja kolme on aika sopiva määrä analysoimaan vähän itseään puolisona :) En kyllä ymmärrä tuota kodinkone vertausta: siitä ei nimittäin pääse mihinkään, että suhteeseen on PAKKO tarjota jotain. 

Vierailija
22/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 21 siis AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa lisää, täällä on tosi paljon hyviä!

Ap

24/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. en nalkuta, enkä puutu miehen aikatauluun

2. tarjoan vankkumattoman tuen ja kunnioituksen, mutta en ole ovimatto

3. seksi ja muu suhteen huoltaminen on minulle prioriteettilistan kärkisijoilla

Vierailija
25/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nuo ap:n kohdat ei päde ollenkaan. En suostu aina seksiin. Yleensä kyllä, mutta jos väsyttää ihan tajuttomasti eikä vaan jaksa, niin sitten en suostu. Mies tekee käytännössä kaiken ruuan meillä. Nalkutan melko paljon. Jos en huomauttelisi, mistä mies sitten tietäisi, mikä minua risoo? Samalla lailla mies saa kertoa, jos jokin minun tekemäni asia ärsyttää häntä. Jos ei tiedä, mikä toista vaivaa, ei voi vaikuttaa asiaan.

Minä olen aina vakaa ja luotettava ja tuen miestäni.

En koskaan, ikinä, riitojenkaan aikana, mene henkilökohtaisuuksiin. En ole koskaan haukkunut mitään miehen ominaisuutta.

Enempää erityisiä, massasta poikkeavia hyviä puolia ei nyt heti tule mieleen.

Vierailija
26/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi naiset. Täällä ylpeydellä kerrotaan, kuinka hoidetaan koko paketti: koti, työt, mies ja koskaan ei kieltäydytä seksistä. Onko aitoja ja rehellisiä ihmisiä paikalla? Ei tuollaista jaksa.

Vierailija
27/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tarjoan miehelleni joskus kaljaa baarissa

2. Jos mieheni on väsynyt niin haen meille Kotipizzasta ruokaa

3. Jos mieheni on surullinen niin sanon hänelle että jääkapissa on kaljaa

Vierailija
28/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi naiset. Täällä ylpeydellä kerrotaan, kuinka hoidetaan koko paketti: koti, työt, mies ja koskaan ei kieltäydytä seksistä. Onko aitoja ja rehellisiä ihmisiä paikalla? Ei tuollaista jaksa.

Öh, Luitko tuon missä kirjoitin, mitä mun mies vastavuoroisesti tekee? suhteessa KUULUU tarjota jotain. tässä nyt kysyttiin et mitä itse tarjoaa. Se on kuitenkin vain puolet totuudesta. 

Ja mitä ihmeen EPÄrehellistä ja EPÄaitoa näissä on??

Ap

Vierailija
29/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sellainen kysely, johon pitää vastata lukematta ensin muiden vastauksia.

Tarjoan:

- seksiä kaikissa muodoissaan romanttisesta siihen toiseen äärilaitaan. Ei ole montaa asiaa, mihin en suostu jos toinen toivoo. Tykkään toteuttaa toisen haaveita

- omaa vapaata aikaa. En kontrolloi enkä yritä hallita tai manipuloida-

- totuutta, eli olen rehellinen

Paljon muutakin tarjoan, mutta tässä mielestäni tärkeimmät. Ja huonoja puoliahan ei tarvinnut kertoa.

Vierailija
30/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä aloittaja ihan tosissaan? Kuulostaa hän ja muutama muukin jonkinlaiselta kodinkoneelta..

Mulle tuli kans mieleen, että melkoinen kynnysmatto, jonka elämä pyörii puolison ympärillä.

Minä ainakin olen ihan oma itseni hyvine ja huonoine puolineni, mutta ainakin olen aito!

Olen ollut alusta asti, enkä erityisen miellyttämisenhaluinenkaan ole, eikä ole kyllä koskaan ollut miehistä pulaa.

Olisiko sitten ulkonäkö, äly ja sosiaalinen taito, jos jotain pitää listata?

Vierailija
31/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pullantuoksuista vaimoa minusta ei kyllä saa millään! Kokkaan kyllä hyvää ruokaa mutta vain, kun sille päälle satun, eli ehkä pari kertaa kuussa. Mutta sen sijaan olen hyvää seikkailuseuraa elämään! Ruokaa saa ravintolastakin.

2. Kotityöt ei kiinnosta hittoakaan ja aionkin palkata siivoojan heti kun siihen on taloudellinen mahdollisuus. Mutta sen sijaan teen mielelläni sinulle pieniä palveluksia tai yllätyksiä: annan hieronnan, järjestän meille liput matsiin tai konserttiin, ostan lempipunaviiniäsi...

3. Olen älykäs, empaattinen, henkisesti tasapainoinen, hoikka ja kaunis enkä koskaan sairaana. Tarjoan siis lapsillemme hyvät geenit.

Vierailija
32/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus ap, tätä on hyvä jokaisen miettiä. Siis mitä itse antaa eikä vain miettiä sitä mitä saa tai pitäisi saada puolisolta! 

Pitkässä parisuhteessa rakkaus näkyy juuri teoissa!

