Lasten ja koirien kasvatuksessa on paljon yhtäläisyyksiä =)
Vaikka se hassulta kuulostaakin. Enkä tässä todellakaan vertaa lapsia ja koiria toisiinsa
Kommentit (9)
Ei minun mielestä.Lapsi tarvii huomiota ja apua paljon enemmän.Koiraa pomotetaan.Lapsen kanssa luovitaan johdonmukaisesti.
Elämässäni lukuisia koiria ja vielä enemmän lapsia (työskentelen lasten parissa) kasvattaneena allekirjoitan kyllä täysin
Vierailija kirjoitti:
Ei minun mielestä.Lapsi tarvii huomiota ja apua paljon enemmän.Koiraa pomotetaan.Lapsen kanssa luovitaan johdonmukaisesti.
Ikinä ei ole koiraani tarvinnut pomottaa.
ap
Kasvattaja katsoi mut päteväksi ottamaan bordercollien pennun koska mun lapseni olivat niin hyvinkasvatettuja . Toki mulla oli ollut aiemminkin koiria mutta monen kasvattajan mielestä bortsua ei voinut ottaa ellei ollut aiempaa kokemusta bortsuista=)
Minäkin näen noissa paljon yhtäläisyyksiä. Ainoa ero, ettei koiraa voi motivoida selittämällä sille, miksi joku asia tehdään tietyllä tapaa tai on kielletty. Tosin moni ei tätä älyä tehdä, vaan kouluttaa lasta kuin tämä olisi koira...
Mutta siis johdonmukaisuus, rakkaus ja rajat, erilaisiin asioihin, ihmisiin ja eläimiin totuttelu jne. Samansuuntaista hommaa...
Vierailija kirjoitti:
Minäkin näen noissa paljon yhtäläisyyksiä. Ainoa ero, ettei koiraa voi motivoida selittämällä sille, miksi joku asia tehdään tietyllä tapaa tai on kielletty. Tosin moni ei tätä älyä tehdä, vaan kouluttaa lasta kuin tämä olisi koira...
Mutta siis johdonmukaisuus, rakkaus ja rajat, erilaisiin asioihin, ihmisiin ja eläimiin totuttelu jne. Samansuuntaista hommaa...
Mä tiedän monta jotka kasvattaa koiraa kuin lasta =)
Koiralle selitetään ja höpötetään aivan kuin se ymmärtäisi kuin ihminen. Oppiihan se toki sanoja muttei sellaista jatkujaa höpötystä
Niin totta. Johdonmukaisuus ja oikea ajoitus esmes.