Mun hyvät puolet: 

- Sallin puolisolleni paljon omaa tilaa ja aikaa omiin juttuihinsa

- Olen ahkera tekemään töitä (siis ihan palkkatöitä) ja lisäksi myös kotitöitä ja lastenhoitoa teen tunnollisesti

- Pääsääntöisesti pyrin olemaan hienotunteinen ja välttämään puolisoni loukkaamista. 

Tätä suhdetta on takana jo liki 20 vuotta ja on kyllä ollut monenlaista vaihetta ja ne huonotkin puolet tulleet molemmista esille. En voi sanoa olevani unelmavaimo, mutten mikään hirvittävän huonokaan. 

Vierailija
33/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen poikkeavani muista kokonaisuutena, olemalla minä. Toista minua ei ole.

Kieltäydyn seksistä, jos en jaksa, nalkutan, jos koen aihetta, riitelen, olen tulinen, suora ja usein todella väsynyt (vauva). En jaksa aina tehdä ruokaa, siivoaminen vituttaa, puolisokin välillä vituttaa.

Meillä on kuitenkin hauskaa, keskustelemme paljon, matkustelemme, on yhteisiä unelmia, haaveita, talo ja lapset. Olemme hyvä tiimi ja viihdymme yhdessä.

Vierailija
34/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Jo ekalla sivulla uskomattoman paljon "kokkaan aina hyvää ruokaa" ja "en nalkuta koskaan"-vastauksia. Ei vaikuta yhtään niiltä itsenäisiltä naisilta, jotka täällä (sentään vielä joskus) antavat tukea, kun joku tulee kertomaan väkivaltaisesta kumppanista.

Vierailija
35/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.perhanan

2.hauskan

3.elämän

N30

Vierailija
36/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Jo ekalla sivulla uskomattoman paljon "kokkaan aina hyvää ruokaa" ja "en nalkuta koskaan"-vastauksia. Ei vaikuta yhtään niiltä itsenäisiltä naisilta, jotka täällä (sentään vielä joskus) antavat tukea, kun joku tulee kertomaan väkivaltaisesta kumppanista.

Mitähän epäitsenäistä tuossa nyt on? :) jotenkin naurettavaa, kun ei kuitenkaan viitsitä miettiä asiaa sen enempää. Kuitenkin tuonne kirjoitin jo aikaisemmin, mitä mieheni tekee: hän tekee meillä lähes kaikki kotityöt, muuttaa perässäni maasta toiseen urani vuoksi (ja jaksaa lukemattomat työmatkat ja pyörittää arjen yksin niiden aikoina) sekä tyydyttää seksuaalisesti aina kun pyydän. 

Mutta perustele toki, että miksi skein antaminen ja intohimoinen kokkaus - sekä se ettei nalkuta (joka on jo arvokysymys omalla kohdallani. En koskaan ikinä alentuisi sellaiseen toimintaan missään tilanteissa) - määrittää epäitsenäisen ihmisen?

Ap

Vierailija
37/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, Luitko tuon missä kirjoitin, mitä mun mies vastavuoroisesti tekee? suhteessa KUULUU tarjota jotain. tässä nyt kysyttiin et mitä itse tarjoaa. Se on kuitenkin vain puolet totuudesta. 

Ja mitä ihmeen EPÄrehellistä ja EPÄaitoa näissä on??

Ap

Suhteessa KUULUU mielestäni elää yhdessä, tasavertaisina puolisoina. Kuten sanoit, molemmat tuovat suhteeseen jotain. Hienoja asioita monet, joita täällä on mainittu.

Tässä omani:

1. Pyrin ottamaan toisen huomioon, mutta en miellyttämään.

2. Olen tukena ja turvana kaikessa. Kerron rehellisesti mielipiteeni, vaikka se ei olisi mieheni odottama vastaus.

3. Olen luotettava.

Ja näillä on kertynyt jo yli 10 yhteistä vuotta.

Vierailija
38/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Seksiä

- Laitan hyvää ruokaa silloin kuin olen ruuanlaittotuulella. Leivon myös joskus.

- Olen meistä fiksumpi ja estän miestä toisinaan tekmästä typeryyksiä. Ihan sillee lempeästi, en siis nolaa tai loukkaa.

Vierailija
39/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1 vastaa. (N37, naimisissa, 1 teini-ikäinen lapsi, ammatillinen koulutus, työuraa 10+ vuotta, yliopistossa)

Teen ruokaa, koska rakastan hyvää ruokaa, osaan tehdä sitä ja pidän kokkaamisesta. Hyödyn siis itsekin.

Seksi on elämän suuria nautintoja. Otan kun saan ja saan kun otan.

Nalkutus on oiva tapa pilata ilmapiiri (ja parisuhde). Harva asia häiritsee, ja jos häiritsee, se hoidetaan muuten.

Kyllä, olen häpeämättömän perhekeskeinen. Puolisoni on kuninkaani ja minä hänen kuningattarensa, edelleen.

Vierailija
40/54 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palvele ketään. Siksi olen sinkku ja sellaisena aion pysyäkin.

Onko parisuhteessa toisen hyvän olon eteen asioiden tekeminen mielestäsi palvelemista. Palvelemisessahan toinenkin lähtökohtaisesti korkeammalla ja toinen matalammalla, vrt. asiakas ja asiakaspalvelija.

Siis ihan mielenkiinnosta, niinkö näet asioiden olevan myös parisuhteessa?